אפשר להוציא פטנט על מדיטצייה??

אפשר להוציא פטנט על מדיטצייה??

שלום לכולם
יש מדיטצייה בשם "המדיטצייה הטרנסנדנטאלית" שאולי חלקכם מכירים, אדם בשם מהרישי הפיץ אותה בעולם (בתשלום גבוה), זו בעיקרון מדיטצייה שבה יושבים בשקט 20 דקות על כיסא וחושבים מילה מסויימת בראש (מנטרה) , זה תהליך שאמור מאד להרגיע ולהוריד לחץ דם ולשחרר מתחים ממערכת העצבים וכל מיניי דברים כאלה... הקורס עצמו מאד יקר - בסביבות 7,600 ש"ח ובו מקבלים מנטרה (מילה) ולומדים איך לחשוב אותה בראש (מאד פשוט, שום דבר מסובך). אני עברתי את הקורס, והכנתי מאמר בנושא שמלמד בדיוק איך לעשות את המדיטצייה הזאת כולל רשימת מנטרות והסברים מפורטים, מנהל פורום מדיטצייה עומד לשים את המאמר ברשימת המאמרים של הפורום, העניין הוא שפתאום קיבלתי איום מאדם הקשור לאגודת המדיטצייה הזאת - אגודת ה TM (הוא מעביר הרצאות על המדיטצייה הזאת פעם בשבוע בתל-אביב נדמה לי) על כך שאם המאמר יפורסם הוא ידווח על כך לאגודה ועלולה להיות תביעה מישפטית נגד תפוז אנשים על פירסום השיטה, האם זה הגיוני? האם יתכן שיש לאגודת המדיטצייה הזאת פטנט רשום או זכויות יוצרים על המדיטצייה הזאת? באמת הם יכולים להגיש תביעה מישפטית נגד אתר שמפרסם את השיטה? (עד עכשיו הם משתדלים מאד לישמור עליה בסוד, לדעתי האישית זו פשוט גניבה לאור היום לקחת מאנשים 7,600 ש"ח על מילה (מנטרה) וקורס בן כמה שעות שבו לומדים איך לחשוב אותה... יש בזה הגיון? הם יכולים להגיש תביעה על דבר כזה? תודה מראש! not more
 

twigy

New member
תתיעץ עם עורך דין

לדעתי - כן הם יכולים, זה כמו קניין רוחני. ואפשר לרשום דברים כאלו. האם חתמת במהך הקורס על מסמך שאוסר עליך להפיץ את השיטה ?
 

yoavber

New member
סליחה רגע

זו לא חוצפה לדרוש ארבע מאות שקלים על תוכנת מחשב שאפשר לצרוב אותה בחצי דקה? הפיתוח הוא רכוש של המפתח, גם אם אי אפשר לרשום אותו (הוידאו שלך רשום איפושהו? ובכל זאת תלך למשטרה להתלונן שנגנב). יש שיטות אחרות להגן על רעיון, ויש שיטות אחרות לעקוף אותו. אני חושב שקצת הסתובב לך הראש מרוב צריבת דיסקים עד ששכחת שיש אנשים שעובדים בשביל לפתח רעיונות, ומגיע להם גמול על זה. לא טוב לך? לך לפתח מדיטציה משלך.
 
למעלה