ארוחת חג לראש השנה

ארוחת חג לראש השנה

שלום
השנה אני ובעלי חוגגים אצל הוריו ( שלא מאמינים ) את חג ראש השנה , מכיוון שאנוכי שומרת כשרות וחג אני תמיד דואגת לכל הדברים ומביאה מראש
בארוחת חג ראשונה אמו של בעלי תעשה ארוחה כשרה
ואילו בחג השני ( יום למחרת ) היא ידעה אותי שהיא מזמינה ארוחה לא כשרה מאיזה מסעדה של גויים ( ערבים )
ושאני אדאג לעצמי לארוחה ביום השני

כשחשבתי על זה בשנית הרגשתי שזה לא מתאים לי שאני אעשה סדר ואז יהיה לי ארוחה על השולחן של בישול גויים ..זה מבחינתי לא מסתדר לי
האם אני טועה ? ומה כדאי לי לעשות כי לא לגרום לאי כיבוד \ ואי נעימות

תודה רבה
 
תגובה

אם אנחנו מחפשים לעבוד את הקב"ה על פי רצונו, ורצונו שנהיה בחג ביחד עם המשפחה ונשמח וכמובן שנמנע מאי נעימויות ופגיעה במשפחה (במיוחד בהורים), אז כדאי להתעלם מהרגשות הפנימיים האלו ולהצטופף סביב שולחן אחד כל עוד מבחינת הקב"ה אין בכך שום בעיה, שהרי אין איסור לשבת בשולחן לאכול עם מי שאוכל את הדג הזה.
&nbsp
לכן בוודאי שבחשבון העלות מול התועלת, מסתבר שעדיף לחגוג איתם בשמחה ומי יודע, יכולה לצמוח מכך טובה והשפעה עליהם , הרבה יותר מאשר שכל משפחה תסתגר בביתה בלי קשר.
 
זאת לא שאלת הלכה ממש

אלא שאלה של נימוסים.
ברור שמאוד לא נעים לשמוע מהמארחים ש"תדאגי לעצמך לארוחה".

אין איסור הלכתי לשבת ליד שולחן בו יהודים אוכלים איסורים.
אין גם חיוב הלכתי לחגוג את ראש השנה אצל הורי בעלך.

בסופו של דבר זאת שאלה של מה נעים לך ועד כמה את מוכנה לקבל את ההתנהגות הזאת של הורי בעלך ועד כמה יחסי השלום במשפחה יפגעו אם לא תצטרפי.
 
תגובה

זו לא שאלת הלכה קלאסית אבל בהחלט יש כאן מקום נכבד לשאול זאת, בפרט כשבימינו רבים עושים את החג רחוק מהבית והאילן שלהם בן 200 שנה, ואילו כאן (איפה לחגוג חגים) יש רמזים עבים וישירים הכתובים במשנה. (פסחים פז.)
 
השאלה כפי שהבנתי אותה היתה

אם לחגוג את ראש השנה בסעודה כשרה או להתארח אצל בני משפחה שלא ממש מכבדים את בחירתה לשמור כשרות וגורמים לה להרגיש שלא בנוח.

זאת שאלה לא פשוטה בכלל אבל השיקולים הם שלום בית מול תחושה של סעודת ראש השנה כשירה ונוחה.

מאחר ואיני יודע כמה שלום הבית יפגע אם היא לא תלך לסעודה אצל חמיה, או עד כמה היא תרגיש שלא בנח אם תלך, קשה מאוד לייעץ לה.

מבחינה הלכתית כאמור אי אפשר לחפש בשו"ע ולמצוא סעיף שאומר לכאן או לכאן.
 
למעלה