אפרופו רובוטים
אחת הטענות (הצודקות אמנם) בקשר לחכמת הקבלה היא שמצד אחד היא מכתירה עצמה כמדע ומצד שני אין יכולת להוכיח את תוצאותיה.
ואז - כל אחד ברחוב יכול לצעוק שיש לו תורה שמסוגלת לעשות ככה וככה אבל אי אפשר לראות את זה , רק הוא....
אני מסכים לגמרי עם הטענה.
יחד עם זאת, אם כל אחד כאן היה מקבל הוכחה ברורה לכך שחכמת הקבלה הינה ממשית, כזו המתראה בחושים, כזו המאפשרת לבנות כלי, תבנית חדשה ובה לקבל את האור - אז היה כל אחד רודף בהכרח אחר חכמת זו והופך לרובוט. היה מאבד את חופש הבחירה ומבצע פעולות עם אותו האגו שלו.
בעל הסולם כותב על חכמת הקבלה:
"זה זמן רב, אשר מוסר כליותיי ירדפני יום יום, לצאת מגדרי ולחבר איזה חיבור יסודי בדבר נשמת היהדות והדת, ובידיעת מקוריות חכמת הקבלה, ולהפיצו בקרב העם, באופן שישיגו מתוכו היכרות והבנה בכלל הדברים העומדים ברומו של עולם, כראוי, באופיים וצביונם האמיתי".
בעל הסולם, גילוי טפח וכיסוי טפחיים
הרב קןק כותב על חכמת הקבלה:
השאלות הרוחניות הגדולות, שהיו נפתרות רק לגדולים ומצוינים, מחויבות הן להיפתר עכשיו בהדרגות שונות לכלל העם. ולהוריד דברים נישאים ונשגבים ממרום עוזם עד עומק הדיוטא הרגילה ההמונית, צריך לזה עושר רוח גדול ואדיר, ועסקנות קבועה ומורגלת, שרק אז תתרחב הדעה ותברר השפה, עד כדי להביע הדברים היותר עמוקים בסגנון קל ופופולרי, להשיב נפשות צמאות.
הראי"ה קוק, עקבי הצאן, נ"ד
אז איך בכלל אפשר להתחיל משהו שלא קיבלתי עליו אסמכתא? שאין לי סימוכין שהנה אני עושה X ומקבל Y ?
ועל זה נאמר, נשמת אדם תלמדנו.
כשיגיע הזמן, תגיע הבשלות הפנימית, החיסרון הפנימי שיהיה גבוה יותר מכל הרצונות האחרים, אז ניתן לומר שקיים בתוך האדם רצון בשל להתחיל ללמוד חכמה זו.
אחת הטענות (הצודקות אמנם) בקשר לחכמת הקבלה היא שמצד אחד היא מכתירה עצמה כמדע ומצד שני אין יכולת להוכיח את תוצאותיה.
ואז - כל אחד ברחוב יכול לצעוק שיש לו תורה שמסוגלת לעשות ככה וככה אבל אי אפשר לראות את זה , רק הוא....
אני מסכים לגמרי עם הטענה.
יחד עם זאת, אם כל אחד כאן היה מקבל הוכחה ברורה לכך שחכמת הקבלה הינה ממשית, כזו המתראה בחושים, כזו המאפשרת לבנות כלי, תבנית חדשה ובה לקבל את האור - אז היה כל אחד רודף בהכרח אחר חכמת זו והופך לרובוט. היה מאבד את חופש הבחירה ומבצע פעולות עם אותו האגו שלו.
בעל הסולם כותב על חכמת הקבלה:
"זה זמן רב, אשר מוסר כליותיי ירדפני יום יום, לצאת מגדרי ולחבר איזה חיבור יסודי בדבר נשמת היהדות והדת, ובידיעת מקוריות חכמת הקבלה, ולהפיצו בקרב העם, באופן שישיגו מתוכו היכרות והבנה בכלל הדברים העומדים ברומו של עולם, כראוי, באופיים וצביונם האמיתי".
בעל הסולם, גילוי טפח וכיסוי טפחיים
הרב קןק כותב על חכמת הקבלה:
השאלות הרוחניות הגדולות, שהיו נפתרות רק לגדולים ומצוינים, מחויבות הן להיפתר עכשיו בהדרגות שונות לכלל העם. ולהוריד דברים נישאים ונשגבים ממרום עוזם עד עומק הדיוטא הרגילה ההמונית, צריך לזה עושר רוח גדול ואדיר, ועסקנות קבועה ומורגלת, שרק אז תתרחב הדעה ותברר השפה, עד כדי להביע הדברים היותר עמוקים בסגנון קל ופופולרי, להשיב נפשות צמאות.
הראי"ה קוק, עקבי הצאן, נ"ד
אז איך בכלל אפשר להתחיל משהו שלא קיבלתי עליו אסמכתא? שאין לי סימוכין שהנה אני עושה X ומקבל Y ?
ועל זה נאמר, נשמת אדם תלמדנו.
כשיגיע הזמן, תגיע הבשלות הפנימית, החיסרון הפנימי שיהיה גבוה יותר מכל הרצונות האחרים, אז ניתן לומר שקיים בתוך האדם רצון בשל להתחיל ללמוד חכמה זו.