אפשר לסמוך על PayPal ?

בטיטi

New member
אפשר לסמוך על PayPal ?

לא מבחינת אבטחת מידע באינטרנט, אלא מבחינה תפעולית. במידה ויש חילוקי דיעות בין המוכר לקונה, כיצד היא יודעת למי להאמין ? אם המוכר אמר שלחתי (בדואר ללא מעקב), והקונה אומר לא קיבלתי, או שהקונה אמר קיבלתי משהו שונה לחלוטין שלא מקובל עלי. א. אילו כלים יש ל PayPal כדי להחליט מי צודק ? ב. מדוע לא ניתן למשוך כסף לחשבון ישראלי ? האם זה חרם, או בעיות טכניות ?
 

ווטרס

New member
תשובה

כמשתמש ישראלי, אין יותר מדי מה לסמוך על פייפל. אם מישהו יחליט לעקוץ אותך, אתה לא תהיה מבוטח - אך ורק משום שאתה משתמש ישראלי. בתור משתמש אמריקאי\אירופאי אתה תקבל אחריות וביטוח על רוב העסקאות. א. לפייפל יש מספיק כלים, אך לא די בהם. לרוב הם מאמינים לקונה ולא למוכר. ב. לא ניתן למשוך כסף לבנקים בישראל מאותה סיבה, שפייפל מתקשה לפעול מול הבנקים בישראל ובכלל מול הישראלים. (אבל לא, זה לא חרם).
 

בטיטi

New member
לא ברור ../images/Emo13.gif

א. נניח כמשתמש אמריקאי/אירופאי - עדיין לא ברור לי איזה "כלים" יש לפייפל ? אני מניח נציגים שלהם לא יבקרו במדינות השונות ויערכו תחקירים לחשודים... איזה כלים אפשריים יש להם ? ב. פייפל מסבירה מה הקושי לפעול מול הבנקים בישראל ? ג. מה הכוונה מתקשה לפעול מול הישראלים בכלל, מדוע ובאיזה נושאים ? תודה !
 
תשובות

א. בפייפל יושבים אנשים שתפקידם הוא להיות "שופטים" במחלוקות כאלו והם קובעים לפי העדויות שכל אחד מהצדדים מביא. ככלל, בתור מוכר לעולם תשלח עם מס' מעקב (רשום, EMS, UPS וכו')...זה מקטין את הסיכון מבחינתך. ב+ג. יש להם בעיה עם קוד מסויים (שכחתי את השם שלו), זהו קוד שנועד לביצוע העברות בין חשבונות בנק בעולם...הוא קיים בבנקים בארה"ב, אירופה וחלק ממדינות המזרח...אך עדיין לא בשימוש בישראל ולכן הם אינם יכולים לבצע את ההעברות לבנקים ישראלים. אין פה עניין של חרם על הישראלים, אלא התפתחות איטית של מערכת הבנקים הישראלית אל מול העולם (הם עסוקים בעמלות שורה...)
 

בטיטi

New member
תודה, אבל סעיף א עדיין עלום..

הבנתי שיש להם "כלים" ו "שופטים", אבל פרט למספר מעקב (שמומלץ, אבל לא חובה), לא ברור לפי מה הם יכולים לשפוט בצורה אובייקטיבית...
 
אובייקטיבית?

למה אתה חושב שהם אובייקטיבים? הם יוצאים מנקודת הנחה שהלקוח צודק ואם אתה (כמוכר) מצליח לשכנע אותם שעשית הכל בסדר (בעקרון...מס' משלוח ותעודת מעקב אחר החבילה) ואתה לא אשם...אז יש סיכוי (רק סיכוי) כי לא תדרש להחזיר את הסכום חזרה ללקוח. אין אובייקטיביות, זו חברה פרטית ולא ממשלתית, היא מחוייבת לחוק אך נושא זה הוא לפי התקנון שלהם...והגישה שלהם היא: לא מתאים לכם, אל תעבדו איתנו...לא מכתבים ו/או תלונה יעזרו לשנות את הגישה שלהם (כמו שחשבו לעשות כאן מס' חברים בפורום)...
 
למעלה