אף פעם לא שיחקתי, אבל...

אודין

New member
אף פעם לא שיחקתי, אבל...../images/Emo9.gif

יש לי קצת מושג וזה נראה לי נורא כיף! אחרי שקראתי את רומח הדרקון ונהניתי חיפשתי ומצאתי קצת חומר באינטרנט. אני יודעת מה תפקיד השוה"מ ושצריך "ליצור" דמויות ולהתקדם איתן במקום שהשוה"מ יצר ויש לי טיפה מושג (מהפורום הזה) אילו פרטים צריך לדעת על הדמות, אבל אין לי מושג איך כוח של דמות (הכוונה לנקודות שמחולקות בין זריזות, כוח, חכמה ובטח עוד. זה הנקודות שגדלות עם הניסיון? אני עושה בלגן מהמושגים) משפיע על מה שהיא עושה והייתי רוצה לדעת מה בדיוק צריך לעשות בשביל לשחק. כולם פה נראים כמו איזה מומחים... אתם יכולים לעזור לי?
אודין
 

snift

New member
הכי טוב יהיה ../images/Emo11.gif

לקרוא את ספר השחקן מהדורה שניה (אפילו בעברית !)
 

דרגורן

New member
תשובתי:

הכל תלוי באיזה משחק משחקים ומה השחקנים והשה"מ (שליט המבוך) מחליטים על זה. לדוגמא ב-AD&D הקלאסי יש כמה שיטות להחליט על התכונות: שיטה 1 - זורקים שלוש קוביות של שש פאות (מעתה והלאה הן יקראו ק6) ומחברים את התוצאות. ככה זורקים 6 פעמים, ומחברים איזה תוצאה שרוצים לאיזה תכונה שרוצים לדוגמא: יצא לי בקוביות 10,12,15,8,13,17 ואני רוצה לעשות לוחם, אז התכונות יראו כך: כח 17 כושר 15 זריזות 13 חוכמה 8 תבונה 10 כריזמה 12 ואם הייתי רוצה קוסם אז התכונות היו: כח 8 כושר 10 זריזות 13 חוכמה 15 תבונה 17 כריזמה 12 שיטה 2 - זורקים 4 ק6 (קוביות עם שש פאות למי ששכח) ובוחרים את 3 התוצאות הגבוהות ביותר ומשייכים לתכונה (ככה התכונות יוצאות יותר גבוהות בממוצע) דוגמאות לתוצאות: 3,5,6,1 - זורקים את האחד ונשארנו עם 14 3,6,6,2 - 15 1,1,3,4 - 8 וכו´ יש עוד שיטות שחלקן פשוט אומרות שמקבלים 80 נקודות ומחלקים אותן סתם, וחלקן עם קוביות, וחלקן שילוב של השתיים (יש גם שיטות שמוסיפות לך נקודות עם את לוקחת חסרונות לדמות...) שאלות?
 

אודין

New member
שאלות...../images/Emo51.gif

כמה שאני יודעת על המשחקים יותר הם נראים לי יותר נחמדים... שאלות:
איך התכונות משפיעות על התנהגות הדמות?
איזו שיטה שייכת לאיזה משחק תפקידים?
כשמשחקים בלי חלוקת תכונות, הכוח של הדמות הוא בלתי מוגבל?
אודין
 

דרגורן

New member
תשובות ../images/Emo8.gif ../images/Emo92.gif

התכונות לא צריכות להשפיע על התנהגות הדמות! התכונות עוזרות לנו להחליט איך ומה אנו יכולים לעשות, לדוגמא דמות עם כוח גבוה יכולה לשבור דלת בקלות בהשוואה לדמות עם כוח נמוך... מצד שני יתכן ויש לדמות שלי תבונה נמוכה, האם זה בגלל שהיא לא רצינית ותמיד מתלוצצת ואין לה סבלנות ללמוד או שאולי היא פשוט טיפשה? ואולי היא פשוט גדלה במקום שבו לא הייתה לה ההזדמנות ללמוד? ניתן לעשות לדמות איזה אופי שרוצים ללא תלות בתכונות. בד"כ בעולמות של AD&D השיטה היא 3ק6 על סוגיה השונים (מכוון שהתכונות הן בין 3 שזה נמוך ל-18 שזה גבוה) במרוצצללים (Shadow Run) השיטה היא פשוט של נקודות (את מקבלת X נקודות לחלק בין 6 תכונות כאשר 1 זה נמוך ו-6 זה גבוה) ב-Champions - את מקבלת 250 נקודות (או מספר אחר שמוחלט ע"י השה"מ) ואת צריכה לחלק אותן בין כוחות, תכונות וציוד! מצד שני, את יכולה לקחת חסרונות שיתנו לך נקודות (חסרונות כגון: פחד גבהים, אויב מושבע, עבר פלילי, נכות כלשהיא ועוד ועוד) בד"כ כאשר משחקים בלי חלוקת תכונות, מחליטים החלטות מסוימות כגון: אני משחק דמות של ענק הרים - אז הכוח שלי יהיה יותר גדול משל דמויות רגילות אבל זה לא אומר שהכח שלי הוא בילתי מוגבל! על פי אותו העקרון אני יכול להחליט שאני משחק אלף שכל חייו השקיע בלימוד ולכן הוא חלש יחסית... ואז השה"מ יחליט אם האלף שלי מצליח להרים שולחן ולזרוק אותו... כמובן שאפשר להגיד שהדמות שלי היא הכי חזקה, הכי מהירה והכי הכל אבל זה אף אחד לא ישחק איתך...
 

אודין

New member
אז בעצם השה"מ קובע../images/Emo70.gif

(שוב) קראתי קצת חומר באתר מהקישורים ואני כבר מתכננת את הדמות הראשונה שלי!
 
למעלה