אצלי או אצלך?

אצלי או אצלך? ../images/Emo11.gif

שוב ושוב עולה כאן העניין של מגורים עצמאיים גוררים יותר חופש, מה שכמובן נכון. אנשים אומרים "אני יכול להביא את מי שבא לי, מתי שבא לי." אז נניח אתם יוצאים לבלות בעיר הגדולה (איזושהי עיר גדולה, לא מכוון דווקא לאיזור המרכז). אתם פוגשים מישהו/י, ומאוד נראה לכם כל העניין. בא לכם להיות במחיצת האדם באווירה קצת יותר אינטימית (לאו דווקא בשביל להשוויץ בסדינים שלכם, אם כי כמובן, גם זו אפשרות). מצד שני, בכל זאת בן-אדם זר עדיין. האם תרגישו בנוח להביא אותו אליכם כבר בערב הראשון או השני (כשעכשיו או שיהיה שותף בבית או שלא, והכל ממילא על אחריותכם)
ואם לא, כמה זמן הוא מספיק זמן עבורכם להרגיש בנוח ולהכניס מישהו יחסית לא מוכר לבתיכם
 
תלוי בכימיה..

אם היא ניראת לי אחלה אז בכייף למה לא. נשים אולי יחששו קצת ואפשר להבין את זה..
 
דווקא נראתה לי שאלה מעניינת ../images/Emo67.gif

מכל מקום, דווקא בימי הראשונים בדירות שכורות הייתי הרבה יותר פוחזת, וממש לא הוטרדתי מלהביא אנשים זרים, ושהם ידעו איפה אני גרה. אחד מהנמשים פנימה דווקא היה משאיר לי פתקים בתיבת הדואר, וחשבתי שזה די נחמד. אבל איכשהו, ואלי במקביל לזה שהדירה התחילה להצטייר יותר כבית של ממש ופחות כמקום זמני תורן, התחלתי לסנן יותר בזהירות את מי שמגיע. חלק מזה גם קשור בתחושת בטחון, אבל היה גם עניין של נייטרליות: כשלא הייתי מאוד קשורה למקום, אז זה לא באמת שינה, אבל פתאום זה הפך למקום "שלי", והעדפתי מקומות יותר נייטרליים.
 

ailag

New member
½../images/Emo32.gifזה אחד הדברים שמרתיעים אותי

בשותפים.. זה ממש לא נעים להיות השותפה של מישהו/י שמביא בני/בנות זוג הביתה
 

EyalPolo16V

New member
אז בשביל מה לשכור דירה כאילו? ../images/Emo3.gif

זה אחד הפלוסים הענקיים של לגור לבד....
 

ailag

New member
כדי להפסיק להיות טכנאית רשתות

אלחוטיות שמתמחה רק ברשת של הבית שלה ולא מרשים לה לשנות כלום (כי אז החברה של הרשת תגיד שבגללי הכל נדפק) - רק לגרום לזה לעבוד. </מרמור>
 

ailag

New member
"גליהההה לא עובד לי האינטרנט!"../images/Emo32.gif

(אני) "זה בגלל שהטכנאי שלנו מטומטם" (אמא שלי) "גליה, תשאירי את הריב שלך עם הטכנאי מחוץ לעסק" (אני) "אבל הוא לא יודע לבדוק תקשורת! והוא אמר בפירוש שהוא רק יודע להתקין רשת חדשה ל XP pro, ואנחנו צריכים תיקון לרשת קיימת ב XP home!" (אחותי) "את יכולה לתקן לי?" (אני) "אבל לא הוצאתם ממנו מידע על מה שהוא עשה לרשת שלנו כדי שאני אדע את הסטטוס" (לעצמי: "כי הוא בעצמו לא יודע מה הוא עשה") (אמא שלי) "כי אסור לך לגעת ברשת, אחרת הם יוכלו להתנער מאחריות ולהגיד שהתקלה בגללך. אבל תתקני את הרשת" (אחותי) "את יכולה פשוט להגיד לי מה לעשות, זה לא יגזול ממך זמן!" (אני) "אבל לא ראיתי מה המצב של התקלה עכשיו" *מסתכלת, רואה מה התקלה* (אני) "בפעם שעברה הטכנאי טען שהוא התקין מחדש דרייברים (למרות שגם אני התקנתי מחדש דרייברים וזה לא עבד) אז תתקיני מחדש" (אחותי) "איך?" (אני) "כמו בפעם שעברה" (אחותי) "רק תראי לי איך" *אני מראה לה איך, היא לא מוכנה לקחת הוראות אלא שאני אסביר לה איך, תוך הדגמת כל אחד מהצעדים* *החיבור שוב לא עובד* (אחותי) "גליה, מה אני עושה עכשיו?" (אני) "תנסי להתקין מחדש עם אחד הדרייברים האחרים שהיו ברשימה" (אחותי) "איך?" לפני כמה ימים היה כנס מד"ב והפסדתי הרצאה בגלל דיאלוג כזה
גם היה אחד כזה היום. אני כל כך מצטערת על זה שהלכתי עם מה שאני אוהבת ולימדתי את עצמי מחשבים. אם למשל בצבא במקום מפעילת מערכות מחשב הייתי פקידה או עובדת רס"ר או מש"קית ממטרות, החיים שלי היו כל כך הרבה יותר יפים! את הידע של אחותי מהצבא אני מנצלת כל פעם שאני צריכה לתקן טנק. נ.ב. קטע בונוס בשם: הטכנאי שלנו מטומטם גם הקטע הזה לא דורש ידע מוקדם. (ט"מ) הרשת אמורה לפעול אבל הדף לא עולה! (אני) שוב מחקת הגדרות DNS? (ט"מ) *מבט מעורפל* (אני) לך להגדרות הDNS (ט"מ) *מבט מעורפל* (אני) *אנחה* חיבורי רשת, קליק ימני, פרופרטיז, TCPIP, ושם DNS.. *הגדרות ה DNS ריקות! *אני מכניסה אותן מחדש, הוא נותן בי מבט מפקפק* *ריפרש* *הדף עולה!* (ט"מ) אבל זה לא אמור לעשות ככה! (אני) וול, זה עושה ככה (ט"מ) (במבט של
) את הגדרות הDNS מקבלים אוטומטית! (אני) טוב, אצלנו לא. תמיד צריך להגדיר ידנית (ט"מ) אבל זה לא עובד ככה. (אני) גרר.. הרגע ראית שזה עבד בדיוק ככה! ואתם יודעים מה? זו הפעם הרביעית אולי שהיה לנו את הדיאלוג הזה בדיוק! פעם הוא כמעט בכה בגלל ששיניתי סיסמה על הראוטר
 

karnaf7

New member
מה זה כנס מד"ב? מדע בדיוני?

חוץ מזה: א. לתקן טנקים תמיד כדאי לדעת ב. ללא ספק היה צורך בידע מקדים לדיאלוג ב' ג. יצירה משעשעת למדי... ישר כח
 

ailag

New member
יאפ, פאן.קון

ולא היה צריך ידע מוקדם, רק צריך להנהן כשכתוב DNS. לא הנחתי שיודעים משהו על DNS.
 

ailag

New member
אני צריכה? אמא שלי צריכה..

אני עדיין גרה בבית, אמא שלי שילמה על הרשת האלחוטית אז she makes the calls. מה גם שרשת אלחוטית זה יקר נורא, אז היא מעדיפה שתהיה אחריות מהחברה ואם צריך (למשל, כשהם נתנו לנו שני כרטיסי רשת דפוקים) שיחליפו בלי להאשים אותי בקלקול. חוץ מזה, מעולם לא התאמנתי על רשתות אלחוטיות או טיפול בראוטר ביתי, אבל זה לא נראה לי כזה ביג דיל .. אז הבעיה היא בעיקר האחריות מצד החברה. לי זה גם נותן שקט נפשי: זה מאוד מעיק להיות הטכנאית של הבית, ושאם לאחותי יש תקלה קטנה אני חייבת לעזוב הכל ולתקן. (בימי הצבא העליזים, פעם, אחרי שקיבלתי אזהרה מהרמ"דית על עודף איחורים, אמא שלי אסרה עליי לצאת מהבית כשעמדתי לאחר כי "אין לה מייל") אגב, הסטטוס עכשיו הוא שהטכנאי הטיפש לקח את המחשב של אחותי למעבדה. אחותי תפסה שכל, נלחצה ממנו וגיבתה הכל בעוד מועד. אני דוקא ציפיתי לראות אותו יוצא עם המסך, בטוח שזה המחשב
*גליה מחזירה את הסיפור להיות און טופיק* וזה עוד יתרון למגורים מחוץ לבית! מהיכרותי עם אנשים, אלו שבגילי יודעים לטפל בתקלות שלהם בעצמם לעתים יותר קרובות. במיוחד אם אנחנו לא בקשר של אחות גדולה, אחות קטנה. הם גם ירשמו את דרך הטיפול אם אני אבקש, במקום לסמוך על זה שבפעם הבאה אני אתקן שוב, במיוחד כדי לשמור על שלום בית
 

שלייבלה

New member
כל כך מוכר....

כל פעם מחדש אני מתעצבנת כאשר לאחר יום שלם של שיחות עם אנשי תמיכה ששואלים אותי "בטוח שחיברת את המחשב לחשמל?", ואחרי שאני כבר צריכה להסביר להם בדיוק מה עשו כל החברים שלהם, ולמה זה עדיין לא פועל (כבר הגעתי למצב שכמעט תמיד בסופו של דבר אני מדברת עם "התומך הבכיר"). למה כל טכנאי המחשבים ואנשי התמיכה לא מבינים כלום במחשבים אף פעם? אני כבר מכירה את רשימת ה"האם המחשב מחובר?", "האם כבל האינטרנט מחובר?" ושאר השאלות שהם מקריאים מהדף בע"פ, וכל פעם צריכה להסביר להם שאם זה היה כל כך פשוט כבר הייתי עולה על זה לבד, ושאפשר לקפוץ לשלב של בעיות אמיתיות. כמובן, בסופו של דבר מגיע חברי היקר (שהוא איש-מחשבים) ומתקן את הבעייה לאחר חצי שעה בדיוק, למרבה התסכול. פשוט התייאשתי ואני כבר לא פונה לטכנאים יותר. (אגב, עשינו בינינו הסכם שגם אם ניפרד, הוא ימשיך לתקן לי את המחשבים ואני אספק לו ייעוץ משפטי לעד.... )
 

ailag

New member
א. כי הם לא תמיד אנשי מחשבים

הרבה מהם לא ממש מבינים במחשבים, מנסיון שלי מול מוקדי שירות. בד"כ העזרה היחידה שהם נותנים לי זה תשובה לשאלה "האם יש בעיה כללית בשרתים שלכם?" ב. כי רוב הבעיות נפתרות בשיטת מיקרוסופט - תסגרי, תפתחי, זה יעבוד. מקסימום תמחקי קבצים זמניים. ג. כי נורא קשה לעבוד עם לקוחות מרחוק, רובם באמת סתומים לגמרי. כבר היו לי לקוחות שהיתה להם הודעת שגיאה מול העיניים והם לא ידעו להקריא אותה, לקוחות שהיו צריכים לאתחל את המחשב, הגיעו לתפריט של "התחל -> כיבוי" ולא חשבו שהגיוני ללחוץ על OK, וגם לקוח עם מחשב מיוחד שסובב מפתח שהיה בצד הצג שלו ואחר כך לא הבין למה כלום לא עובד. כמובן שהוא לא ניסה לסובב אותו לצד השני. זה עוד כלום, עשיתי שירות לקוחות בצבא, לאנשים חכמים. תחשבי איך זה בשירות לקוחות לאנשים רגילים.. אז כשאת אומרת שהמחשב לא פועל והם שואלים אם הוא מחובר לחשמל, באופן מצער זה בגלל שיש מספיק אנשים שבאמת לא יחשבו שחשמל זה דבר הכרחי. אגב, כבר יצא לי לשמוע בחנות מחשבים פעם שחשמל הוא לא דבר הכרחי להרד דיסק שקניתי (איך הוא יעבוד, סולארית?)
 

שלייבלה

New member
גם לי סיפרו סיפורי זוועות על תמיכה

כמה מחברי עבדו בתמיכה טכנית, וסיפרו לי על לקוחות מטורפים. הסיפור המדהים ביותר הוא אדם שהתלונן על "מחזיק הקפה" של המחשב... רק אחרי דקות ארוכות שבו התומך ניסה להבין מה לכל הרוחות הוא רוצה, הוא הבין שהאדם (הבאמת מבריק) חשב שה-CD הנשלף הוא מעמד לקפה. די לראות את התנהלותה של אמא שלי מול "המכונה" (כך היא קוראת לו) כדי להאמין שיש אנשים כאלה. היא התקשרה אלי יום אחד בהסטריה להגיד לי ש"המסך נשבר ומתפרק". שאלתי אם הוא נפל, או אם העוזרת זרקה עליו משהו. והיא רק ענתה ש"עזבתי אותו לרגע, וכשחזרתי, המסך התחיל להתפרק". לקח לי די הרבה זמן לעלות על זה שמדובר בשומר מסך (אתם יודעים, אלא שיש בהם קוביות נופלות של תמונת-המסך). חצי שעה לא יכלתי להפסיק לצחוק...
 

EyalPolo16V

New member
נו באמת, זה התירוץ הכי עלוב שאפשר

לחשוב עליו. מה הקשר לרשתות בדיוק? אל תדאגי, אם יהיו בעיות ברשת יתקשרו בטלפון
חוצמזה מי צריך רשתות / אינטרנט כשאפשר להביא מי שרוצים ולעשות מה שרוצים?
 
למעלה