אריאלי: אישורי בניה לכזה קיט אפשר לקבל?

אתה שואל - בישראל או בעולם?

עפ"י החוקים בעולם, אין בעיה לבנות מטוס מתכנון עצמי.
בישראל, עד היום איש לא בנה מטוס מתכנון עצמי. החוק אינו אוסר זאת אך מחייב הגשת חישובי חוזק לרת"א. אם רת"א תסכים ותאשר? נו.... אני משאיר לדמיונך הפרוע....
לגבי המבנה המיוחד.
המטוס מבוסס על שיטת הנעה המכונה "Duced Fan" (מקווה כי אין לי טעות באיות).
שיטה זו מעלה בצורה משמעותית את נצילות הפרופלור. שימוש נרחב נעשה בה בכל מטוסי הסילון המודרניים המשתמשים במנועים הנקראים TurbuFan (טורבו-מניפה).
במנוע טורבו-פאן, ישנו מנוע סילוני קטן, יחסית, המסובב מדחס הפועל כאימפלר ומזרים אוויר מסביב למנוע הסילון. היחס בין האוויר הזורם מסביב למנוע לבין זה הזורם בתוך המנוע, נקרא "יחס מעקף". במנועים הנצילים של היום, מגיעים ליחס מעקף של שתיים-עשרה.
גם במטוסים מונעים חשמל (ראה המטוס החשמלי של איירבוס) משתמשים בשיטה זו להגדלת נצילות האפקטיבית של המנוע והפרופלור.
לגבי מבנה המטוס שבסרטון, זהו מבנה מאד לא פרקטי ולכן לא תפס (גם זה לא ממש מדוייק, מפני שחלק ממטוסי הקרב מונעים ע"י מנוע טורבופאן ואפשר לראות אותם כמעין "גירסה" של המטוס שבסרטון.
אריאל אריאלי
 

ronga

New member
ברור שבישראל (וחובה הגדר כפול... LSA ו GA! לא מתפשר)

 
כמעט כל מטוס

קיט או ייצור מתכניות, שיש לו אישור FAA (לא בדקתי לדגם המוזר הזה) אוטומטית מאושר לבניה גם על ידי רת"א.
אני מאמין, שמטוס בעל מהירויות שחורגות כלפי מעלה מהמותר לטיסה ב-FIR הישראלי, כנראה לא יאושר לטיסה, כמו הפוגה ששכבה כמה שנים בחיפה ועכשיו במוזיאון ברשל"צ.
 
לא מדוייק

אין דבר כזה "אישור מה-FAA".
ה-FAA הוציא רשימה {The "List") בה רשומים כל המטוסים העונים להגדרה "מטוס שרובו נבנה ע"י הבונה" או, בקיצור - עפ"י חוק ה- 51%.
מטוס שאינו נמצא ברשימה, על הבונה להוכיח (עפ"י טבלת משימות מוגדרת) כי הוא בנה לפחות 51% מהבנייה.
ה- FAA אינו מאשר כל מטוס כעונה לדרישותיו פרט לענין 51 האחוזים (וזה כתוב במפורש ב- AC20-27).
הבעיה ברת"א היא אינה האישור עפ"י ה-FAA אלא האם הבונה הצליח לשכנע את רת"א כי ניתן לבנות את המטוס (מדיניות "שוק", כבר אמרנו?).
ידוע לי מקרה שאדם בא עם תוכניות לבנות מטוס מעץ (ברקודה) ורת"א לא אישרו לו!!
לכן, בפוסט הקודם ציינתי שבעולם ניתן לבנות את המטוס שבסרטון וכאן - לא בטוח....
אריאל אריאלי
 
למעלה