אף מילה על הוואלטה שמתחילה היום?

ItsikH

Member
אף מילה על הוואלטה שמתחילה היום?
רק אציין שהנג'ש היום במלגה, רובו על החוף השטוח אבל באמצע יש עליה למרכז העיר, אם הבנתי נכון את המפה באזור העתיק של העיר (מלגטה)
 
רשימת נפגעי הקטע השני (לא להיבהל כולם בריאים)
העליה בסוף הקטע השני, שדורגה ברמה של קטגוריה 3, הוכיחה את עצמה כסלקטיבית יותר ממה שצפו.
ריצ'י פורט ואדם ייטס סיימו בפיגור של 13 דקות מהמנצח. ניבאלי ב-4 דקות פיגור, ריצ'רד קאראפאז שהרשים בטור דה פראנס בפיגור של קרוב ל-2 דקות וזכארין מקטיושה ודן מרטין מהאמירויות בפיגור של כדקה אחת. אם רואים שרוכב כמו טוני גלופן סיים יחד עם הראשונים, מבינים שלא מדובר באלפ ד'ואז, אלא בעלייה שהיא דומה יותר לעליות של ליאז'-בסטון-ליאז' והרוכבים שפיגרו פשוט לא הצליחו לעמוד בקצב האינטנסיבי שהוכתב על ידי טים סקיי.
היום קטע שסווג משום מה על ידי המארגנים כהררי. אך ההר מגיע בתחילת הקטע והסיום הוא בעל אופי מישורי.
 

ecoride1

New member
איך צוברים כזה פיגור בכזה קטע?
פורט וניבאלי סיימו את התחרות על GC, לא? איך זה קורה בשלב כ"כ מוקדם?
 
פורט וניבאלי כנראה לא התאוששו מהפציעות שלהם
ולא צברו כושר מספיק כדי לעמוד בקו אחד עם הרוכבים שעשו הכנה מתאימה לוואלטה.
ניבאלי ירכוב כנראה במטרה להתכונן לאליפות העולם בזלצבורג שתתקיים בסוף ספטמבר ונחשבת כהררית וכמתאימה לרוכבים כמוהו.
 

ecoride1

New member
תודה על ההסבר. לא מצליח לדמיין פיגור של 13 דקות
קצת מזכיר לי את קוונדיש בטור כשרכב לבד אחרי שכולם ברחו לו.
רק שאלה מטפסים בקטע השני, לא ספרינטרים בקטע הררי בסוף הטור.
 

ItsikH

Member
המובילים מאתמול, והצפוי היום
שכחת לציין את המובילים - קוויאטיקובסקי ראשון ואלוורדה (כתמיד
) שני, והפוך בדרוג היומי.
נכון שהסיום היום נוח, אבל בין העליה הגדולה של תחילת היום לבין הסיום הנוח יש עוד כמה עליות בינוניות.
 
ההבדל בקטעים הרריים
כשההרים בהתחלה, יוצאת קבוצת בריחה והדבוקה נכנסת לנוהל של קצב קבוע, פחות או יותר, שנקבע על ידי קבוצת המוביל בדרוג הכללי שמטרתו היא לבזבז מינימום אנרגיה תוך שמירה על מרחק מספיק מהבורחים, דבר שנותן אפשרות לחלק גדול מהרוכבים בדבוקה אפשרות לעמוד בקצב.
כשההרים בסיום, הקצב מתגבר. יש התקפות של רוכבי דרוג ביניים ובקטעים הראשונים, כששום דבר עוד לא ברור, גם רוכבי הדרוג הכללי צריכים להגיב על ההתקפות הללו. כך שההבדל הגדול ביותר בין שני סוגי הקטעים. הוא בקצב בו רוכבת דבוקת המובילים בדרוג הכללי את ההרים.
אז כן, קטע 3 הוא הררי בהגדרתו, אבל הרבה פחות מאתגר את רוכבי הדרוג הכללי.
 
למעלה