ארה"ב: מטוס נוסעים ביצע נחיתת חירום

זיסער

New member
ארה"ב: מטוס נוסעים ביצע נחיתת חירום

כתבה ב-ynet ארה"ב: מטוס ובו 145 נוסעים ביצע נחיתת חירום מטוס של חברת התעופה האמריקנית "ג'טבלו" ביצע נחיתת חירום בנמל התעופה בלוס אנג'לס. זמן קצר לאחר ההמראה הבחין הטייס בבעיה בציוד הנחיתה. 145 נוסעי המטוס לא נפגעו מטוס אמריקני ובו 145 נוסעים שהיה בדרכו מברבנק שבקליפורניה לניו יורק ביצע הלילה (ה') נחיתת חירום בלוס אנג'לס. זאת, לאחר שהתגלתה תקלה בציוד הנחיתה של המטוס מדגם אירבוס-320, השייך לחברת התעופה "ג'טבלו". לא היו נפגעים בקרב הנוסעים או הצוות. המטוס ביצע הקפות מסביב לנמל התעופה בלוס אנג'לס במשך שעה ארוכה עד שביצע נחיתת חירום. במהלך ריצת המטוס על המסלול ניתן היה להבחין בניצוצות שבקעו מהגלגלים. צוותי כיבוי המתינו למטוס בסמוך למסלול הנחיתה וסייעו בחילוץ הנוסעים. "זמן קצר לאחר ההמראה גילה הטייס בטיסה 292 כי ישנה בעיה בציוד הנחיתה", אמר דובר מנהל התעופה האמריקני, דון ווקר. הטיסה המריאה מלוס אנג'לס בשעה 1:17 (שעון ישראל) מנמל ברבנק שבקליפורניה והייתה בדרכה לנמל התעופה JFK בניו יורק.
 

Aviation Addict

New member
פרטים נוספים

מטוס של חברת Jetblue דגם A320, טיסה מספר 292, המריאה מבורבנק קליפוניה בשעה 3:20 (שעון מקומי), אחרי כמה דקות הטייסים הבחינו שהגלגל הקידמי נתקע ולא נסגר, הם דיווחו על הבעייה, וביצעו FLY BY נמוך מעל לונג ביץ' בקליפורניה, ומהמגדל הודיעו להם על הבעייה שהגיר הקידמי מסובב 90 מעלות ימינה ולכן הם יצטרכו לעשות נחיתת חירום. הם הסתובבו 3 שעות באוויר כדי לחסל את הדלק (הדגם הזה אין לו אפשרות לשפוך דלק בטיסה כמו מטוסים גדולים יותר). וזה נגמר בנחיתה מדהימה וישרה על המסלול, הגלגלים הקידמיים נשחקו ונחרכו על המסלול, וכל הנוסעים ירדו במדרגות מהמטוס (ולא במגלשות החירום). בקיצור כל הכבוד לטייסים ולצוות על הסוף הטוב שיכל להיגמר רע מאוד. קישור לווידאו: http://www.foxnews.com/video2/player05.html?092105/oreilly_jetblue2_092105&OReilly_Factor&Safe%20Landing&acc&U.S.%20%26%20World&-1&exp
 

ארזS

New member
Ok , עכשיו ראיתי, תודה.

ומה שמעניין [ומפתיע] אותי זה שבזמן הנחיתה , כשהגלגלים הקדמיים משתפשפים במסלול, לא רואים רכבי כיבוי והצלה ש"רודפים" אחרי המטוס ומתיזים קצף על המסלול והגלגלים המשתפשפים. ממקרים דומים שקרו בעבר זכור לי שכך היה נהוג לעשות. ולמי שלא זוכר את הסיפור שסיפרתי בעבר, אספר שוב שבשנת 1978 כשהייתי חייל, חזרתי בבואינג 707 של ח''א מסיני, הטייסים קיבלו התראה על מצב לא טוב והמטוס יצא לים לשפוך דלק ואז כשחזרנו לנחיתה רדפו אחרינו רכבי הצלה. גם לסיפור שלנו [תודה לאל] היה סוף טוב [כנראה שהטייסים קיבלו התראת שווא].
 

ram_z

New member
לפי מיטב זיכרוני....

זה היה באיזה סיור שערכתי בנתב"ג לפני שנתיים או שלוש. לפי מה שהבנתי מאחד הכבאים שם.. ..כבר לא מקציפים יותר מסלולים. הגיע לאיזו מסקנה שאני כבר לא זוכר מה היא... אם יש מי שאשר אני אשמח.
 

S o l l y

New member
חוץ מזה...

הבנתי בטלויזיה שלא הקציפו את המסלול מחשש שהחיכוך יהיה יותר קטן והמטוס יצא מסוף המסלול... ואמרו שגם בלי הקצף הוא הגיע כמעט לסוף המסלול... אבל בכל מקרה לפחות שהמכוניות ירדפו אחרי המטוס ושיעצור ישר ישפריצו... זה נראה כאילו הם הגיעו יחסית הרבה זמן אחרי שהוא עצר...
 

ארזS

New member
מפחיד, וטוב שהסתיים בשלום.

ודרך אגב, למנהל, את הוידאו אני לא מצליח לראות. אבל התמונה מספיקה להבנת הסיטואציה המפחידה.
 

S o l l y

New member
וואי הגלגל פשוט מסובב...

אמרו ניצוצות חשבתי משהו קטן, לא כמו התמונה !! פשששש. טוב שזה נגמר ככה...
 

S o l l y

New member
הסרט פשוט מדהים !!!

אני ראיתי את הסרט בקישור השני שנתתי, פשוט מדהים !! הוא נוחת עם גלגל מסובב, בהתחלה הגלגל מתחכך בקרקע ואין כלום, אחרי שנגמר הגומי וזה מגיע לגלגל עצמו התחילו לצאת מלא ניצוצות, בסוף הנחיתה זה נראה כאילו לא נשאר גלגל בכלל והמטוס פשוט עומד על המוט של הגלגל. מדהים !! כל הכבוד לטייסים.
 

אלדד(מ)

New member
כל הכבוד לטייסים!

שהצליחו להחזיק את כן הנסע הקדמי באויר עד שהמטוס ירד ממהירות 140 קשר ל 85-90, והחזיקו את המטוס ממש על קו אמצע המסלול ממש עד העצירה המוחלטת. מדהים. האפשרות לשימוש בקצף ירדה כי הדבר מגביר את ההחלקה והיה חשש שהמסלול לא יספיק או שהמטוס יחליק לצד. עובדה שצדקו והמטוס ניצל 95% מהמסלול הארוך של LAX שארכו כמעט 13,000 רגל. אני עוקב אחרי מה שקורה עם ההוריקן ריטה כמעט כל הזמן בערוץ FOX בכבלים והטלויזיה דלוקה כל הלילה. משום מה התעוררתי בדיוק כדי לראות את הנחיתה בשידור חי.
 

falash

New member
שאלה: האם הגלגל הקידמי בד"כ

מסתובב ב-90 מעלות לפני הקיפול? אם כן זה נראה כמו
תיכנוני...
 
למעלה