ארבע מסילות בקו חיפה תל אביב???

מצב
הנושא נעול.

חזוקה

New member
ארבע מסילות בקו חיפה תל אביב???

ארבע מסילות בקו חיפה תל אביב???
קראתי בהארץ. הבנתי שאין ממש מקום באיילון ראה תמונה. הקישור: הארץ
 

אדיה

New member
האם יש בכלל תכנון כולל לרכבת?

ארבע מסילות בקו חיפה תל אביב???
קראתי בהארץ. הבנתי שאין ממש מקום באיילון ראה תמונה. הקישור: הארץ
האם יש בכלל תכנון כולל לרכבת?
מקריאת הידיעה מתקבלת התחושה ש "יורים לכל הכיוונים". האם נחיצות התחנות הללו נשקלות בצורה מקצועית או שהגישה היא "כל המרבה הרי זה משובח"? המרחקים - גלילות - רב מכר - הרצליה קצרים מאוד וכן המרחק מבית יהושע לפולג. זה שיזם מוכן להשקיע מיליונים אחדים (פחות מאחוז מהתקציב השנתי) לא אומר שכל תנועת הרכבות צריכה להתישר בהתאם. תחנות מעוטות ביקוש (או עם אילוצי גישה - ע"ע לב המפרץ) אינן מביאות תועלת מופחתת אלא מריעות את השירות לרוב הנוסעים. אגב, מהתצלום (איזה קטע מהאיילון מופיע שם?) רואים שבהחלט יש מקום לפחות למסילה שלישית. יובל
 
תוואים בעלי 4 מסילות ומעלה קיימים

האם יש בכלל תכנון כולל לרכבת?
מקריאת הידיעה מתקבלת התחושה ש "יורים לכל הכיוונים". האם נחיצות התחנות הללו נשקלות בצורה מקצועית או שהגישה היא "כל המרבה הרי זה משובח"? המרחקים - גלילות - רב מכר - הרצליה קצרים מאוד וכן המרחק מבית יהושע לפולג. זה שיזם מוכן להשקיע מיליונים אחדים (פחות מאחוז מהתקציב השנתי) לא אומר שכל תנועת הרכבות צריכה להתישר בהתאם. תחנות מעוטות ביקוש (או עם אילוצי גישה - ע"ע לב המפרץ) אינן מביאות תועלת מופחתת אלא מריעות את השירות לרוב הנוסעים. אגב, מהתצלום (איזה קטע מהאיילון מופיע שם?) רואים שבהחלט יש מקום לפחות למסילה שלישית. יובל
תוואים בעלי 4 מסילות ומעלה קיימים
במקומות רבים בעולם - הם מוסיפים גם קיבול וגם גמישות. שכן, ניתן להשתמש בחלק מהמסילות לרכבות מהירות בין-עירוניות NON-STOP, ואילו מסילות אחרות ישמשו את הרכבות העוצרות בתחנות הביניים המקומיות. כל זאת רק תשפר את רמת השירות ללקוח. על ההחלטות בדבר בניית מערכות כאלו והרחבתן, כולל בניית תחנות חדשות ואופן ניצולן, בניית מעברי מסילה תת-קרקעיים או עיליים למניעת הפרעה הדדית בהסתעפויות ועוד, להתבסס על תוצאות סקרי ביקוש ותחזיות תנועה לפי מודלים והנחות שונים, וזמינותו ומצבו של שטח מתאים לפיתוח המוצע - תחום מקצועי מרתק למדי! כדאי לזכור (גם הצילום ממחיש זאת): לפרוזדור מסילתי קיבול לתנועת נוסעים, וגם מטענים, גדול בהרבה מפרוזדור כבישי באותו רוחב.
 

raminec

New member
4 מסילות בין ת"א לחיפה.

תוואים בעלי 4 מסילות ומעלה קיימים
במקומות רבים בעולם - הם מוסיפים גם קיבול וגם גמישות. שכן, ניתן להשתמש בחלק מהמסילות לרכבות מהירות בין-עירוניות NON-STOP, ואילו מסילות אחרות ישמשו את הרכבות העוצרות בתחנות הביניים המקומיות. כל זאת רק תשפר את רמת השירות ללקוח. על ההחלטות בדבר בניית מערכות כאלו והרחבתן, כולל בניית תחנות חדשות ואופן ניצולן, בניית מעברי מסילה תת-קרקעיים או עיליים למניעת הפרעה הדדית בהסתעפויות ועוד, להתבסס על תוצאות סקרי ביקוש ותחזיות תנועה לפי מודלים והנחות שונים, וזמינותו ומצבו של שטח מתאים לפיתוח המוצע - תחום מקצועי מרתק למדי! כדאי לזכור (גם הצילום ממחיש זאת): לפרוזדור מסילתי קיבול לתנועת נוסעים, וגם מטענים, גדול בהרבה מפרוזדור כבישי באותו רוחב.
4 מסילות בין ת"א לחיפה.
אכן, הוספת זוג מסילות נוסף במקביל לשתיים הקיימות הינו כמעט והכרח בהתחשב בכך שעל אותם פסים נוסעות גם רכבות בינעירוניות וגם רכבות פרבריות. עקב כך, כל עיקוב שקורה ברכבת הפרברית לדוגמה יגרור עיקוב בהכרח גם ברכבת הבינעירונית שאחריה וכן הלאה כיוון שישנם מרווחים קטנים יחסית בין רכבות בנקודות קריטיות לאורך הקו. אין ספק למשל שהוספת זוג מסילות ב"פרוזדור האיילון" הינו הכרח להמשך התרחבות שירות הרכבת כיוון שמתוכננים קווים נוספים שיסתיימו בתל-אביב כמו ראשל"צ-ת"א ירושלים-ת"א כ"ס-ת"א(שפעילותו מתוכננת לגדול בקרוב). עקב פתיחת קווים חדשים מן הסתם תגדל גם הדרישה לקווי המשך צפונה לחיפה (שגם עכשיו סובלים מצפיפות יתרה). תכנון של זוג מסילות מראש ושריון תוואי עתידי (שכידוע לא מבוצע על הצד הטוב ביותר על ידי רכבת ישראל) מראה על מגמה חדשנית בחברה הישראלית שנקראת תכנון לטווח ארוך, וטוב מאוד יהיה אם גוף כמו רכבת ישראל יבצע תכנון שכזה על מנת שלא תחזורנה תופעות של כיבוי שריפות שקורות עכשיו בזמן שבו רוצים להוסיף מסילות בין נתיבי איילון ואין מקום כי "אף אחד לא חשב שיהיה צורך". Raminec
 

seffic

New member
אני לא מאמין שיקימו את כל התחנות

האם יש בכלל תכנון כולל לרכבת?
מקריאת הידיעה מתקבלת התחושה ש "יורים לכל הכיוונים". האם נחיצות התחנות הללו נשקלות בצורה מקצועית או שהגישה היא "כל המרבה הרי זה משובח"? המרחקים - גלילות - רב מכר - הרצליה קצרים מאוד וכן המרחק מבית יהושע לפולג. זה שיזם מוכן להשקיע מיליונים אחדים (פחות מאחוז מהתקציב השנתי) לא אומר שכל תנועת הרכבות צריכה להתישר בהתאם. תחנות מעוטות ביקוש (או עם אילוצי גישה - ע"ע לב המפרץ) אינן מביאות תועלת מופחתת אלא מריעות את השירות לרוב הנוסעים. אגב, מהתצלום (איזה קטע מהאיילון מופיע שם?) רואים שבהחלט יש מקום לפחות למסילה שלישית. יובל
אני לא מאמין שיקימו את כל התחנות
הנ"ל,משיקולי כדאיות, אבל גם אם כן, אלו יהיו תחנות שיפעלו בשעות מסוימות של היום,בהתאם לקהל היעד שלהם. למשל תחנת גלילות,תופעל מן הסתם בשעות הבוקר(לחיילים) ובערב (לרב מכר). זה נראה הכי הגיוני.
 
תחנת לב המפרץ

האם יש בכלל תכנון כולל לרכבת?
מקריאת הידיעה מתקבלת התחושה ש "יורים לכל הכיוונים". האם נחיצות התחנות הללו נשקלות בצורה מקצועית או שהגישה היא "כל המרבה הרי זה משובח"? המרחקים - גלילות - רב מכר - הרצליה קצרים מאוד וכן המרחק מבית יהושע לפולג. זה שיזם מוכן להשקיע מיליונים אחדים (פחות מאחוז מהתקציב השנתי) לא אומר שכל תנועת הרכבות צריכה להתישר בהתאם. תחנות מעוטות ביקוש (או עם אילוצי גישה - ע"ע לב המפרץ) אינן מביאות תועלת מופחתת אלא מריעות את השירות לרוב הנוסעים. אגב, מהתצלום (איזה קטע מהאיילון מופיע שם?) רואים שבהחלט יש מקום לפחות למסילה שלישית. יובל
תחנת לב המפרץ
תחנת לב המפרץ לא מרעה את השירות לנוסעים
תחנה זו סמוכה למרכזית המפרץ, שממנה יוצאים אוטובוסים לכל צפון הארץ. כדי לאפשר תנועה טובה יותר מהצפון למרכז, הרכבת חייבת לעצור שם. צריך דווקא לעצור שם את כל הרכבות העוברות במקום (ולא רק חלק).
 

איליה.

New member
הבעיה עם תחנת לב המפרץ

תחנת לב המפרץ
תחנת לב המפרץ לא מרעה את השירות לנוסעים
תחנה זו סמוכה למרכזית המפרץ, שממנה יוצאים אוטובוסים לכל צפון הארץ. כדי לאפשר תנועה טובה יותר מהצפון למרכז, הרכבת חייבת לעצור שם. צריך דווקא לעצור שם את כל הרכבות העוברות במקום (ולא רק חלק).
הבעיה עם תחנת לב המפרץ
כמו שנאמר, זו הנגישות שלה. במקום שתהיה כניסה לתחנה מהצד של מרכזית המפרץ, הכניסה היחידה היא מהקומה השניה של הקניון. כלומר, כדי להגיע מתחנת האוטובוסים לתחנת הרכבת, צריך לעקוף רבע מההיקף של הקניון ולאחר מכן לעלות לקומה השניה. המרחק גדול עד כדי כך, שלקווים המגיעים מהקריות קיימת תחנת אוטובוס נוספת בכניסה לקניון, תחנה אחת לפני מרכזית המפרץ. מי שמגיע מהקריות יכול לרדת בתחנה הזו, ואז המרחק לתחנת הרכבת סביר. אבל כדי לחזור, צריך ללכת ברגל מתחנת הרכבת למרכזית המפרץ.
 
קטע האיילון המצולם נמצא מצפון לגשר

האם יש בכלל תכנון כולל לרכבת?
מקריאת הידיעה מתקבלת התחושה ש "יורים לכל הכיוונים". האם נחיצות התחנות הללו נשקלות בצורה מקצועית או שהגישה היא "כל המרבה הרי זה משובח"? המרחקים - גלילות - רב מכר - הרצליה קצרים מאוד וכן המרחק מבית יהושע לפולג. זה שיזם מוכן להשקיע מיליונים אחדים (פחות מאחוז מהתקציב השנתי) לא אומר שכל תנועת הרכבות צריכה להתישר בהתאם. תחנות מעוטות ביקוש (או עם אילוצי גישה - ע"ע לב המפרץ) אינן מביאות תועלת מופחתת אלא מריעות את השירות לרוב הנוסעים. אגב, מהתצלום (איזה קטע מהאיילון מופיע שם?) רואים שבהחלט יש מקום לפחות למסילה שלישית. יובל
קטע האיילון המצולם נמצא מצפון לגשר
קרן קיימת, מנקודת מבט לכיוון דרום, מדרום לפי גלילות.במאמץ ניתן לראות אחרי הגשר את הסתעפות התוואי החוצה את המסלול המזרחי של נתיבי איילון וממשיכה מזרחה לכיוון בני ברק; את המסך והמגרש של קולנוע ה"דרייב-אין"; את עיקול התוואי הראשי בהמשך מערבה; וכן הבתים של שיכון בבלי בקצה התמונה. הערה להודעה אחרת: הוצגו (גם בפורום, אני חושב) כמה חלופות שיאפשרו בניית מסילה רביעית מתחנת "סבידור" ל"ת"א דרום", כגון כיסוי הנחל או הטייתו. הוא אשר אמרתי - אילו תכננו את זה לפני שנים, זה היה יוצא זול וקל יותר, וככל שידחו אותו גם מעכשיו, כך יסתבך ויתייקר הפתרון. אבל בסוף לא תהיה ברירה!
 

kbb

New member
לפי התצלום דווקא נראה שתכננו

ארבע מסילות בקו חיפה תל אביב???
קראתי בהארץ. הבנתי שאין ממש מקום באיילון ראה תמונה. הקישור: הארץ
לפי התצלום דווקא נראה שתכננו
4 מסילות.אבל זה רק חלק מהאיילון. בחלקים מסויימים ממנו אין מקום אפילו למסילה שלישית (בין ת"א מרכז לגשר לה-גרדייה) ואז "גונבים" מנחל איילון. צפונית לת"א המסילה עוברת בשטח פתוח כך שאין בעיה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה