אצות ים - חי או צומח ?

אצות ים - חי או צומח ?

האם אפשר לאכול אצות ים ? אם הם מוגדרים כצומח - בודאי שכן. אך אם הם נחשבים ליצורים חיים - אסור לאוכלן ! מי יודע את התשובה ?
 

G o v er n o r

New member
גשוש: אם יש להן סנפיר וקשקשת (לגרסת

התורה), או יש להן קשקשת (לגרסת המשנה) - אזי הן כשרות, אני מניח. לא?
 
תתפלא לדעת

כי ישנה מחלוקת בנושא - לפי חלק מהפוסקים של דורנו יתכן שאתה אוכל שרצים בהכשר הבד"ץ. לכן התעוררתי לנושא - ומבקש מכל מי שבאפשרותו לברר במקורות שונים באינטרנט, האם האצות הם צמחים או בעלי חיים. בועז
 

PolarBear

New member
מה זאת אומרת? בודאי שהם צמחים.

ולא סתם צמחים, אלא אפילו צמחים ירודים. כיצד פוסקים הגיעו למסקנה שאלה שרצים? תוכל להפנות אותנו למראי מקום? (סתם מתוך סקרנות)
 

פלסטיק

New member
יש כל מיני אצות

לגבי האצות הרב תאיות שעושות פוטוסינטזה חד משמעית הן צמחים. דוגמת חסת הים לגבי חד תאיות כמו הכחוליות אכן ניתן לתהות, אבל מכיוון שבימי התנ"ך לא הכירו את החד תאיים ממילא אין בעית חי או צומח באצות אלה בדיוק כמו שאינך תוהה אם החיידק ביוגורט שאתה אוכל הוא חי ולכן יש כאן עירוב של בשר וחלב. העולם מורכב יותר מאשר במשחק "ארץ עיר חי צומח דומם ילד ילדה", הוא לא נחלק רק לחי וצומח.
 
תגובה ראשונה לענין.

קשה כבר לקבל תשובות עניניות לשאלות עניניות בימינו. כל אחד חושב ש"מחפשים" אותו... תודה רבה לפלסטיק, האם תוכל להרחיב בנוגע לחד תאיות ? מדוע ניתן לחשוב שהן חיות ולא צמחים ? בתודה מראש, בועז
 

פלסטיק

New member
הן לא חיות ולא צמחים (החד תאיות)

קח בחשבון שאני כבר מזמן לא עוסק בתחום כך שאני כבר לא זוכר הרבה. האינטרנט והספריות פתוחות לרווחה. באופן כללי בני אדם מחליטים שמה שעושה פוטוסינתזה ולא זז (אלא אם יש רוח) הוא צמח מה שאוכל דברים אחרים (מקבל מהם אנרגיה ולא מאור) וכן זז הוא חי הרבה מאוד יצורים לא עונים על התיאורים הפשטניים האלה לדוגמה בבתי ספר תיכוניים מראים במקרוסקופ יצור שנקרא עינן ירוק. זז, אוכל וגם עושה פוטוסינטזה. אני לא טוען שכחוליות (חד תאיות) הן צמח וגם הן לא חיות. הן פשוט שייכות לקבוצה אחרת (כמו העינן הירוק). העולם לא מתחלק ל-חי/צומח/דומם, יש עוד המון אופציות שלא נופלות בתחומים האלה (כל הוירוסים למשל). בקיצור אני מצטער שאני לא יכול להרחיב הרבה יותר כי פשוט אני כבר לא זוכר ומה שאני זוכר יכול להטעות. ישנם ספרים מצויינים (ובשפה מאוד עממית) של האוניברסיטה הפתוחה בכל ספריה אוניברסיטאית על טקסונומיה.
 

vizini

New member
אתה לא אמור לשאול רב שאלות כאלה?

התשובה בטח נמצאת בגמרא (או בדילוגים).
 
למעלה