ארוחת ערב שבת לזוג

אשמח לשמוע רעיונות.
אתמול הכנתי צלי בקר, שווארמה פרגית, אורז לבן וסלט.
 

bali

New member
מנהל
אני אוהבת להכין תבשיל בסיר אחד של ירקות שורש למיניהם (תפו"א, בצל, גזר, קולורבי וכיו"ב) ועוף או בשר בבישול ארוך או צלייה ארוכה בתנור, ברוטב על בסיס יין וציר עם טימין. יוצא מאד טעים ולא דורש הרבה עבודה. סלט טרי ליד וזהו.
 

uty

Member
אשמח לשמוע רעיונות.
אתמול הכנתי צלי בקר, שווארמה פרגית, אורז לבן וסלט.

אני חובבת אוכל מהמזרח הרחוק. לא בהכרח מתכונים מדוייקים, מספיק שיהיו בהם פריכות של ירקות טריים, נגיעות של חריפות, שילובים של טעמים.

ארוחה שכוללת ירקות מוקפצים עם פטריות, אולי קצת אורז לבן ואיזה רול ויאטנאמי שיכול להיות עם וריאציות (שמוכתבות ממה שיש בבית ... ) תעשה יופי של עבודה עבורי.

לפעמים, כשבא לי לנשנש משהו נחמד (לטעמי) מול חדשות השבוע המבאסות, אני מכינה צלחת ירקות חתוכים, דפי אורז (מעדיפה את הקטנים כי יותר קל לי בצלחות), קערת מים לריכוך, ורוטב בוטנים חריף ויושבת בכיף ומגלגלת רולים לי ולאיש שלי.

הירקות:

נבטי חמניות, נבטי שעועית, גפרורי גזר (יכולים להיות קצת עבים, איך שבא), פלפלים חתוכים לרצועות, עלי כוסברה (שלדעתי הם הכי הכי חשובים כאן). ניתן לגוון - אפשר עוד ירקות. מה שבא, פטריות, מלפפונים, אבוקדו. אפשר רצועות חביתה, נתחי סלמון מעושן, וגם כל מיני עלים, זה רק ככה בסיסי.

רוטב בוטנים:

כף עם הר גדול חמאת בוטנים עם שברי בוטנים, 2 כפות טחינה גולמית, כף רוטב סויה, כפית דבש וכף רוטב סריראצ'ה (אם אין אז צ'ילי יבש לפי הטעם יהווה תחליף בסדר. אבל רצוי לקנות סריראצ'ה. אני אוהבת את זה של אהרוני) להוסיף כחמישית כוס מים, לערבב. אם סמיך מידי אז עוד קצת. לתקן טעמים לפי איך שאוהבים.

מסדרת על השולחן, ואז מכניסה דף אורז לקערת המים, מחכה קצת, כשמתרכך (לא יותר מידי, ממש דקה שתיים) מוציאה, פורסת על צלחת ושמה ירקות, מטפטפת רוטב ומגלגלת.

אם אני רוצה להביא מוכנים מהמטבח אני מורחת את הגלילים המוכנים בטיפונת שמן שומשום שלא ידבקו.

אפשר לגלגל בלי רוטב ואז כל אחד טובל בעצמו בקערית.

ולמען הסדר הטוב, אני מוסיפה שהאיש שלי מעדיף תפוחי אדמה, בכל צורה אבל עם מרכיב מטוגן כלשהו, ואיזה קיגל איטריות מתקתק חריף בצד...
 
אפשר דגים עם רוטב וירקות או בורקס ממולא בתפוח אדמה ורוטב פטריות למנה ראשונה.
למנה שניה, עוף ממולא בצנוברים ואורז. ניתן להוסיף פלחים של תפוחי אדמה טבולים ברוטב.
לקינוח תפוחים ממולאים בצימוקים ואגוזים ויין אדום. אפשר להוסיף קינמון למי שאוהב.
 
למעלה