כואב לי? בטח שלא
זה פשוט מצחיק ומגוחך להסתכל על אקורדים בצורה מעוותת שכזאת. נסה לנגן אקורד מז'ורי, האם אתה שומע שם איפה שהוא מצלול של טרצה קטנה? לטרצה השנייה כביכול שנוצרת בין הצליל השני לשלישי של האקורד אין שום משמעות. מה שקובע זה המרחק מהבס, בדיוק מאותה סיבה הקווראטה בקווראט-סקסטאקורד היא דיסוננטית, אבל הקווארטה שמופיעה בין הצליל השני לשלישי בסקסטאקורד במצב סגור היא לא דיסוננטית, בגלל שאין שם קוורטה, יש שם טרצה וסקסטה. וגם אם אתה חושב שזה מגוחך להסתכל ככה על ספטאקורד, ככה מסתכלים עליו (וגם בסימונים של בס ממוספר כותבים את הספרות 3-5-7 אחת מעל השניה). וחוץ מזה, איך תתייחס לצלילים האינדיווידואלים? תגיד "צליל הטרצה השלישית" או "צליל הספטימה"? מה גם שספטאקורדים בכלל לא נולדו מאיזו שהיא תוספת של טרצה לאקורד המשולש, אלא כצליל זר לאקורד שהופיע כתוצאה מהולכת קולות, כמו צלילים עוברים או שוהים.