יש כמה נושאים ספציפיים
שאם תבין אותם תוכל לבנות אקורדים בעצמך (כמובן שיותר מומלץ ללמוד את התיאוריה בצורה פחות 'סלקטיבית'). הראשון זה מבנה אקורד. (מומלץ להבין גם מבנה בסיסי של סולם). אקורד בסיסי בנוי משלושה תוים. השורש, הקוינטה (ה"5", 7 חצאי טונים מעל השורש, הוא גם התו החמישי בסולם), והתו השלישי בסולם (4 חצאי טונים מעל השורש באקורד מז'ורי, 3 חצאי טונים מעל השורש במינורי). מכאן הלאה אתה פשוט צריך להכיר את סוגי הסימונים. נתחיל הבסיסית: X (כל אות אנגלית A-G) מסמלת אקורד מז'ורי שהשורש שלו הוא אותו X (במקרה של B, לדוגמה, התו 'סי'). אם תיישם את הפסקה הקודמת, תווי האקורד B יהיו: סי-שורש, רה#-התו השלישי בסולם, פה#-החמישי). Xm מסמלת אקורד מינורי שהשורש שלו X. לכן, Bm יהיה מורכב מ: סי, רה, פה#. שינוי נוסף במבנה הבסיסי יכול להיות X+5 (כלומר קח את האקורד X, שאתה כבר יודע לבנות אותו, ותעלה את ה"5" בחצי טון). עבור B+5 תקבל סי, רה#, סול. כנ"ל לגבי X-5, תוריד חצי טון מה"5". והSUS ששאלת עליו, הוא קיצור של SUSPENDED, שיכול להיות SUS4, בו תעלה את התו השלישי בחצי טון יחסית לאקורד המז'ורי (זאת אומרת הוא יהיה 5 חצאי טונים מעל השורש), או SUS2, בו תוריד את התו השלישי בשני חצאי טונים יחסית לאקורד המז'ורי (זאת אומרת הוא יהיה 2 חצאי טונים מעל השורש). יש גם הוספות של תוים, לדוגמה אקורד X7 אומר תוסיף לאקורד X את התו שנמצא 10 חצאי טונים מעל השורש). במקרה של B7 נקבל: סי, רה#, פה#, לה. X9 אומר תוסיף את התו שהוספת בX7, וגם את זה שנמצא 14 חצאי טונים מעל השורש (שזה בעצם אוקטבה מעל התו שנמצא שני חצאי טונים מעל השורש). עבור B9 תקבל: סי, רה#, פה#, לה, דו#. עכשיו, עבור הדוגמה שלך B9+7, אני כמעט בטוח שהפלוס מתייחס ל7 ולא ל9. אם זה המצב, אז תיקח B9, שכבר הבנת מה זה, ותגביה בחצי טון את התו שהוספת באקורד 7. תוצאה: B9+7 - סי, רה#, פה#, לה#, דו#. אחרי כל ההסברים האלה, אני מקווה שגם תוכל לראות שם של אקורד (כמו dim' Xadd9 ועוד), ואיך עושים אותו על גיטרה\פסנתר\וואטאבר, ולהסיק מזה לבד איך האקורד נבנה. מקווה שלא טעיתי בטרמינולוגיה, אבל זה לא כזה חשוב בכל מקרה. אתה מוזמן לשאול עוד כאלה. נ.ב - אם אתה לא יודע איך לקחת את התוים שמרכיבים אקורד ולהפוך אותם לאקורד על גיטרה, אז זה דורש הסבר אחר, גם הוא לא מסובך. בהצלחה, וסחטיין על הסקרנות וה'ראש גדול'.