אפריקה-זה בריא?

avsilaster

New member
אפריקה-זה בריא?

לפני כמה ימים הלך לעולמו חלוץ הפועל באר שבע בכדורגל..החלוץ הגיעה לזמביה ומת במהלך משחק האימון מדום לב. לאחר נתיחת הגופה פורסם היום בעיתון מעריב שגילו אצלו מום בלב..לב מוגדל..וצויין שזה נפוץ בקרב אנשי אפריקה..כמו כן-תוחלת החיים במדינות אפריקה מאוד נמוכות..ובקושי מגיעים אנשים לגילאים חמישים פלוס. איך אתם מסתדרים אם זה? והאם זה בטוח ובריא להתגורר באפריקה? אודה לעוזרים.
 

לילית462

New member
ברור שבריא../images/Emo70.gif

בעיות הבריאות שיש לאפריקאים, נובעות מתזונה ירודה, מאורך חיים דל, ומנגישות נמוכה לשירותי בריאות. האפריקאים ואנחנו לא חיים באותם תנאים, לא חשופים לאותם סיכונים. לדוגמה - ילד אפריקאי ממוצע חולה במלריה מספר פעמים בשנה, מה שמקטין את הסיכויים שלו לשרוד מתחת גיל חמש. מלריה חוזרת שוב ושוב פוגעת בכבד, גם אם שורדים את המחלה היא פוגעת במערכת החיסונית. יש עוד מחלות רבות שהמקומיים חולים בהם ואנחנו לא. יש כאן גם שירותי ביראות יחסית מתקדמים, ואנחנו משתמשים בהם. לנו אין בעיה של מים זורמים - יש לנו מים זורמים בבתים וחשמל אין לנו בעיה של ביוב שזורם ברחוב, או של שירותים משותפים ללא מערכת ביוב תוחלת החיים הנמוכה מושפעת בעיקר מתמותת תינוקות וילדים מתחת גיל חמש, וצריך גם לזכור את מגפת האידס שקוטלת מליונים כאן. בקיצור, באפרקיה בריא למי שיש כסף.
 

avsilaster

New member
ולמה שאנחנו לא נפגע ממלריה לדודגמא חלילה?

או אם נסתובב באיזורים שונים שבהם מערכות התיירות נמוכות ובעלי פגיעה בתושביה? הרי עוד אחד מהדברים-שהרפואה באפריקה אינה משוכללת כל כך. כמו כן-לא הבנתי את השורה-באפרקיה בריא למי שיש כסף. כמה כסף מספיק כדאי לחיות באפריקה? ברמה גבוהה.שזה כולל-העסקת אנשים בבית..ובית גדול באיזור פאר.
 

לילית462

New member
כמובן שגם אנחנו חשופים למחלות אבל,

לנו להבדיל מהאפריקאים יש מודעות, למשל בנושא המלריה אצלנו כל חום במידה ולא יורד תוך 24 שעות, נבדקת האופציה של מלריה. אנחנו ישנים בבתים מרושתים, תחת קילות, טיפול תרופתי מניעתי זמין לנו, אנחנו מנסים להתגונן מפני היתוש, ואם יש צורך אנחנו מקבלים טיפול במידי. המקומיים לעתים לא יקחו ילד לרופא, כי אין להם כסף, או מודעות או מליון סיבות אחרות - והילד ימות הם לא ישנים תחת קילות הם לא נזהרים מהיתוש אין להם תמיד נגישות למים זורמים... הם לא מקפידים על הגיינה ולשאלה השניה - כמה כסף? תלוי למה אתה מתכוון שכ"ד משתנה מעיר לעיר ומאיזור לאיזור בתוך העיר, בקמפלה בתים יפים מושכרים מכ 1500 $ ומעלה העסקת עובדים זה לא דבר יקר - בין 100 ל 200 $ בחודש לעובד
 

avsilaster

New member
אז לפי מה שהבנתי..

במידה ואני רוצה לעבור לגור באחת ממדינות אפריקה. אני צריך יום יום ליהיות בהרגשה של מה אני ידבק ולדואג לעצמי לאמצעים מתאימים בכל ימי שם?
 

לילית462

New member
ממש לא חיים בפחד יומיומי, אבל כן צריך להיזהר

יש עוד הרבה מרעין בישין שאני לא אפרט כי אני לא רוצה להפחיד אותך אבל, זה הכל בקטנה. בסך הכל עם מודעות וקצת שכל ישר אפשר להימנע מרוב המחלות.
 

avsilaster

New member
תודה על התגובות..עוד שאלה.

איזה מהמדינות באפריקה חוץ מדרום אפריקה..נחשבת למדינה המפותחת ביותר? תודה על התשובה.
 

לילית462

New member
שאלה טובה... אף אחת כנראה...

אולי אפשר להגיד שמדינות צפון אפריקה מפותחות יותר מהאחרות. אני לא יכולה להגיד על מדינות שאני יודעת עליהן שהן ממש מערביות פרט לדרום אפריקה. אבל אולי מישהו כאן יכול לתקן אותי חוצמזה הכל שאלה של מה זה מפותח בעינך...
 

supercellstorm

New member
בוצואנה, נמיביה, ללא ספק...

נמיביה לדוגמא - אתה מגיע לווינדהוק (הבירה) ואתה חושב שאתה בהולנד מדברית :) הרחובות שם נקיים כל כך, מצוחצח. ווינדהוק אחת הבירות היפות והשקטות שראיתי באפריקה. בכלל נמיביה מקום מרשים.
 
למעלה