אקורדים וסולמות
לאור התעניינותי הרבה לאחרונה במקורות המוזיקה השחורה ורצון להבנתה לעומק (ג'אז, גוספל,בלוז וכו') החלטתי ללמוד את הסולמות והאקורדים על בוריים. בספרי התווים למתחילים, מרוכזים וממויינים כמעט כל האקורדים הקיימים לפי האות ולא לפי קטרוג אחר. כצעד התחלתי, ניגשתי אל הסולמות המז'וריים . וכאן מתחילה הבעיה. אינני יודע לנסח אותה ולכן אם אשתמש במושגים לא מדוייקים/לא נכונים - התנצלות מראש . את הסולמות הבעייתיים סימנתי במרקר בקובץ המצורף - הם אלו הסולמות שלא הצלחתי להשלים. עליי לציין שלמדתי מוזיקה באופן מסודר כחצי שנה והלמידה שלי היא עצמאית (ואיטית, אך קפדנית ). רוב האקורדים הרשומים הם האקורדים כפי שהורגלתי בהם, ולחלקם יש שם נוסף, דוגמה : רשמתי מספר פעמים את האקורד Abm כשאני יודע שהוא יכול להיקרא G#m. כשהגעתי לסולם B#/Cb התקשיתי כבר בהתחלה ליצור את האקורדים. לאחר ניסיונות כושלים נוכחתי לדעת שB# הוא האקורד C. שמתי לב גם שה"סולמות" הבעייתיים נמצאים על הקלידים של החצאי טון . שאלתי היא - מה ההסבר לסידור הזה ? (מקוה שניסחתי באופן ראוי את השאלה ) שאלה/בקשה נוספת - בטבלה שצירפתי ניתן להסיק נתונים רבים על הסולמות ועל ההקשרים שלהם ובכך להבין את הסולמות לעומק יותר, בקלות רבה יותר ולראות את התמונה השלמה בנוחות, כך למשל : כל אקורד בטוניקה יהיה בסולם הבא אחריו האקורד האחרון והמוקטן . אם ניתן להבין פרטים נוספים, לתקן טעויות או כל הארה\הערה אחרת - אשמח !! ערב טוב ותודה !
לאור התעניינותי הרבה לאחרונה במקורות המוזיקה השחורה ורצון להבנתה לעומק (ג'אז, גוספל,בלוז וכו') החלטתי ללמוד את הסולמות והאקורדים על בוריים. בספרי התווים למתחילים, מרוכזים וממויינים כמעט כל האקורדים הקיימים לפי האות ולא לפי קטרוג אחר. כצעד התחלתי, ניגשתי אל הסולמות המז'וריים . וכאן מתחילה הבעיה. אינני יודע לנסח אותה ולכן אם אשתמש במושגים לא מדוייקים/לא נכונים - התנצלות מראש . את הסולמות הבעייתיים סימנתי במרקר בקובץ המצורף - הם אלו הסולמות שלא הצלחתי להשלים. עליי לציין שלמדתי מוזיקה באופן מסודר כחצי שנה והלמידה שלי היא עצמאית (ואיטית, אך קפדנית ). רוב האקורדים הרשומים הם האקורדים כפי שהורגלתי בהם, ולחלקם יש שם נוסף, דוגמה : רשמתי מספר פעמים את האקורד Abm כשאני יודע שהוא יכול להיקרא G#m. כשהגעתי לסולם B#/Cb התקשיתי כבר בהתחלה ליצור את האקורדים. לאחר ניסיונות כושלים נוכחתי לדעת שB# הוא האקורד C. שמתי לב גם שה"סולמות" הבעייתיים נמצאים על הקלידים של החצאי טון . שאלתי היא - מה ההסבר לסידור הזה ? (מקוה שניסחתי באופן ראוי את השאלה ) שאלה/בקשה נוספת - בטבלה שצירפתי ניתן להסיק נתונים רבים על הסולמות ועל ההקשרים שלהם ובכך להבין את הסולמות לעומק יותר, בקלות רבה יותר ולראות את התמונה השלמה בנוחות, כך למשל : כל אקורד בטוניקה יהיה בסולם הבא אחריו האקורד האחרון והמוקטן . אם ניתן להבין פרטים נוספים, לתקן טעויות או כל הארה\הערה אחרת - אשמח !! ערב טוב ותודה !