אפשר לקבל הסבר- מה זה ראש גדול

../images/Emo26.gifראש גדול../images/Emo36.gif

'ראש גדול' דרמת ילדים ישראלית מקורית בהשתתפות נטע הבר, איציק כהן, לימור גולדשטיין, גיליה שטרן, נבו קמחי, אוהד שחר. כתב וצילם: אביב חופי בתפקידי הילדים ספיר דרמון, אדם הירש, אלמה בן זאב ועוד ותוכלו לצפות בכך החל ב- 7.11, ימים ראשון – חמישי, שעה 17:00 .בלעדי ב- yes .שידור נוסף א' – ה' ב- 20:00. ביום שישי מרתון פרקי השבוע החל מ- 14:30. 50 פרקים. הערוץ יהיה פתוח חינם לכל לקוחות yes במהלך עשרה שבועות, בהן תוקרן הסדרה 'ראש גדול' היא סדרת דרמה
ושובבה
, העוסקת בחבורת ילדים בני 13, תלמידי חטיבת ביניים, המתחרים ביניהם על הזכות לייצג את בית-ספרם בתחרות הארצית של פרוייקט 'יזמים צעירים'. ראש גדול פותחת צוהר אל עולמם של ילדים מרקעים שונים בגיל הייחודי שבין ילדות לבגרות ונחשפים האלמנטים המרכזיים של חייהם: הווי בית הספר, המורים והבחינות; עולם התקשורת, המחשבים והאינטרנט; מותגים, תדמיות, וחיפוש אחר זהות אישית; מערכות היחסים עם האחים וההורים; תחילתה של עצמאות כלכלית מסוימת בגיל שבו אפשר לעבוד קצת; ובעיקר – התעוררות מהוססת וראשונית של יחסי אהבה ומשיכה לבני המין השני
. בסדרה הריאליסטית למחצה יש תוספות של דמויות וסיטואציות קומיות ומסוגננות, ויעשה שימוש קבוע בפנטזיות. בכל פרק יהיו כשתי סצנות פנטזיה שיהוו הצצה לחלומה הכמוס ביותר של אחת הדמויות.
הדמויות
אלחנן ברדוגו (איציק כהן)
- סגן המנהל הבלתי נלאה, שלוקח את עצמו ואת תפקידו ברצינות יתרה. דמות קומיקס שמספקת את האתנחתא הקומית.
מור ירון (אלמה בן זאב)
- מיוחדת, אמנית בנשמתה, תוססת, דעתנית, חסרת משמעת ופרובוקטיבית. גרה עם אביה האלמן אביב. מאוהבת בתומר, שמאוהב בטלי חברתה.
תומר בן נון (אדם הירש)
- מלך השכבה חכם, מנהיג באופיו, חתיך וספורטיבי. מושא להערצת בנות ומודל לחיקוי של הבנים. הבן המוצלח של ההורים האמביציוזים. אח ליונתן הבעייתי.
טלי אגמי (מיכאלה אלקין)
- נסיכה יפיפייה ומפונקת, מרוכזת בעצמה, שמונעת על ידי אימה שאובססיבית להצלחתה. חזרה זה עתה מארה'ב, חברתו של תומר 'מלך הכתה', וחברתה הטובה של מור (ולא יודעת שגם היא מאוהבת בתומר).
יעל (ספיר דרמון)
-ביישנית, סגורה, אתלטית וחסונה שממעטת לדבר אך יש לה עולם פנימי עשיר. חברה טובה של מור, ומוטרדת מהיחסים הגרועים בין הוריה.
יונתן בן נון (תם גל)
- האח הקטן בן ה- 11, הבעייתי כביכול של תומר. הכבשה השחורה של המשפחה, סובל מהפרעת קשב, אך בסופו של דבר מתגלה כמחונן. רק מור מצליחה להגיע אליו.
איתי לאופר (רועי ויינברג)
- החבר הכי טוב של תומר, סגנו של המלך. ילד חמוד, אך קצת נגרר. קורבן לסחיטות של רוני חנוכה המופרע.
אורי גברון (גור מורד)
- ילד חריף, אינטלקטואל בנפשו, חובב שירה וספרות, חד לשון, בעל אופי נחוש ומודעות חברתית-פוליטית. עורך את עיתון בית הספר. נחשד בשיתוף פעולה עם ההנהלה. מנהיג את הקבוצה היריבה בתחרות היזמים הצעירים.
איריס אינדיבו (שרון דטנר)
- ילדה מוזרה, שמנמונת וממושקפת שאינה מצליחה להשתלב בחברת הילדים. בעלת הומור משונה וחוסר מודעות עצמית.
ריקרדו (יונתן שיינברג)
- ריקרדו הוא זה שלוקח על עצמו באופן רשמי את תפקיד ה"מופרע" של הכתה. כולם רוצים שהוא יהיה במסיבות משום שכשהוא בסביבה הכל תמיד כיף.
ההורים
אביב ירון-אבא של מור (נבו קמחי)- האבא המגניב של מור, שמגדל אותה במסירות מאז מות אמה. יפתח רומן עם המורה למחול, ואחר כך עם נורית.
נורית (לימור גולדשטיין) ואיתן (אוהד שחר) ההורים של יעל- נורית, כתבת פלילים עסוקה. איתן, חקלאי חרוץ ונעים הליכות שנמצא הרבה בבית. היחסים בין ההורים הולכים ומדרדרים עד לגירושים הבלתי נמנעים.
ריטה אגמי-אמא של טלי (גיליה שטרן)- אמא שתלטנית שמנסה לחיות את תהילת העבר שלה דרך ביתה. ההצלחה של טלי חשובה מעל לכל, ולא משנה מה, רק שתהיה מפורסמת.
דנה (נטע הבר) ויורם (יגאל שדה) בן נון– ההורים של תומר ויונתן- זוג יאפים אמידים ומצליחנים שלא נמצאים הרבה בבית. מאוד גאים בבנם המוצלח תומר, ומתביישים ביונתן "הבעייתי" שמקלקל את תדמית המשפחה המוצלחת.
הפקה: אולפני הרצליה ושי נשר
במאי: עופר וייצמן
תסריטאי ראשי: גל פרידמן
שיר הנושא: 'לך עם החלום'
ביצוע: מיקי גבריאלוב, שירה G, רוי
מילים ולחן: מיקי גבריאלוב
עיבוד והפקה מוסיקלית: מיקי גבריאלוב, רוי אדרי
הוקלט: באולפני רוי אדרי
 
למעלה