אריסטו. עוד הומאג' להזוייה

ענבר.

New member
אריסטו. עוד הומאג' להזוייה

(כי השירשור הקודם, עבר זמנו, לא קופץ יותר) "לא מן ההכרח, אלא גם מן המועיל, שיהיו שולטים ונשלטים, ויש שהובחנו משעת הוולדם, אלו להיות נשלטים אלו להיות שליטים" אמר אריסטו, והתכוון גם למוסד הנישואין ולתא המשפחתי. מעניין, איך גם אלה שלא קראו את אריסטו, לא גרו בכפר שלו, ולא אכלו איתו ענבים מאותו מסטינג, מאמצים את המשפט הזה במערכת הבינזוגית שלהם, אחד לאחד. קראתי פעם שאריסטו טען שלגבר יש יותר שיניים מאשר לאישה, כל כך הרגיז אותי המשפט הזה, שמייד רצתי לדנטיס שלי, ועשיתי לי זוג תותבות ספייר, רק על מנת להפריך את התאוריה שלו.
 

הזוייה

New member
מרגישה כמו

במבחן מדעי הרוח. איפה קורנס (חבר טלפוני לעזרה)? קודם כל מה שאריסטו אמר הוא לא תורה מסיני, וזה כל הכיף להפריך את החשיבה שלו. לגבי שליטה (קצת סאדו מאזו) אריסטו, אני משערת, אהב שילוב של עונג וכאב, מסתבר.למרות שהוא דיבר על סלחנות בנושא של כפייה ושתלטנות המונעים ע"י הרצון. וברצון הרי ניתן לשלוט. אריסטו סבר שלכל אדם יש מטרה בחיים כל עוד השגנו אותה מתוך כוונה חיובית. ניתן להבין, אני משערת ואני לא חסידה גדולה של אריסטו (סתם בת-יענה) ואת דבריו אני בטח לא מדקלמת (רק שרה במקלחת). שיש פה עניין של מידות המייצגות את יכולתו של אדם לבחור בדרך הביניים לא שולט ולא נשלט, אבל צריך שיהיה גם מזה וגם מזה בכדי להגיע לביניים. כל אדם ממלא תפקיד מסוים האופייני לו ותכלית האושר שלו היא התבונה, המחשבה, במיוחד כשמדובר על אושר שמתמשך לאורך כל החיים.אם האדם יחשוב שלילי- יהיה לו רע, אם הוא ישתמש בשליטה ובכוח- לא בטוח שישיג את התוצאה הראויה וכך להיפך. הכוח הוא במוח.
 

ענבר.

New member
המוח

ספר של דרורי, קראת? הוא השתמש בשליטה ובכח והיה לו טוב. אושר מתמשך לאורך כל החיים מתקיים רק בסדנת ויפאסנה, יודעת למה? כי שותקים שם, כי לא שומעים את התלונות שלך, ובעצם, גם אתה עצמך לא שומע את עצמך. אושר צרוף. הרוב באמת הולך על התפיסה של מציאת שביל הביניים, אני מעדיפה ללכת על הקצה. אולי זה לא אריסטואי, אבל זה מזרים אדרנלין.
 
למעלה