מה צריך טייס בפרק 12 או 13 לעבוד כטייס משנה? מסחרי כמובן....
ידידי טל,
מידיעותיך המשפטיות בוודאי אתה מכיר את התקנות המדברות על דרישות
מינימליות לטייסים מפקדים וטייסי משנה בחברות תעופה לפי פרק 12 או 13.
פרק 12:
כישורי טייס משנה
316. לא יעסיק מחזיק רמ"א אדם, ולא יעסוק אדם, כטייס משנה של כלי טיס, אלא אם אותו אדם מחזיק בלפחות רשיון טייס מסחרי עם הגדרים מתאימים לאותו כלי טיס ועם הגדר מכשירים. בטיסות כט"מ יענה אותו אדם על דרישות הנסיון כאמור בתקנות הרשיונות.
פרק 13:
רשיונות לטייסים תק' (מס' 3) תשמ"ח-1988 תק' תשע"ד-2014
458. (א) לא ישמש טייס כטייס מפקד על מטוס, או כטייס משנה של מטוס בהפעלה שבה נדרשים שלושה טייסים או יותר, אלא אם כן הוא מחזיק ברשיון טייס תובלה בנתיבי אויר ובהגדר סוג מתאים לאותו מטוס.
(ב) הפועל כטייס בתפקיד שאינו אחד מאלה המנויים בתקנת משנה (א), יחזיק לפחות ברשיון טייס מסחרי ובהגדר מכשירים.
כידוע לרשיון אוירון רב מנועי מסחרי צריך לא יותר מ- 150 שעות טיסה....
הנסיון הדרוש לקבלת הגדר אוירון
108. אלה דרישות הנסיון המזערי לקבלת הגדר אוירון:
(1) מאתיים שעות טיסה כטייס, או מאה וחמישים שעות טיסה אם המבקש עבר קורס אימונים בבית ספר להוראת טיס, בשנתיים שקדמו להגשת הבקשה לקבלת הרשיון;
מחיבור תקנות ההפעלה של פרק 12 או 13, עם תקנות הרשיונות עולה כי
טייס משנה יכול להיות עם 150 שעות טיסה. ואכן כך זה בחברות תעופה זרות רבות שבהן התקנות זהות, וכך זה בישראל כשרוצים להכניס מישהו לחברה...
אין כל בעיה משפטית....
שלמה זלקין