ברוך הבא עגיב
הקוראן ייחס למרים (ובנה עיסא) הרבה איזכורים יותר מכל אישה אחרת .. במקום אחר נזכר עיסא (ישוע) מדברי הנביא כמי שלא נגוע בחטא הקדמון, צוטט הנביא על ידי אבן הוריירה כך : שהשטן פוגע לרעה בכל וולד שנולד מבני אנוש , אלא ורק הוא לא פגע במרים ובנה עיסא.. וגם בקוראן היתה התיחסות טובה בכמה פסוקים לנוצרים (נסארא) שהם הכי קרובים לליבו של המאמין המוסלמי. (ואין לתגדאן אחבאראן וקיסיסין אקרבאהום מואדאתן עינד קלביק ) וגם נזכר ענין אי ההתווכחות לרעה עם בני הספר (יהודים והנוצרים) אלא בטוב, כך שהאיסלאם היה סביבה טבעית ליהדות ונצרות שנים רבות כדת מס3 המונוטאיסטית , בזמנים שונים המעמד עלה וירד יחסית לח`ליפה ולמוצא החליפה האתני (המצב הטוב עד העותמנים, ובמיוחד בתקופת שלטון האומאויין הערבים בדמשק ) . אם התכוונת לאיזכור הנביא והאיסלאם בברית החדשה ובתנ``ך שהם בלתי נפרדים , התשובה היא לא .. הענין שהאמונה הנוצרית היא לא דת ממוסדת בתחילתה, האמונה מסתובבת סביב האיש האלמוני מנצרת , הברית החדשה מסבירה שהוא המשיח המובטח מהתנ``ך, ישוע היהודי ובן האלוהים שבא בראשונה להציל את עמו והמין האנושי מהחטא הקדמון, היה די מספיק לאמונה הזאת להתרכז בבן האלוהים, שאנו מאמינים שהוא התגלמות האלוהים בבשר עלי אדמות .. ישוע דבר על היותו האלף והתו, ההתחלה והסוף, אין פה דרגה של נביא כפי שהוא מופיע לפי הקוראן שגם לא נצלב.. אולם בקוראן המשיח יופיע בסוף הימים בכדי לשפוט את העולמים.. יש גרסאות בין שני הספרים , אני משער שמי בא ראשון נזכר בדת לאחריה , קח למשל דת הבהאיים שהזכירה את הדתות שהיו מלפניה, האיסלאם הזכיר את קודמיו, הנצרות הזכירה את היהדות וכך לא הפוך, יש טענות מצד האיסלאם שהנביא הוזכר בתנ``ך והברית החדשה, ומצער שנכתב ששני הספרים סולפו ולא הזכירו אותו, אבל זה לא מנע מיחסים נפלאים בין שלושתם ועם דתות אחרות באימפריה המוסלמית , שלא חיפשה ציטוטים בשאר הדתות , וכמובן שיא היחס הטוב היה בספרד ואחר... ישנה גרסה האומרת שאחמד הנביא נזכר בברית החדשה, כמובן הבשורה הזאת נכתבה בידי ערבי במאה ה15 בשם אינגיל ברנאבא, והיא כמובן לא משתייכת לספר הקדוש הן מבחינה הסטורית ולא מבחינה תיאולוגית . ולסיום הברית מדברת על אשראי רודפי שלום שהם בני האל , ואלה לא בהכרח יהיו רק מדת אחת, או גזע מסויים, אלא מה בעצם מעשיו שהדתות מסכימות עליו..