אפרופו הדיון על הצבא

שוKולד

New member
אפרופו הדיון על הצבא

אתמול נפגשתי עם חברים, והחלה שיחה על הצבא, ומישהי פתאום מאד התלהמה והתרגזה (על עצמה), על הקלות שבה הצבא היה מובן מאליו עבורה. היא היתה כולה חדורת מוטיבציה לפני הצבא, שזה הדבר הנכון, צריך לשרת, צריך לתת, היא חיפשה היגיון בכל מה שנעשה שם, והיא לא הצליחה למצוא ולכן היא לחמה במערכת. זה לא עזר לה. כל כך ברור לנו המסלול של יסודי, תיכון, צבא. אף אחד לא עוצר לחשוב אם זה נכון - ככה זה. מכניסים אותנו לתוך מערכת מאד היררכית ונוקשה ומצפים מאיתנו להסתדר. אם אנחנו מחליטים להוריד פרופיל, לא לנסות להבין דבר ורק לעשות את המוטל עלינו - אנחנו נחשבים לא בסדר. אם אנחנו רוצים להבין את המערכת ונלחמים בחוסר ההיגיון שלה - אנחנו לא בסדר. תחשבו רגע על סיטואציה של קבלה לעבודה, כמה זה טיבעי פה שישאלו אתכם מה עשיתם בצבא, ואיך מגיבים אם אתם אומרים שלא שירתתם (מיד שואלים אתכם למה!) ואם אין לכם הסבר משכנע קרוב לוודאי שלא תתקבלו לעבודה. למרות שאם תחשבו על זה רגע באופן פרקטי, למעביד עדיף לקחת מישהו שלא עשה צבא, היות והוא לא יעלם לו לחודש-חודש וחצי מילואים בשנה. ובכל זאת, מעדיפים את יוצאי הצבא. כי זה מה שגדלנו להאמין שהוא נכון, ולא כי הוא באמת חושב שאם אתה תרמת למדינה הוא יתרום לך. אתמול עורר בי את השאלה, האם זה נכון פשוט ללכת בלי לשאול שאלות?
 

Trinity 8 P

New member
I agree../images/Emo54.gif

You'd find that about a lot of things, school for example- the material there can honestly be given out in less than 12 years, but we still never doubt it. we still go along with it just because it's what we've been raised to think... same with eating meat, breaking the rules and so on
 

שוKולד

New member
תראי - אוכל זה עניין של טעם

ושל סביבה. את אוכלת מה שמאכילים אותך כילדה ואלה הטעמים שאת מתרגלת אליהם. אבל מגיע שלב מסויים שבו את מפתחת לך את הכיוון המועדף עליך, ולפעמים בוחרת מיוזמתך לוותר על סוגי מזון מסויימים (למשל בשר, אם הבנתי אותך נכון). לגבי הלימודים - זה נכון ולא נכון. אפשר להעביר את החומר הזה בהרבה פחות זמן, אבל יש פה עניין של קצב, הדרגתיות. לומדים את אותו החומר כל פעם בצורה מעמיקה יותר, שמתאימה יותר להבנה שלך. בכיתה ה' מלמדים אותך צורות הנדסיות, אי אפשר ללמד ילד בגיל 10-11 בעיות גאומטריות. עניין של תפיסה מרחבית שמתפתחת עם השנים. וכך נכון גם לגבי הרבה מקצועות אחרים. מה שכן מרתיח אותי לגבי הלימודים, הוא האופן שבו אנחנו משמשים שפני ניסיון עבור משרד החינוך. כל כמה שנים משנים את תכנית הלימודים, בודקים האם היא טובה ואם לא חוזרים לקודמת - בינתיים דורות שלמים נתקעו עם השיטות הניסיוניות. מרגיז שלא ניתן להתאים לילד את שיטת הלימוד.
 

Druyanizem

New member
ללכת בלי לשאול

זו טעות לדעתי. תמיד צריך לנסות להבין את ההגיון שמאחורי הפעולה שאתם עושים. גם בצבא, שאומרים לי משהו שנראה לי לא הגיוני, אני שואל למה. כמובן שאני לא מקבל תשובה ובסופו של דבר נאלץ לעשות דברים בלי תשובה. זה אחד הדברים שיותר מרגיזים אותי. מה ההגיון בלעשות משהו שאתה לא יודע את הסיבה שלו? זה כמו שאליס הייתה נופלת בבור ולא נתקלת בכל המדפים והדלתות בדרך. פשוט נופלת.
 

enwhysea

New member
יש גם אנשים שונים

אני לא הלכתי לתיכון, לא חשבתי שזה הדרך. הלכתי לצבא כי רציתי? לשרת? כי ככה צריך? ממש לא.. כי בא לי.. כי רציתי להיות במסגרת הצבאית וללמוד ולראות דברים. הרבה חברים טובים שלי לא הלכו לצבא, אחי גם לא. כולם עצרו וחשבו. רובם עובדים והתקבלו לעבודה, אלה שלא, גם צבא לא היה עוזר להם. מי שהולך בלי לשאול שאלות, את עצמו ואת המערכת ואת הסובבים אותו.. פשוט כבש וחיים של כבש יחיה. יהיה שמח אמורים לשמוח, ועצוב שאמורים להיות עצובים, כי "ככה זה" אלפי סטודנטים יש היום שלומדים "כי ככה צריך" מאות מטיילים בדרום אמריקה ובמזרח "כי זה מה שעושים אחרי צבא" וכו' אחורה ואחורה... ויש כאלה שלא, ששונים. והם חיים בסדר גמור.
 

enwhysea

New member
יותר לעניין הפורום

יש כאלה שיושבים גם שאומרים להם שאין מקום.... לפעמים זה אפילו הכיסא הכי טוב במסיבה. ויש כאלה שהשעון שלהם לא מראה מה השנה אבל רק מההשעה...
 
למעלה