אפשר לבקש להפסיק עם ההכללות

אפשר לבקש להפסיק עם ההכללות

בקצת הודעות שקראתי פה הרגשתי שרובכם חושבים שנהגים צעירים הם לא אחריים מספיק בשביל לנהוג. אז תרשו לי לתקן אותכם וזה לא כל הנהגים, וזה גם לא רוב הנהגים הצעירים אילה רק חלק! אני באמת מסכים שחלק מהנהגים הצעירים לא יודעים איך להתנהג על הכביש. אבל לעומת זאת אני חושב שיותר מחצי מהנהגים שעברו את גיל השלושים לחייהם צריכים לשלול להם את הרשיון! נהגים אילו עייפים מנהיגה וחושבים שזה שיש להם מעל עשר שנים נסיון בנהיגה הם יכולים לעשות כל העולה ברוחם. וזה מתחיל מלחתוך שלושה נטיבים בכביש אילון וזה נמשך לאי עצירת בתמרור עצור. אני לא אומר שנהגים צעירים לא עשו את זה אבל נהגים וותיקים עושים את זה בתדירות יותר גבוה. אז בבקשה נא להפסיק להכליל!
 
אתה לא רוצה הכללות

אבל בהודעה שלך ואני מצטט "אבל לעומת זאת אני חושב שיותר מחצי מהנהגים שעברו את גיל השלושים לחייהם צריכים לשלול להם את הרשיון!" זה לא הכללה????????? זה כמו להגיד אני שונא שני דברים כושים וגזענות.
 
לא עשיתי הכללה...

אמרתי שיותר מחצי. חלק מנהגי האוטובוסים הם נהגים לא זהירים! וחלק גדול מאוד מנהגי המוניות! ומי בדרך כלל הנהגים באוטובוסים ובמוניות, אנשים שהם בני שלושים פלוס!
 
נוהגים צעירים

איני יודע עד כמה יש לך נסיון בתחום מניעת תאונות הדרכים ועד כמה יודע אתה על עריכת סטטיסטיקות ומדדים בתחום תאונות הדרכים, אנשי המקצוע המפרסמים את הנתונים אין להם עניין בהכללות ואני מצפה גם מאיתנו לא להיכנס להכללות ולא להדבקת תוויות שאינן תורמות כלל לנושא. הנכון הוא לא להגרר להכללות של אף סקטור, לא של גיל ולא של לאום, למרות שבשיחות "חופשיות" יש הזורקים באוויר מילים כמו צעירים או ערבים. אני מאמין שמי שזורק את המילים אינו מתכוון שכל אחד מהקבוצה אותה הוא מציין הינו נהג עבריין או אלים.אלא מה, עפ"י הנתונים שנאספו עד כה אכן אחוז המעורבים בתאונות קטלניות ותאונות בכלל מעורבים נהגים המשוייכים לקבוצות מסויימות כי מעורבותם גבוהה במקרים מסויימים עד 400% וזה מחייב גם מחשבה וגם התייחסות.דוגמא לסקטור המעורב מאוד בתאונות, זהו סקטור הולכי הרגל שאומנם בפורום זה לא מרבים לדבר עליו אך הטיפול במעורבות הולכי רגל בתאונות דרכים אף הוא מחייב הסקת מסקנות ומחייב התייחסות. אין צורך להגזים עם ביקורת כזו או אחרת עם אף סקטור, מאידך עם כל הכבוד לכל סקטור, - חייבים להעלות ולציין שאכן קיימת בעייה ולנסות לטפל בה.
 
למעלה