"אפילו מקטע קצר של 1.5 ק"מ אורך חצי שעה": תנועת האוטובוסים במסוף אלוף שדה תכופה — אבל כולם נתקעים בפקק

כשלוגי

Active member
מחסור בצל, בלי שירותים ציבוריים, עם מיגונית קטנטנה ומזוהמת וללא מודיעין — נוסעות ונוסעים הפוקדים את מסוף אלוף שדה העמוס נאלצים להתמודד עם רמת תחזוקה מזוויעה, בנוסף לאיחורים הרבים של האוטובוסים בשל היעדר נת"צים ■ "המסוף נמצא במיקום חשוב שמאפשר להחליף בו אוטובוסים כדי להגיע לנקודות עניין. לא מסדרים ככה מסוף אם רוצים שאנשים ישתמשו בו"

 

Ccyclist

Well-known member
מחסור בצל, בלי שירותים ציבוריים, עם מיגונית קטנטנה ומזוהמת וללא מודיעין — נוסעות ונוסעים הפוקדים את מסוף אלוף שדה העמוס נאלצים להתמודד עם רמת תחזוקה מזוויעה, בנוסף לאיחורים הרבים של האוטובוסים בשל היעדר נת"צים ■ "המסוף נמצא במיקום חשוב שמאפשר להחליף בו אוטובוסים כדי להגיע לנקודות עניין. לא מסדרים ככה מסוף אם רוצים שאנשים ישתמשו בו"


הכצעקתה? מכיוון צפון, מזרח ומערב הגישה למסוף אלוף שדה מצריכה מעבר בצומת מרומזרת יחידה. מדרום זה סיפור של שני צמתים בשני עברי המחלף.

לא אידאלי לעומת כיכר רב נתיבית, אבל כל הציר של שיבא / אלוף שדה מלא בצמתים מרומזרות שהעצירה בהן יכולה להיות ארוכה באותה המידה. תאמצו כיכרות רב נתיביות ספיראליות כמו בבריטניה ותרוויחו 50% קיבולת נוספת לעומת צומת וצימצום ניכר במופעי הרמזורים.

מה שנשמע גרוע הוא שלא מרכזים קווים לאותו הכיוון באותן הסככות, שאין מידע ושכנראה אין שם "מבוגר אחראי" - מודיעין, קופות או משהו מהסוג.

ממה שהבנתי הצורך במיגוניות פחת דרמטית, אבל אם עדיין צריך אותה כגיבוי חירום - צריך לנקות אותה ואולי אפילו להרחיב אותה, אולי באמצעות דוכן מזון שיממן שם שכירות כלשהי. אני מניח שהיא מהווה כיום "מענה" למחסור בשירותים.

אודה שאת כביש 4 אני מכיר בעיקר כנהג. נהגתי בו מנתב"ג לרעננה בפעם הראשונה שנהגתי בארץ. אני לא מבין את המחדל של הצומת במורשה שגורמת לפקקים בכל הכביש.
 
נערך לאחרונה ב:

מוישי67

Active member
הכצעקתה? מכיוון צפון, מזרח ומערב הגישה למסוף אלוף שדה מצריכה מעבר בצומת מרומזרת יחידה. מדרום זה סיפור של שהי צמתים בשני עברי המחלף.

לא אידאלי לעומת כיכר רב נתיבית, אבל כל הציר של שיבא / אלוף שדה מלא בצמתים מרומזרות שהעצירה בהן יכולה להיות ארוכה באותה המידה. תאמצו כיכרות רב נתיביות ספיראליות כמו בבריטניה ותרוויחו 50% קיבולת נוספת לעומת צומת וצימצום ניכר במופעי הרמזורים.

מה שנשמע גרוע הוא שלא מרכזים קווים לאותו הכיוון באותן הסככות, שאין מידע ושכנראה אין שם "מבוגר אחראי" - מודיעין, קופות או משהו מהסוג.

ממה שהבנתי הצורך במיגוניות פחת דרמטית, אבל אם עדיין צריך אותה כגיבוי חירום - צריך לנקות אותה ואולי אפילו להרחיב אותה, אולי באמצעות דוכן מזון שיממן שם שכירות כלשהי. אני מניח שהיא מהווה כיום "מענה" למחסור בשירותים.

אודה שאת כביש 4 אני מכיר בעיקר כנהג. נהגתי בו מנתב"ג לרעננה בפעם הראשונה שנהגתי בארץ. אני לא מבין את המחדל של הצומת במורשה שגורמת לפקקים בכל הכביש.
מכיוון דרום ההגעה דורשת יותר מ2 רמזורים.
כי גם ביציאה מהמסוף ימינה (בחזרה לכביש 4 לכיוון צפון), צריך לחכות ברמזור של הפניה ימינה. אמנם זאת פניה ללא רמזור, אבל בגלל רדיוס הסיבוב של אוטובוסים, צריך לחכות ברמזור הזה ג"כ.
כמו"כ, יש פקקים רבים בכניסה לגשר, ואוטובוס מדרום שלא נכנס למסוף, חוסך גם את הפקקים האלו. בשעות אחה"צ זה מגיע לפעמים לחסכון של מעל 30 דקות!
בגלל זה, רוב האוטובוסים שמגיעים מדרום לצפון לא נכנסים כלל למסוף, ולכן גם בכיוון ההפוך (מצפון לדרום) אותם קווים עוברים ליד המסוף ולא נכנסים אליו. זה גורם לביקוש הולך ופוחת של נוסעים להגיע למסוף, מה שגורר עוד קווים שמפסיקים גם הם להכנס למסוף, מה שמוריד עוד את הביקוש וכן הלאה
 

Ccyclist

Well-known member
מכיוון דרום ההגעה דורשת יותר מ2 רמזורים.
כי גם ביציאה מהמסוף ימינה (בחזרה לכביש 4 לכיוון צפון), צריך לחכות ברמזור של הפניה ימינה. אמנם זאת פניה ללא רמזור, אבל בגלל רדיוס הסיבוב של אוטובוסים, צריך לחכות ברמזור הזה ג"כ.
כמו"כ, יש פקקים רבים בכניסה לגשר, ואוטובוס מדרום שלא נכנס למסוף, חוסך גם את הפקקים האלו. בשעות אחה"צ זה מגיע לפעמים לחסכון של מעל 30 דקות!
בגלל זה, רוב האוטובוסים שמגיעים מדרום לצפון לא נכנסים כלל למסוף, ולכן גם בכיוון ההפוך (מצפון לדרום) אותם קווים עוברים ליד המסוף ולא נכנסים אליו. זה גורם לביקוש הולך ופוחת של נוסעים להגיע למסוף, מה שגורר עוד קווים שמפסיקים גם הם להכנס למסוף, מה שמוריד עוד את הביקוש וכן הלאה

אם היו שמים כיכר רב נתיבית מעל למחלף (שני גשרים) או שתי כיכרות דו נתיביות משני עברי המחלף - ההמתנה מהרמפות היתה מצטמצמת מאד והחיבור למסוף היה קל יותר. בבריטניה תצורה של תחנת דלק בחיבור ישיר לכיכר בצומת ראשית מאד נפוצה כי אפשר להגיע אליה מכל כיוון.
 
לא מכיר את מסוף האלוף שדה מקרוב, אבל נזכרתי שדנו בו ב"עיר לחיות בה", ואכן, בסרטון הזה, אחד הטובים שנעשו בעברית, דנים בהרחבה במסופים בשולי מחלפים, והמסוף הספציפי הזה מתחיל להיות מוזכר ב-5:50.

 

Ccyclist

Well-known member
לא מכיר את מסוף האלוף שדה מקרוב, אבל נזכרתי שדנו בו ב"עיר לחיות בה", ואכן, בסרטון הזה, אחד הטובים שנעשו בעברית, דנים בהרחבה במסופים בשולי מחלפים, והמסוף הספציפי הזה מתחיל להיות מוזכר ב-5:50.


בגלל שאתם כופרים בכיכר הרב נתיבית יש לכם מספרי נתיבים אסטרונומיים שלא תראו בשום עיר בריטית, רק על ה M25, האוטוסטרדה ההיקפית של לונדון.

כשמגיעים לכיכר צריך מקסימום של 3 נתיבים כדי להתמקם לסיבוב הנכון, לא 5-6 כמו ברבות מהדוגמאות שבסרטון.

חסר לכם המימד הסיבובי ההרמוני ובמקום - אתם מנסים לפתור את ההצטלבויות והקונפליקטים שהן יוצרות.

בנוסף - מערכת האוטובוסים הבינעירונית בארץ ממקמת תחנות במקומות ששום הולך רגל לא אמור להיות בהן. הדגמתי לפני שבוע-שבועיים כמה מעטים האוטובוסים על הכביש הצפון מעגלי וכמה הם נוטים לעבור על צירים עירוניים ברי הליכה החוצים אותו או המקבילים אליו. נראה שהדרכים הראשיות שואפות להיות השלום וההלכה, לא דורי ומוזס שחוצים מעל לאיילון בלי חיבור אליו. בבריטניה, שבה אוטובוסים בינעירוניים נפוצים פחות בגלל מערכת הרכבות העניפה - הם נוטים להכנס לערים ולעיירות במקום לחלוף בדרכים הראשיות. מאד נדיר לראות תחנות אוטובוס על כבישי A ראשיים, ובאוטוסטרדות (M) ההליכה אסורה.
 

EHP12

Well-known member
בגלל שאתם כופרים בכיכר הרב נתיבית יש לכם מספרי נתיבים אסטרונומיים שלא תראו בשום עיר בריטית, רק על ה M25, האוטוסטרדה ההיקפית של לונדון.

כשמגיעים לכיכר צריך מקסימום של 3 נתיבים כדי להתמקם לסיבוב הנכון, לא 5-6 כמו ברבות מהדוגמאות שבסרטון.

חסר לכם המימד הסיבובי ההרמוני ובמקום - אתם מנסים לפתור את ההצטלבויות והקונפליקטים שהן יוצרות.

בנוסף - מערכת האוטובוסים הבינעירונית בארץ ממקמת תחנות במקומות ששום הולך רגל לא אמור להיות בהן. הדגמתי לפני שבוע-שבועיים כמה מעטים האוטובוסים על הכביש הצפון מעגלי וכמה הם נוטים לעבור על צירים עירוניים ברי הליכה החוצים אותו או המקבילים אליו. נראה שהדרכים הראשיות שואפות להיות השלום וההלכה, לא דורי ומוזס שחוצים מעל לאיילון בלי חיבור אליו. בבריטניה, שבה אוטובוסים בינעירוניים נפוצים פחות בגלל מערכת הרכבות העניפה - הם נוטים להכנס לערים ולעיירות במקום לחלוף בדרכים הראשיות. מאד נדיר לראות תחנות אוטובוס על כבישי A ראשיים, ובאוטוסטרדות (M) ההליכה אסורה.
לא "כופרים" פשוט לא מתאים למקומות בלב המטרופולין כמו מחלפים בכביש 4, גם כי אין מקום, גם נפח התנועה לא מתאים לזה, וגם עם תרבות הנהיגה הישראלית זה נראה די די מסוכן להכנס למקום כזה. M25 הוא מקיף את האזור האורבני, כמו שעושים כבישים 6 ו-431. ששם זה יותר יכול להתאים.
 

Ccyclist

Well-known member
לא "כופרים" פשוט לא מתאים למקומות בלב המטרופולין כמו מחלפים בכביש 4, גם כי אין מקום, גם נפח התנועה לא מתאים לזה, וגם עם תרבות הנהיגה הישראלית זה נראה די די מסוכן להכנס למקום כזה. M25 הוא מקיף את האזור האורבני, כמו שעושים כבישים 6 ו-431. ששם זה יותר יכול להתאים.

זה אמצעי מגוון שאפשר ליישם במקומות רבים ובצורות רימזור שונות המותאמות לנפח התנועה.

כיכר רב נתיבית יעילה ב 50% מצומת, אז הבחירה שלא להשתמש בה מצערת.

הן מתאימות לכבישים של 50, 80 ואפילו 110 קמ"ש שאינם אוטוסטרדה. בכבישים המהירים יותר צריך לשים שלטי האטה כקילומטר וחצי קילומטר מהכיכר עצמה. מן אפילו יכולות לחסוך מחלף.

הן קיימות בבריטניה, צרפת, ספרד ומדינות אחרות.

בצרפת נהוג להקים אותן או בכבישים עירוניים או בכבישי D אזוריים ( Departemont ) מהאוטוסטרדות הצרפתים מעדיפים מחלפי חצוצרה שמבלבלים את מי שרגיל למחלפי כיכר.

בספרד ובריטניה ישנם מחלפי כיכר עילית וכיכר תחתית שבהם הרמפות מהכביש המהיר מובילות לכיכר וממנה. היתרון הענק הוא שהיציאה היא לכיוון הכביש שממשיכים בו, לא לעיקול בכיוון הלא נכון כמו במחלף רמות שבו כדי לפנות שמאלה מבגין לכיוון תל אביב צריך לפנות ימינה לעיקול. יש גם מחלפי "משקולות" עם כיכר בכל צד של הכביש המקומי שמעל או מתחת לכביש הראשי, וחיבור הרמפות הוא מהכיכרות. מחלפים של תנועה רציפה משמשמם בעיקר בחיבור בין שתי אוטוסטרדות.

אחזור על כך שבנפחי תנועה גדולים אפשר לרמזר את הכיכרות. אפשר להציב רמזורים בדרכים המובילות לכיכר וכן בתוך הכיכר כדי לווסט את התנועה סביב הכיכר.
 
למעלה