כפיר קן ראש העין
New member
אקטיביזם סוציאליזם וגם קצת הגשמה
אקטיביזם. נשמע אחת מהמילים הגבוהות הללו אך משמעותה בעצם היא מאוד אלמנטרית משמעותה היא עשייה. עשייה בנוער העובד והלומד. נושא זה כאחד מהנושאים במזכירות קיבל סוף סוף הכרה רשמית כגורם שהוא בלתי נפרד מהתנועה, ערכיה וחניכיה התנועה כגוף חינוכי המתיימר להגשמה סוציאליסטית והמדבר על בנייתה של מדינת ישראל חייבת לקחת את עצמה בידיים בנושא הזה ולהתחיל בעשייה חברתית אמיתית. אתם שואלים מה זאת אומרת אמיתית? אמיתית משמע לא חסרת תוכן ותכלית. כי כשהאקטיביות היא מוכתבת מגבוה (קומונרים,רכזים) ולא באה מלב התנועה (תנועת הנוער) האקטיביות במקרה כזה היא ריקה מתוכן. לאחר המזכירות ניתן לראות שמפת הדרכים - הבסיס הערכי לתגובה (דף העקרונות) הוא באמת נותן את האופציה לאקטיביות חדשה הבאה מהחניכים. בסיס התנועה הוא חניכי השכבות הבוגרות ומשם בא הכוח החברתי של התנועה מהיותם מחנכים ומהיכולת לחנך אותם - אני רוצה לתקן את ידידי אריאל לביא בציטוט ממצבתו של אחד מהוגי הדעות הגדולים של העידן המודרני -קארל מארקס: "הפילוסופים אך פירשו באופנים שונים את העולם אך העיקר הוא לשנותו" על כן ניתן לדבר ולדבר אך מהות תנועתנו מהות ערכינו היא המהפכנות הזאת הרצון (ואולי היכולת) לשנות את העולם. ועל כן לא מדובר רק באקטיביות קצרת טווח. אלא גם מחשיבה ארוכת טווח על שינוי כולל בחברה והקמתה מחדש ללא מנצל ומנוצל ע"פ החזון הסוציאליסטי של מארקס. זוהי במהותה סינתזה של שלוש ממטרות התנועה - בנייתה של מדינת ישראל והגשמה שיתופית-סוציאליסטית וכמובן שוויון ערך האדם. כי כל חברה מעמדית כל חברה מנצלת ועושקת ועל כן ליברלית - שוללת את שוויון ערך האדם. לכן, אני קורא לכם בני תנועתנו לקחת את עשייתכם בידיים גם בטווח הקצר וגם לטווח היותר רחוק הן בחנוך והן בתגובה ואקטוויזם חברתי.
אקטיביזם. נשמע אחת מהמילים הגבוהות הללו אך משמעותה בעצם היא מאוד אלמנטרית משמעותה היא עשייה. עשייה בנוער העובד והלומד. נושא זה כאחד מהנושאים במזכירות קיבל סוף סוף הכרה רשמית כגורם שהוא בלתי נפרד מהתנועה, ערכיה וחניכיה התנועה כגוף חינוכי המתיימר להגשמה סוציאליסטית והמדבר על בנייתה של מדינת ישראל חייבת לקחת את עצמה בידיים בנושא הזה ולהתחיל בעשייה חברתית אמיתית. אתם שואלים מה זאת אומרת אמיתית? אמיתית משמע לא חסרת תוכן ותכלית. כי כשהאקטיביות היא מוכתבת מגבוה (קומונרים,רכזים) ולא באה מלב התנועה (תנועת הנוער) האקטיביות במקרה כזה היא ריקה מתוכן. לאחר המזכירות ניתן לראות שמפת הדרכים - הבסיס הערכי לתגובה (דף העקרונות) הוא באמת נותן את האופציה לאקטיביות חדשה הבאה מהחניכים. בסיס התנועה הוא חניכי השכבות הבוגרות ומשם בא הכוח החברתי של התנועה מהיותם מחנכים ומהיכולת לחנך אותם - אני רוצה לתקן את ידידי אריאל לביא בציטוט ממצבתו של אחד מהוגי הדעות הגדולים של העידן המודרני -קארל מארקס: "הפילוסופים אך פירשו באופנים שונים את העולם אך העיקר הוא לשנותו" על כן ניתן לדבר ולדבר אך מהות תנועתנו מהות ערכינו היא המהפכנות הזאת הרצון (ואולי היכולת) לשנות את העולם. ועל כן לא מדובר רק באקטיביות קצרת טווח. אלא גם מחשיבה ארוכת טווח על שינוי כולל בחברה והקמתה מחדש ללא מנצל ומנוצל ע"פ החזון הסוציאליסטי של מארקס. זוהי במהותה סינתזה של שלוש ממטרות התנועה - בנייתה של מדינת ישראל והגשמה שיתופית-סוציאליסטית וכמובן שוויון ערך האדם. כי כל חברה מעמדית כל חברה מנצלת ועושקת ועל כן ליברלית - שוללת את שוויון ערך האדם. לכן, אני קורא לכם בני תנועתנו לקחת את עשייתכם בידיים גם בטווח הקצר וגם לטווח היותר רחוק הן בחנוך והן בתגובה ואקטוויזם חברתי.