אתה שואל - בישראל או בעולם?
עפ"י החוקים בעולם, אין בעיה לבנות מטוס מתכנון עצמי.
בישראל, עד היום איש לא בנה מטוס מתכנון עצמי. החוק אינו אוסר זאת אך מחייב הגשת חישובי חוזק לרת"א. אם רת"א תסכים ותאשר? נו.... אני משאיר לדמיונך הפרוע....
לגבי המבנה המיוחד.
המטוס מבוסס על שיטת הנעה המכונה "Duced Fan" (מקווה כי אין לי טעות באיות).
שיטה זו מעלה בצורה משמעותית את נצילות הפרופלור. שימוש נרחב נעשה בה בכל מטוסי הסילון המודרניים המשתמשים במנועים הנקראים TurbuFan (טורבו-מניפה).
במנוע טורבו-פאן, ישנו מנוע סילוני קטן, יחסית, המסובב מדחס הפועל כאימפלר ומזרים אוויר מסביב למנוע הסילון. היחס בין האוויר הזורם מסביב למנוע לבין זה הזורם בתוך המנוע, נקרא "יחס מעקף". במנועים הנצילים של היום, מגיעים ליחס מעקף של שתיים-עשרה.
גם במטוסים מונעים חשמל (ראה המטוס החשמלי של איירבוס) משתמשים בשיטה זו להגדלת נצילות האפקטיבית של המנוע והפרופלור.
לגבי מבנה המטוס שבסרטון, זהו מבנה מאד לא פרקטי ולכן לא תפס (גם זה לא ממש מדוייק, מפני שחלק ממטוסי הקרב מונעים ע"י מנוע טורבופאן ואפשר לראות אותם כמעין "גירסה" של המטוס שבסרטון.
אריאל אריאלי