אקס-מן: העתיד שהיה
לכל הסרט

אקס-מן: העתיד שהיה
לכל הסרט

קודם כל תודה רבה שוב לולדיק שבזכותו ראיתי כל כך מוקדם את הסרט, ובחינם.

מאוד אהבתי את הסרט.
הסרט מחולק לעתיד והעבר.
קודם כל עתיד: היו המון סצנות אקשן והן היו עשויות מעולה. זכינו לראות מגוון עצום של מוטאנטים משתמשים בכוחות שלהם. בלינק (שאף פעם לא קראתי קומיקס איתה) במיוחד השתמשה בפורטלים בצורה מאוד מעניינת. זה גרם למשחק נחמד של פרספקטיבה. יחסית לזמן מסך קצר ניצלו את היכולות שלה טוב מאוד. חוץ מזה קיבלנו הרבה יותר סצנות קרב של קולוסוס, שזה עדיין מעט אבל יחסית לסצנות שלו בשני הסרטים הקודמים שהוא הופיע בהם זה הרבה. אייסמן נלחם כמו שתמיד קיוויתי שהוא ילחם, כולל מגלשת קרח. פחות עניינו היו וורפאת' (אבל מה בכלל היכולת שלו, עמידות אם אני לא טועה) ובישופ.
חוץ מזה היו עוד הרבה דמויות שלא עשו כמעט דבר. סטיוארט ומק'קלן מעולים בגילום הדמויות האלו אבל לא היה להם הרבה לעשות. אלן פייג' נחמדה ולא יותר בגילום קיטי. היה חבל לי שלא ראינו כמעט מעבר דרך חפצים. מה שממש לא ברור איתה זה מאיפה יש לה את היכולת לשלוח את התודעה של אנשים חזרה בזמן? אני לא קראתי את הקומיקס שעליו הסיפור מבוסס, אבל אני יודע שהיא חלק חשוב שם, אבל האם שם היתה לה את היכולת הזאת? האם זה אמור להיות מוטציה שניה?
הסנטינלים של העתיד היו מעולים. הם הזכירו לי יצור אחר מאיזשהו סרט, אבל אני לא זוכר מה.
ועוד תהיה: האם וולברין לא איבד את האדמנטיום על הclaws שלו בסרט האחרון שלו?

העבר:
החלק הכי מצחיק ואחת מסצנות האקשן הכי טובות של הסרט שייכות לפיטר רספוטין. שאמא שלו הכירה מישהו ששולט במתכות (כמובן שאפילו אם הוא הבן של מגנטו זה שונה מאוד מהקומיקס, כי שם הוא אומץ על ידי צוענים ובכלל לא הכיר את אמו האמיתית). וולברין כנראה מכיר אותו בעתיד, אבל אנחנו עוד לא ראינו אותו בשום סרט בהווה.בכל מקרה הסצנות הראשונות שלו שהוא פשוט נע במהירות ממקום למקום היו נחמדות, אבל הכי טוב היה בפריצה לפנטגון והעיקר בקטע שבו ראינו אותו נע בקצב שלו כשכל החדר קפוא.
חוץ מזה בעבר מתמקדים בדמויות של קסבייר, מגנטו, מיסטיק וביסט. ביסט לא מקבל כמעט עומק בסרט, אנחנו פשוט מגלים שהוא משתמש בסם כדי לשלוט במראה שלו. מגנטו פשוט נעשה דבוק מטרה יותר מבעבר. אין לו שום בעיה להרוג את מיסטיק שהייתה מאוד נאמנה לו רק על מנת למנוע כל סיכוי שישתמשו בה כדי ליצור את הסנטינלים של העתיד. ואין לו בעיה גם לרצוח את הנשיא וכל הקבינט שלו כשיטת איום על המין האנושי. כלומר הוא נע לחלוטין מהבסיס שהוצג שלו בסרט הקודם לאדם שמוכן להרוג רבים בשביל המטרה, האדם שפגשנו בסרטים המקוריים של האקס מן.
קסבייר השתמש בסם כדי לזכות בשימוש ברגליים שלו, אבל כתוצאה מכך איבד את היכולות המוטאנטיות שלו. הוא עובר תהליך יפה, אם כי די צפוי בסרט שבו הוא מבין שהוא צריך להקריב את רגליו למען היכולות שלו ושהוא חוזר למסלול שבו הוא היה בסוף הסרט הקודם - לחנך דור חדש של מוטאנטים צעירים ולשמור על עתיד המוטאנטים על ידי דבקות בדרך של שלום.
הכי מעניינת לדעתי בסרט הייתה מיסטיק. היא הדמות שהכי הייתה שונה בין סדרת הסרטים המקורית - שבו היא הייתה רוצחת קרה ומיומנת, ובין הסרט הקודם - שבו היא הייתה כמעט אחות של קסבייר ורוב הסרט תמכה בו. הסרט הזה מהווה סוג של גשר בין שתי הדמויות שהכרנו. כיצד מיסטיק הפכה להיות האדם הקר הזה והרצחני הזה. ואפילו יותר חשוב מזה הוא הציב אותה לקראת העתיד החדש במסלול חדש. בסרט היא לא רק שלא הרגה את טראסק בסוף, אלא סיכנה את עצמה על מנת להציל את כל האנשים שהיו בבונקר עם הנשיא ממגנטו. אנחנו לא יודעים לאן הדמות התפתחה אחרי שקסבייר הצליח לשכנע אותה לא לרצוח את טראסק, אבל זה יכול להיות מעניין.

מה קצת חבל בסרט זה שהוא כל כך מלא בעלילה ובדמויות משנה רבות מאוד שאין הרבה זמן לפתח את הדמויות. המון דמויות (בעיקר בעתיד, אבל גם בהווה) זכו רק לסצנת קרב קצרה ולא יותר. מעבר לזה כל הזמן שהוקדם אליהם קיצר את כמות הזמן שניתן לדמויות הראשיות. כמו שאמרתי לי היה נראה שהמסע של מיסטיק בסרט היה הכי מעניין, אבל למעשה כמעט ולא הוקדש לו זמן וזה חבל.

בסוף הסרט חוזרים לעתיד אבל שונה. כולם חיים ומאושרים. אפילו סקוט וג'ין.
מצד אחד זה מוזר וקצת עצבו שכנראה כל טריולוגיית הסרטים שאנחנו מכירים לא התרחשה.
מצד שני זה אומר שכל ההתרחשויות שמאוד לא אהבתי בסרט 3 לא קרו וזה מעולה.
זה גם אומר שיכול להיות עלילה מורכבת יותר עם מיסטיק.


עוד כמה נקודות:
הסיום שבו מגנטו מאיים על הנשיא מאוד הזכיר לי את הסיום של הסיפור הראשון באוליטימייט אקס-מן. גם שם מגנטו שולט בסנטינלים ומשתמש בהם כדי להילחם נגד מי שיצרו אותם במקור ומאיים על הנשיא ליד הבית הלבן. מהסיבה הזאת חשבתי שאולי פיטר רספוטין יהיה זה שיוריד למגנטו את הקסדה בסוף.
בסוף היה כתוב שטראסק נאסר על מכירת סודות צבאיים. לא ברור לי על מה מדובר. אם כבר היה מתאים אם הוא היה נאסר על רצח, כי הוא כנראה ביצע ניסויים בהרבה מוטאנטים.
קצת חבל לי שבסופו של דבר לא גרמו לו להבין שהסנטינלים היו גורמים למוות גם של הרבה בני אדם וגורמים להרס רב. בכלל הדמות שלו היא אחת הדמויות שהרגיש שלא היה בסרט מספיק זמן כדי להסביר ולהבין באופן מלא.
בנשי, אמה פרוסט, עזעזאל ועוד כמה מתו עוד לפני אירועי הסרט הזה, כלומר המוות שלהם נותר. זה מאוד חבל.
אם כי ייתכן שלפני שעזעזאל מת היה לו משהו עם מיסטיק ואולי התפתח מזה משהו...
ניטפיקינג קצת... אבל אינק הוא לא מוטאנט.


והסצנה שלאחר הכתוביות מעולה! אם כי קצרה מאוד. היה שווה להמתין את כל הכתוביות.
 

happyhuman

New member
משוב וחוות דעת

ראשית, התכוונת לפיטר מקסימוף

שנית, אני בדעה כמעט הפוכה משלך

כסרט בפני עצמו אני נותן לו 6.5 מתוך 10. כסרט בסידרת סרטים 5 מתוך 10.

נתחיל בטוב, קוויקסילבר. הקטעים איתו שווים את מחיר הכניסה לבדם, nuff said.

כמה שלא אהבתי בהתחלה את המראה שלו ואת הפירסומת בה כיכבה הדמות – השחקן, אוונס פיטרס והבמאי, בריאן סינגר, עשו עבודה מעולה.

הדבר הטוב השני הוא המוטנטים הצעירים מהעתיד, שוב, בריאן סינגר מביים את הקרבות בצורה נהדרת והוא ניצל את היכולת של בלינק בצורה יוצאת מן הכלל וגרם לי לקבל את בלינק, למרות שהיא לא ורודה בסרט.

הסנטינלים, בעתיד ובעבר, הם ניראים מעולה.

המשחק, השחקנים בסרט משחקים את התפקידים שלהם בצורה טובה. לא מצויינת אבל טובה ולעיתים טובה מאוד.

הקטעים בסרט שניראו כאילו הם צלמו בעבר, "ארכיון טלויזיוני". דבר פשוט אבל מבוצע בצורה יוצאת מן הכלל. לא ראיתי סרט שהצליח לגרום לאפקט הזה להראות עד כדי כך אותנטי.

אז למה ציון כל כך נמוך?

עכשיו אנחנו מגיעים לנקודות הגרועות בסרט
 

happyhuman

New member
המשך

1.חוסר המשכיות – כש'אקס-מן המחזור הראשון' יצא, מאוד אהבתי את הסרט. למעשה אהבתי אותו יותר מכל סרטי האקס-מן שהיו לפניו (מבחינת הנאה מהסרט) אבל התעצבנתי מאוד שהתסריטאים היו כל כך עצלנים שהם התעלמו לחלוטין אבל ממש לחלוטין, מההמשכיות של הטרילוגיה המקורית – תבינו – הסרט 'אקס-מן: המקור של וולברין' עם כל הפגמים שלו עשה מאמצים כבירים כדי להתאים לטרילוגיה המקורית והצליח – עד כדי כך, שאם רואים אותו לפני אקס-מן 1 ואז את הטרילוגיה, הכול משתלב מצוין.


הסרט הזה, למרות החזרה של הבמאי המקורי, ממשיכה בקו ההתעלמות המוחלטת מכל מה שצוין בכל הסרטים שקדמו, למשל:


א.לפי הסרט הזה, בקו הזמן המקורי, מיסטיק נתפסה ע"י סטרוקר אחרי שהיא רצחה את טראסק ועשו עליה ניסויים והרגו אותה והגנים שלה היו הבסיס לסנטינלים מהעתיד. הרצח של טראסק גם הוביל את ממשלת ארה"ב להפעיל את תוכנית הסנטינלים – שום תוכנית סנטינלים לא פעלה נגד מוטנטים באף אחד מהסרטים הקודמים וגם הממשל לא הראה מודעות רבה והבנה רבה לקיומם של מוטנטים ובמיוחד מגנטו – אנחנו צריכים להאמין שסטרייקר, שעבד בשביל טראסק,לא השתמש בסנטינלים נגד וולברין והאקס-מן.

לגבי מגנטו, הוא הואשם ברצח הנשיא קנדי אבל זהותו לא פורסמה ברבים – למה? אין שום הסבר בסרט והסרט גם התעלם לחלוטין מלי הארווי אסוולט שכן ירה בקנדי. האם במציאות של האקס-מן לי מעולם לא ירה בקנדי? – לעולם לא נדע וגם לא נדע איך מגנטו השתחרר בקו הזמן המקרי מהכלא בו הוא היה. במיוחד כשמסטיק מתה.

אהה כן ומסטיק מתה בשנות ה-70 כי עשו עליה ניסויים אבל אירועי הטרילוגיה המקורית עדיין קרו - ?!?!?!

בנוסף, לפי מפיקי הסרט, האירועים בסרט הזה יוצרים את קו הזמן שראינו בטרילוגיה המקורית ומובילים לעתיד הרע שבסרט הזה. כלומר איכשהו אקסווייר צריך לחזור ללכת ויכול להשתמש בטלפתיה ויחד עם מגנטו מפעיל את בית הספר למוטנטים (כפי שנראה בסרט 3), זאת למרות שמגנטו הוא אויב מס' 1 בארה"ב

וולברין צריך להיות עכשיו בויאטנם עם ויקטור ולא לעבוד בשביל איזה מאפיונר וסטרייקר צריך להיות בצבא בנקודת הזמן הזו וזה מוביל אותי לסעיף הבא...

ב.הליהוק והאיפור. בסרט 'אקס-מן המקור של וולברין', שמתרחש ב-1979 ווילאם סטרייקר כמעט בן 40 בזמן מלחמת ויאטנם (1975) ובסרט אקס-מן 2 הוא כמעט או בן 60. בסרט הזה הוא בגיל 30 והשנה היא 1973 והוא בזמן זה לא עובד כחלק מהצבא אלא בשביל טראסק. והמקור של וולברין אנו לומדים שסטרייקר שלח את בנו ללמוד בביה"ס של אקסוויר וכעס עליו שהוא לא הצליח לרפא את בנו אבל כאן הוא כלל לא מכיר את אקסוויר ולא מפגין שום זעם אישי כלפי המוטנטים.

האיפור של טוד פשוט נורא. לא נעשה אפילו צל של ניסיון לגרום לדמות להראות כפי שהיא נראתה בסרט הראשון.

והמוטנטים בעתיד, העתיד בסרט כביכול מתרחש ב-2023, הסרט הוולברין מתרחש כמה שנים אחרי אקס-מן 3 ועלילת אקס-מן 3 התרחשה בערך ב-1995/6. כלומר חלפו 27 שנים ואילו הדמויות אייס-מן, סטורם ושאדוקאט כמעט ולא הזדקנו. מגנטו ואקסוויר אכן נראים מבוגרים יותר וזה כשהם היו צריכים להיות כבר מתים (אולי לא צ'ארלס, כי הוא החליף גוף - שנראה בדיוק כמו הישן שלו?! למה אין הסבר לכך סרט!) והיחיד שהזדקן זה וולברין – כאשר הוא זה שבשבילו הזמן בקושי זז.

2.יותר מידי דמויות! כן, זה סרט של אקס-מן ובאקס-מן יש הרבה דמויות וכן, בסרט יש שתי תקופות זמן עם שתי קבוצות מוטנטים שונות ועדיין יש יותר מידי דמויות מיותרות בסרט. הדמות של וורפאת' מבוזבזת בסרט, מי שלא מכיר אותו מהקומיקס לא ידע מי בכלל הדמות ומה היא יכולה לעשות – אפשר היה להחליף אותו בקאנון-בול או סיירן (הבת של באנשי), דני מונסטאר או בומר.

הדמויות של האבוק, טוד, ספייק ואינק מיותרות לחלוטין והסיבה היחידה שאינק שם הוא ככל הנראה להיות אחד מפרשי האפוקליפסה בסרט הבא.
 

happyhuman

New member
סיום

3.פחות מידי דמויות! נכון, הרגע אמרתי שיש יותר מידי דמויות אבל שימו לב – הסברתי כי יש יותר מידי דמויות מיותרות והדבר הוביל לכך שיש מעט מידי דמויות שכן עושות משהו מלבד קאמו. התסריטאים הרגו את באנשי יחד עם שאר חברי אחוות המוטנטים של מגנטו מהסרט הראשון פשוט סתם. קודם כל, למה בכלל להרוג דמות נהדרת כמו באנשי?! ועוד לא על המסך אלא באיזכור כדרך אגב. רוג מופיעה לחצי שניה בתחילת הסרט – בקושי זיהיתי שזאת היא (אם לא הייתי יודע מראש – לא הייתי יכול לדעת בסרט).

4.התלבושות והאיפור של חלק מהדמויות. בפוסטרים הדמויות נראות מצוין, מנטו בחליפה אדומה/ארגמן נהדרת. מסטיק כחולה אבל לא מידי אבל בסרט, נראה שבגדיו של מגנטו נהפכו לחומים ומסטיק יותר מידי כחולה – קשה להסביר אבל ברגע שתיראו אותה מקרוב ואז תשוו את האיפור לאיפור מיסטיק מסרטי הטרילוגיה המקורית תבחינו שבסרט הזה האיפור בפנים מורגש מאוד.

5.העתיד נראה נורא. אני יודע שהעתיד של DoFP הוא איום ונורא וכי אפקטים ותפאורה עולים כסף אבל זה לא תירוץ להראות עתיד כל כך גרוע ויזואלית – עולם העתיד בסרט נראה כאילו הוא לקוח מהעתיד של שליחות קטלנית רק מבוצע פחות טוב, הכל שחור ובערפל עד כי בקושי רואים משהו.נראה שלבני האדם בעתיד הזה לא איכפת משום דבר חוץ מהרג מוטנטנים, לא גידול מזון, לא פיתוח תעשיה, לא תרבות פנאי (כדי להירגע מכל ההרג) אהה וכן, רק בני אדם רעים נותרו חיים והם שולטים בכדה"א כולו

6.הסוף האידיוטי של הסרט. חוץ מקאמו חמוד לקהל, הסוף האוטופי של הסרט מטופש לחלוטין כי הוא מוריד את המתח מכל הסרטים הבאים ומבטל לגמרי את כל הסרטים של הטרילוגיה המקורית. ידעתי כשגילו את שם הסרט שזה מה שיקרה בסוף, כלומר, שקו הזמן החדש שיווצר יבטל את עלילת כל הסרטים פרט מהמחזור הראשון אבל חשבתי שסוף הסרט יהיה כזה שוולברין יתעורר בעתיד מסוכן אבל בצורה אחרת, שבכך שהם עצרו את טראסק נהיה עידן אפוקליפסה, אבל לא. סוף טוב הכל טוב.

עם הסוף הזה, ככל הנראה לא נראה יותר את פטריק סטיוארט ואייאן מקוואן מגלמים שוב את פרופסור אקס ומגנטו וזו הסיבה היחידה שעשו את הסוף הזה.

אבל עם סוף יופי טופי שכזה למה שבכלל לטרוח לראות את סרטי האקס-מן הבאים? למה שנדאג מאפוקליפסה? הרי הכול מסתדר בסוף

לסיום, כמו כל סרטי האקס-מן, פוטנציאל טוב ויש חלקים שהם ממש כיפיים וטובים אבל גם פיספוס אדיר כי הם כולם יכלו להיות הרבה יותר טובים
 

happyhuman

New member
שתי נקודות נוספות

אחת לרעה ששכחתי לרשום:

ככל הנראה לא נזכה לראות את יותר את אייס-מן, רוג, שאדוקאט, קולוסוס, בלינק, וורפאת' וסאן-ספוט. לא נראה את המוטנטים הללו ביחד עם כייבל כחלק מהאקס-פורס וזאת כי הם ילדים קטנים או עוד לא נולדו כאשר מגנטו ואקסוויר צעירים. גם לא נראה את ציקלופ וג'ין כצעירים כי הם פגשו את אקסוויר כשהוא כבר נראה כמו פטריק סטיוארט.

ואחת עם נימה חיובית, אולי העתיד של העתיד היופי טופי יהיה מחריד עוד יותר וזה יביא את כייבל לעבר עבר, מה שימחק את העתיד הווה שבו לוגן נמצא לעתיד הווה אחר ורק הוא יזכור זאת ואז הוא יחזור לעבר ואולי כך כן יהיה סיכוי לראות שוב את המוטנטים הצעירים

וזהו
 
תגובות להכל


כמובן שהתכוונתי למקסימוף

אומנם אתה נותן לסרט ציון מאוד נמוך לעומתי אבל אנחנו דווקא מסכימים לגבי הרבה נקודות. חלק מהם ציינתי בעצמי.
אני אעבור לפי הנקודות שלך לנוחות.
הדברים הטובים כן.
דווקא לגבי העניין של הצילום הארכיוני לא הרשים אותי. הייתי מתרשם יותר אם היה לזה שימוש כלשהו ולא סתם לאפקט. כלומר אם נניח היו אחר כך רואים שמסתכלים בצילומים האלו.

הנקודות הרעות:
1. נכון. יש חוסר המשכיות עצום. חלק מהדברים שציינת חשבתי בעצמי וחלק גדול בכלל לא חשבתי עליהם. (למשל הסצנה שבה קסבייר ואריק פוגשים לראשונה את ג'ין)
יחד עם זה כמה נקודות לגבי מה שציינת שם שאני לא מסכים איתך:
ציינו שמיסטיק (בכוונה אתה מחסיר את היוד הראשון?) נתפסה לאחר שהיא ירתה בטראסק. לא כתוב שהם הרגו אותה. ייתכן מאוד שהיא נתפסה, עשו עליה כל מיני ניסויים שמהם הגיעו לתוצאות ולאחר כמה זמן היא הצליחה לברוח או שעזרו לה לברוח.
הגיוני מאוד שמי שתפס אותה ועבד על פיתוח הסנטינלים הבין שכל עוד הסנטינלים הם סוד המוטאנטים לא יעשו שום דבר נגד הפרויקט. לכן עד שהם לא שיכללו את הסנטינלים למצב המושלם שבו אנחנו רואים אותם בעתיד הם לא שיחררו אותם ואפילו לא יידעו את הממשל על כך שהם עובדים עליהם (במיוחד כשהממשל לפעמים נפרץ על ידי מוטאנטים ולפעמים סימפטי למוטאנטים)
לגבי קנדי - אם מוטאנט הרג את קנדי הגיוני מאוד שיסתירו את המידע הזה מהציבור. זה גם מאוד מתאים לכל תיאוריות הקונספירציה בנושא רצח קנדי, שאומרות שאוסוולד לא ירה בו.

העניין הוא שבסופו של דבר לא במיוחד אכפת לי מהחוסר המשכיות. זה כזה עולם מבולבל שברור שיהיה חוסר המשכיות. גם בקומיקס יש חוסר המשכיות נוראי הרבה פעמים.

2. גם אני כתבתי על כך שיש יותר מידי דמויות.

3. זה באמת קשור לסעיף הקודם - הריבוי דמויות גרם לכך שהסרט לא יכל להתמקד ביותר מכמות קטנה של דמויות, פשוט כי לא היה זמן.
לגבי זה שהמון דמויות נהרגו, גם לי זה היה מאוד חבל. (אבל זה עולם בידיוני הזוי, אולי יחזירו אותם לחיים)

4. לא שמתי לב למשהו שמפריע לי.
5. גם לא הפריע לי. בין היתר כי רק ראינו שבריר מהעתיד. ברור שלא היה זמן להתעמק יותר במה בעצם קורה בעתיד הזה.

6. אין לי במיוחד בעיה עם זה שסרטי הטריולוגיה המקורית מבוטלים. בעיקר בגלל שאני שמח מאוד שכל אירועי סרט 3 נמחקו.
יש באמת בעיה גדולה עם זה שעכשיו אפשר להבין שכל מי שראינו בסצנת העתיד הוא חסין מכל פגיעה בסרטים הבאים.

אבל מה שאני מקווה זה שאחרי עידן האפוקליספה יחזירו אותנו אל העתיד הזה ונוכל להתקדם משם. ככה גם יהיו לנו את כל הדמויות האלו מהעתיד כמו קולוסוס, קיטי פרייד, אייסמן, רוג, בלינק וכו וגם יהיו לנו גירסאות מבוגרות יותר של דמויות שראינו בסרטי עבר כמו פיטר מקסימוף... עוד מישהו שרד? בעולם העתיד החדש הזה גם יוכלו להחזיר את מיסטיק ולתת לה יותר עומק ממה שהיה לה בטריולוגיה המקורית שיתאים לעבר שלה.
עם כמות כזאת עצומה של סרטים פוקס יוכלו גם לפצל את הדמויות לכמה סרטים וככה ליצור סוג של עולם קולנועי כמו אולפני מארבל. כלומר יהיה אקס פקטור, אקס פורס ואקס מן (ואת כל אלו לשלב עם סרט של ארבעת המופלאים). אומנם קצת קשה לי לדמיין קהל שלא מכיר את העולם הזה מקבל את הפיצול הזה, אבל בעצם הוא טבעי לחלוטין. כמו הדמויות שהופיעו עד כה בסרטי אקס מן השונים היא בטח פי ארבע מכמות הדמויות שהופיעו בסרטי העולם של הנוקמים (ועוד יש המון שלא ראינו כמו קייבל באמת). חוץ מזה שזה עדיין פחות הזוי מזה שסוני הולכים לעשות סרט על הסיניסטר סיקס.

בכל מקרה עדיף לדעתי לחזור לעתיד (הווה?) אפילו אם השחקנים סטיוארט ומק'קלן לא רוצים לחזור לתפקידים האלו אפשר לעשות סרט שלא כולל אותם (או כולל רק הופעה קצרה שלהם).
 

happyhuman

New member
משוב

1. טראסק אומר שהוא רוצה את מיסטיק לא רק שביל הד.נ.א. שלה אלא הוא רצה את המוח שלה ומשמעות הדבר, ניתוח שתוצאתו מוות - כמו עם המוטנטנים של עבדו בשביל מגנטו ובאנשי.

למיסטיק אין יכולות ריפוי כמו לוולברין ולא ניתן היה לעשות עליה ניסויים אחרי הסרט השלישי כי היא איבדה את הכוחות שלה - אלא אם היא קיבלה את הכוחות שלה אחרי סרט 3 ולפני הסרט הזה

זו עוד בעיה בסרט הזה ובסרט המחזור הראשון - יותר מידי "זמן חסר". הרבה דברים מעניינים וחשובים לא ניראים על המסך - למשל אנו למדים שאחרי הסרט המחזור הראשון, אקסוויר פתח את בית הספר למוטנטים והיו לו גם מס' מורים שגויסו לצבא (כביכול המורים היו אלכס, טוד, אינק וספייק?! - מישהו באמת חושב שאלכס או טוד יכולים להיות מורים?) - הקשר של אריק לצ'ארלס לא הדוק כפי שצריך להיות. בטרילוגיה המקורית אקסוויר אומר שהוא פגש באריק כשהוא היה בן 17, במציאות של המחזור הראשון הם ניפגשו בגיל הרבה יותר מבוגר ומכירים רק כמה חודשים לפני שהם מתפצלים - הקשר ה"חזק" ביניהם לא אמין, במיוחד שלא ראינו אותם עובדים באמת ביחד.

לא ראינו את מגנטו מנסה להרוג את הנשיא, לא ראינו כיצד הגוף החדש של אקסוויר נראה כמו הישן.

2. עם מסע בזמן יש כל מיני גליצים. בקו הזמן המקורי, מיסטיק נתפסה ע"י סטרייקר ולא קפצה מהחלון ומגנטו לא שוחרר, לכן ניתן לטעון שלאחר מות טראסק תוכנית הסנטינלים לא יצאה לפעול ישר לאחר מיכן אבל בעקבות אירועי הסרט מיסטיק כן קפצה מהחלון, כן היו את צילומי הארכיון ופניקה בקרב הציבור ובעקבות הצילומים הנשיא כן הפעיל את תוכנית הסנטינלים בשנות ה-70 - הרי העתיד לא השתנה או החמיר אחרי שהיא ברחה מהחלון ולכן לא ברור מדוע מגנטו לא זוהה כרוצח של קנדי

3. לא ניתן להחזיר את באנשי לחיים ובאמת לא הייתה שום סיבה להרוג דמות טובה שכזאת - איך תעשה Generation X בלי באנשי, איך?

6. עכשיו שכולם מבוטלים, האם וולברין יקבל את האדמנטיום? האם הם יספרו שוב איך הוא נכנס לפרוייקט אקס? לא נראה לי והדבר שוב יוביל לשאלות וסתירות בלתי פתורות. לפחות דדפול יכול לקבל סיפור מקור אחר,

7. אני לא רואה שום דרך בה סרטי פנטסטיק פור יכולים להשתלב עם יקום האקס-מן שפוקס בנו, בעיקר בגלל אירועי הסרט הזה - בו זהות המוטנטים ידועה לציבור הרחב והם מפחדים מהם. בעולם בו אנשים יש כוחות באופן מולד ויש הרבה מהם, הפנטסטיק פור לא ממש מיוחדים.

לדעתי פוקס הלכה בכיוון לא נכון כשהיא החליטה לעשות ריבוט מוחלט לFF. דווקא סיפור DoFP יכל להיות ההזדמנות המצויינת לחבר בין שתי המותגים הללו, הרי הבן של ריד וסו הוא מוטנט והוא כן היה בסיפור המקורי בקומיקס. במקום DoFP פוקס יכלו לעשות את Fall of the Mutants, לציין כי המוטנטים הצעירים לא מבינים מדוע שונאים אותם כי הם נולדו עם כוחות בעוד שאוהבים את FF שקיבלו כוחות בתאונה (הסרט היה מכיר בשני סרטי FF הקודמים כמתרחשים בתחילת שנות ה-90 או פשוט מתייחס ל-FF כגיבורים שהופיעו לראשונה בשנות ה-90.

מה שיקרה עכשיו, כדי לבטל את העתיד היופי טופי שנוצר, נצטרך עוד מסע בזמן ואז עוד מסע בזמן - ואני אוהב סיפורי מסע בזמן ובקומיקסי אקס-מן (ומארוול) יש מסע בזמן אבל הציבור הרחב לא ממש אוהב סיפורי מסע בזמן שהם מסובכים מידי ובמיוחד כשלחברת ההפקה לא איכפת משגיאות הפקה שרק מחריפים את חוסר ההמשכיות.
 
כמה תגובות

1. טראסק אמר שהוא רוצה את המוח שלה, מח עצם שלה ועוד כמה איברים. בכל מקרה טראסק מת בקו זמן המקורי לפי הסרט ככה שלא הוא זה שהחזיק בה.
הגיוני שהחזיקו בה, עשו ניסויים על דגימות שהוציאו ממנה והיא הצליחה לברוח (או חולצה) לפני שעשו את הניסויים שיהרגו אותה.והגיוני שהדגימות האלו הספיקו בשביל ייצור הסנטינלים.
אני לא סתם אומר שזה הגיוני - ממה זכור לי בתחילת הסרט בעתיד קסבייר ואריק מדברים על כך שטראסק היה האדם הראשון שהיא הרגה. אבל נאמר, או לפחות התקבל הרושם שהם מתכוונים שהיא הרגה עוד הרבה אחר כך. עצם זה שכולם שם ידעו על מי מדובר, כלומר מי זאת מיסטיק, מבהיר שהיא שרדה.

אני מסכים יש הרגשה של הרבה זמן חסר. בין שני הסרטים עברו 11 שנים וממש לא מרגיש ככה כאילו עבר כל כך הרבה זמן. בין היתר כולם נראים באותו גיל.

2. תמיד שמתעסקים בסרטים, סדרות או כל דבר במסע בזמן יש גליצים של חוסר הגיון. לא זכור לי שראיתי סיפור כזה שנראה ממש ממש הגיוני בלי חורים בכלל. אבל בדרך כלל זה פועל לפי חוקיות מסויימת.
מה שאני מניח זה שהחוקיות שם היא שהעבר לא משתנה עד שקיטי מפסיקה את העברת המחשבות של לוגאן. הרי ברור שאפילו אם כל הדברים שהם עושים עד הסוף עדיין מובילים לכך שתקום תוכנית הסנטינלים, עדיין יהיו שינויים רבים אחרים. בין היתר מעצם זה שוולברין פתאום נמצא במקום אחר. אני מניח שאם היא הייתה מפסיקה את העברת המחשבות לעבר בשלב מוקדם יותר עדיין כל העתיד היה משתנה. פשוט אולי זה לא היה משתנה כל כך לטובה.
אני לא מבין איך העניין הזה קשור לכך שמגנטו לא מזוהה כרוצח קנדי. בכל מקרה הם שומרים את זה כסוד.

3. כל דמות מארבל ניתן להחזיר לחיים. כל דמות חוץ מדוד של פיטר פארקר כמובן.

בין היתר הבנתי לאחרונה בנשי הוחזר לחיים.

6. העניין עם האדמנטיום באמת מטריד אותי קצת. דווקא חשבתי לקראת סוף הסרט שפותרים את זה על ידי כך שסטרייקר תופס אותו בעבר בסוף הסרט. אבל אז התברר שזאת מיסטיק.
אבל בעצם וולברין לא זוכר שום דבר ממה שקרה לו. אז אפשרי באמת שהוא המשיך באותו מסלול שהוא היה בו בוולברין המקור וככה קיבל את האדמנטיום.

7. כאן לא הבנתי אותך. הרי הפנטסטיק פור גם בקומיקס נמצאים בעולם שיש מוטאנטים. מה שאומר שהכוחות שלהם לא עד כדי כך מיוחדים באמת.
או שהתכוונת שמה שהיה צריך להיות זה שהפנטסטיק פור מתגלים לפני שהמוטאנטים נעשים ידועים לציבור וככה הם כן משהו מיוחד כשהם מתגלים לראשונה.

בכל מקרה אני דווקא שמח שעושים ריבוט לסרטים המקוריים של הפנטסטיק פור.
אולי יעשו שהסרט הראשון שלהם יהיה באותה תקופה של אקס-מן האפוקליפסה (נראה לי שנות ה80) וככה יעבוד הקרוסאובר.
אם כי אני מעדיף שהוא יתרחש בהווה.
 
מה עם התשובות?

מאיפה לקיטי יש יכולת להחזיר תודעה אחורה בזמן?
מה קרה לטלפיים של וולברין בעתיד, חשבתי שבסוף הסרט וולברין 2 הורידו לו את האדמנטיום (
עצוב
)?
למה וולברין שכח את העתיד שלו?!!?

בנוגע לכל התלונות שאין המשכיות - מה אפשר לעשות כאשר לא מתכננים סרט שכזה מלפני 10 שנים?! כאשר פוקס התחילה עם האקסמן מה שהיה באופנה זה המשכים, לא סדרת סרטים מתוכננים היטב שיבואו לידי ביטוי בעוד כמה שנים מעכשיו. אז אי דיוקים וסתירות טוטאליות זה משהו לגיטימי. מעציב? ברור, היינו רוצים לראות את האקסמן מתואר באופן עקבי ושלם. אבל אין מה לעשות בקשר לזה. לא מדובר במארוול שתכננו את הסרטים שלהם בסדר כרונולוגי מראש. פוקס רק הצטרפו לעניין הזה אחרי ההצלחה של מארוול אבל הם כבר הוציאו סרטים.
כנ"ל סוני עם ספיידרמן, עכשיו גם הם רוצים לעשות כל מיני שילובים מעניינים אבל לצערי (וגם לצערם של עוד אנשים) זה יבוא לידי ביטוי עם הריבוט של ספיידי ולא שלושת הסרטים הראשונים. כנ"ל הריבוט של ארבעת המופלאים, אם הוא יצליח.
הנקודה שלי היא שאי אפשר לעשות סרט היום שמשתלב עם הסרטים הקודמים כאשר הסרטים הקודמים בכלל לא לקחו בחשבון את ההמשכים הפוטניצאלים. התוצאה היא הרבה סתירות ובעיות כמו שראינו.
הדבר היחיד שאני ממליץ לעשות זה להתעלם מסופרמן V באטמן ולקוות שזה יכשל (אין קשר אבל אני ממליץ לאנשים לעשות את זה).
 

DDN

New member
סרט מגניב

אהבתי מאוד.
לדעתי דווקא לא שווה להמתין אחרי הכתוביות. מי שלא מכיר, לא יבין. וגם מי שמכיר. אני באופן אישי לא סובל אותו.

הסרט עצמו מעולה.
 
לסרט - התקבלה תשובה לאחת השאלות

אחת השאלות הגדולות של הסרט היא כיצד פרופסור X חי (אפילו אם מחשיבים את סצנת אחר הקרדיטים של הסרט השלישי, עדיין אמור להיות לו גוף אחר)

אז הנה כמה אופציות:
http://hijinksensue.com/comic/resurrxtion/
 

furret

New member
אני נהנתי מאוד מהסרט

ובכלל לא הפריעו לי בעיות ההמשכיות. אפשר לומר שבעיות ההמשכיות הם אפילו אחד המאפיינים הבולטים והעקביים ביותר של סדרת אקס-מן לדורותיה, כך שמהבחינה הזו בריאן סינגר אפילו נאמן לקומיקס. :)
ובנימה יותר רצינית, אבל לא לגמרי שונה - זה סוג הדברים שאני נוטה לוותר ליוצר עליהם, אלא אם הם ממש בולטים, וכיוון שזו סדרת סרטים של 10 שנים, שהחליפה כבר כמה יוצרים שונים, אני לא מנסה לבחון בצורה דקדקנית כל פרט בהמשכיות. אני כן הרגשתי שבגדול הסרט היה הגיוני, התייחס למלוא הארסנל של סרטי אקס-מן הקודמים ונתן לכל אורכו מחוות וקריצות לצופים הנאמנים ולקוראי הקומיקס. אני יודע שיש נטייה רווחת לרדת לחייו של בריאן סינגר, אבל אני ראיתי בסרט הזה דווקא הרבה אהבה לאקס-מן, בניגוד לכל מיני בלוקבאסטרים של סופר גיבורים אחרים שלא נזכיר את שמם *אהםספיידרמןאהם* שנראה היה שכל מה שמעניין אותם זה לגרוף את חופן הדולרים הבא מהילדים המשולהבים שבאו בשביל הכותר והפיצוצים.

יש לי ביקורת על הסרט: הוא לפעמים הרגיש מקרטע, כאילו העלילה זזה לאט מדי ולא תמיד בקצב אחיד, וכל האווירה שלו הייתה עגמומית ברובה, כשהבדיחות המעטות (והטובות!) לא מספיקות בשביל לגבור על התחושה הזו. ברור שזה אמור להיות הכיוון בסוג הסיפור הזה, אבל הייתי רוצה מדי פעם גם סרט אקס-מן שייצג את הפן הכיפי של הקומיקס. הסיבה שהקטע עם קוויקסילבר היה כל כך טוב הוא בדיוק בגלל זה - זה הכיוון הנכון, ועם זה צריך ללכת ולעשות סרט אקס-מן בעתיד. גם לגבי האיזון אני לא בטוח... מאוד אהבתי את המשחק של מקוויי (אקסייבר הצעיר) ופאסטבנדר (מגנטו הצעיר) במטוס, אבל הסוף, כשמגנטו הופך (שוב) לנבל בסיפור... אני יודע שהיה צריך ליצור מחדש את הסטטוס-קוו שבו מגנטו הופך לנבל המושבע של האקס-מן, אבל איכשהו הרגשתי שהמאבק בעבר בין מגנטו לאקסייבר היה משהו שכבר ראינו אולי פעם אחת יותר מדי... במובן הזה העבר הרגיש לי קצת "אנדר-וולמינג" בהשוואה לעתיד, כשגם פיטר דינקלדג' (בוליבר טראסק) לא הרגיש כמו יריב בעל משקל בסיפור (והמשחק שלו לא היה מרשים במיוחד. השוו, לדוגמא, למשחקי הכס). שוב, אני לא בטוח. אני צריך לראות את הסרט פעם שנייה.

אבל הביקורת הזו לא שוללת את העובדה שהסרט היה אחד מסרטי האקס-מן הטובים ביותר שראיתי, וגם באופן כללי סרט שאני מחזיק טוב במיוחד, ומקורי. האפקטים היו מצוינים. העתיד נראה מאיים ואפל כמו שצריך, דיסטופי הרבה יותר מסרטים דיסטופיים אחרים, והוא הצליח להעביר את זה בלי להציג שום דבר מלבד המוטנטים והלחימה שלהם בסנטינלים (עם רק אקספוזיציה קטנה בהתחלה), שזה הישג - בפעם השנייה שהסנטינלים מגיעים, למפלט האחרון, והמצודות הענקיות שלהם מתקרבות מתוך הערפל ממש הייתה לי צמרמורת.
העלילה הייתה שאפתנית במיוחד והצליחה לעמוד בציפיות שכמעט אף אחד לא ניבא לה שהיא תצליח בהן, ואיכשהו לקשור עשרות חוטים מבלי שזה ייראה כמו גיבוב של כאוס אחד גדול. להפך, הסרט הרגיש כמו אפוס שלא היה כמוהו עד עכשיו בסרט אקס-מן, ואני, לשם שינוי, ממש אהבתי את הסוף.

הו, ולפני שאשכח - ראיתי בכל מקום אנשים מגיבים לזה שהכוח של בלינק בסרט מושפע מהמשחק "פורטל". אני מוחה על הטענה הזו - בלינק השתמשה בכוח הטלפורטציה שלה בצורה יצירתית בדומה לסרט הרבה לפני שהמשחק "פורטל" נוצר, בקוסאובר "AoA" ובספינאוף: Exiles.
 
למעלה