ארכיאולוגיה

G o v er n o r

New member
ארכיאולוגיה (המשך). אין משמעות לדעה

של המרואינים הללו, אלא אם כן הם ארכיאולוגים מקצועיים. וכי מה יעשו הפוליטיקאים? יסגרו את הפקולטות לארכיאולוגיה? גם אם יקצצו את תקציבי האוניברסיטאות בארץ - נותרות עדיין האוניברסיטאות בעולם. האם תאסור ממשלת ישראל בקור משלחות ארכיאולוגיות מחו"ל? המניעים של פוליטיקאים, או רבנים, שונים לחלוטין מן המניעים של חוקרים. האם בהציגך עמדת אנשי צבור, במקום עמדת ארכיאולוגים, אתה מודה שפרופ' זרטל בודד?
 

דוד1000

New member
ארכיאולוגיה (המשך).

בס"ד מה אתה רוצה שכל הארכיאולוגים בעולם יאמרו שהתורה אמת. ורק אחר זה תחזור בתשובה? האם אתה חושב שתקבל על כך שכר בעולם הבא על כך?
 

G o v er n o r

New member
וכי מה בקשתי ס"ה? אני מבקש הוכחה

לכך שהיינו במצרים, שיצאנו משם, שקבלנו תורה, שנדדנו במדבר, שנכנסנו לארץ מול יריחו. לרוע המזל, אין ארכאולוג המכיר הוכחה כזו. לחלופין, בקשתי הוכחה שאלהים קיים גם מחוץ לתחום המעורפל והספוגי שבין שתי אזניך. המינימום שאנו מצפים מאדם שהחליט להסכים לאורח חיים כה תובעני, ללא תמורה מוחשית בעין, רק מכיוון שישות מסוימת דורשת זאת, הוא שיהיה מסוגל להראות לנו שישות זו אכן קיימת (גם אם אינה מעניקה תמורה מוחשית). אינך יכול לעשות זאת, וזה, לדעתי, מציג אותך באור מטופש ביותר...
 

דוד1000

New member
לאורח חיים כה תובעני

בס"ד יותר קל לחיות עם אמונה מאשר בלי אמונה. גם בעולם הזה. ישנם אנשים המוכנים לנסוע למרחקים בחפוש אחרי סגולות שונות בין אם זה לפרנסה ובריאות, בין אם זה לאשה ולילדים, ופעמים שהסגולות עוזרות ופעמים ברכת הצדיק היא שהועילה להם. אולם מה יעשו אלה שעדיין לא נושעו? בפרקי אבות למדנו "עשה רצונו כרצונך כדי שיעשה רצונך כרצונו", כלומר כדאי לו לאדם שיתאוה לעשות רצון הבורא באותה מדה שחפץ לעשות את צרכיו האישיים מפני שעל ידי כך גם ה' ירצה למלאות משאלות לבו לטובה. ברוח זו אומרים לנו חז"ל בכמה מקומות "הקב"ה גוזר וצדיק מבטלה" מכיוון שהצדיק עושה רצון ה' - אז גם ה' מתחשב עם בקשתו ותפלתו של הצדיק על ביטול הגזרה ונענה לו. כמו כן ברכתו של צדיק מסוגל להביא ישועות לאדם אולם בתנאי שהאדם יהיה ראוי לכך. אם יהודי חלילה לא מקיים את התורה אז עליו נאמר "מסיר אזנו משמוע תורה גם תפלתו תועבה", כלומר תפלתו לא מתקבלת, והצדיק המבקש בעדו נתקל בקטרוג גדול החוסם את דרכה של תפלתו. כן הדבר בפרנסתו של אדם, אם עבודת כפיו כשרים ולא השיג את כספו במרמה וכדומה - אז הברכה יכולה לשרות במעשה ידיו. לא כן למשל אם סחר בשבת שאז יצא שכרו בהפסדו, והרבה שליחים למקום ליטול ממנו מה שבא לידו באיסור. לכן מדגיש לנו הפיטן את סגולת השבת "לקראת שבת לכו ונלכה כי היא מקור הברכה." לאחר שיהודי בדק את מעשיו ולא מצא בהם דופי אל יאמר נואש, וכפי שאמרו לנו חז"ל "אפילו חרב חדה מונחת לו על צווארו של אדם אל ימנע עצמו מן הרחמים." אין ספק שהסגולה הטובה ביותר להיוושע זה תקון המעשים; אולם חז"ל גם הרבו בשבחה של התפילה ואמרו שלפעמים נמנע דבר מאדם רק בכדי שיתפלל עליו. וכן נאמר בגמרא ובמדרש "מפני מה היו אבותינו עקורים, מפני שהקב"ה מתאווה לתפלתן של צדיקים." ואף על פי שכתוב "מיום שחרב בית המקדש ננעלו שערי תפילה", כתוב גם ששערי דמעה אמנם לא ננעלו. ומה עם אלה שטוענים שאינם מסוגלים לבכות? אני נזכר כשהייתי פעם אצל ציון הרב יוסף קארו בבית העלמין הישן בצפת והיו עוד יהודים שהתפללו על יד הקבר, ואחד מהם פנה אלי ואמר "מה אעשה אינני מסוגל לבכות, יש לי לב של אבן." באותו רגע לא ידעתי מה להשיב לאותו יהודי, רק רחמתי עליו. אולם לאחר שעזבתי את המקום התברר לי פשר הדבר: יהודי שאיננו מסוגל להביא את עצמו לדמעות - סימן שלא מספיק כואב לו; אם באמת היה כואב לו היה בוכה ללא הפוגה ולחייו היו נרטבים בדמעותיו. אבל ישנה עוד בעיה קטנה, מה לומר לפני בורא עולם? לכן חכמינו עשו לנו טובה גדולה וסדרו לנו את התפילה והכניסו בה מגוון של בקשות למיניהן שתמיד תהיינה התפילות ערוכות ושגורות בפינו בלי שנצטרך לחפש אחר המילים המביעות את רגשותינו. עלינו לזכור שבמיוחד היום שאין לנו את בית המקדש התפילה היא במקום הקרבן ונשמעת אם היא באמת נובעת מקירות לבנו, כפי שאמר זאת דוד המלך "קרוב ה' לכל קוראיו לכל אשר יקראוהו באמת." http://www.torahohr.org/oneg/oneg-a1.htm http://www.arachim.co.il/articles.asp?tid=34 **
 

G o v er n o r

New member
בקשתי הוכחה שאלהים קיים גם מחוץ

לתחום המעורפל והספוגי שבין שתי אזניך, ואנו רואים שאין לך כזו. המינימום שאנו מצפים מאדם שהחליט להסכים לאורח חיים כה תובעני, ללא תמורה מוחשית בעין, רק מכיוון שישות מסוימת דורשת זאת, הוא שיהיה מסוגל להראות לנו שישות זו אכן קיימת (גם אם אינה מעניקה תמורה מוחשית). אינך יכול לעשות זאת, וזה, לדעתי, מציג אותך באור מטופש ביותר...
 

דוד1000

New member
הרמ"ם היה טיפש? רש"י היה טיפש?

וכן כל גדולי התורה בכל הדורת, הם לא היו טיפשים.
 

G o v er n o r

New member
שניהם חיו לפני _פחות_ מאלף שנים.

אף אחד מהם לא ראה התגלות של בורא, או הוכחה לקיומו. הם גדלו לעולם של אמונה וידעו שאין הוכחות, להבדיל ממך ומבני מינך הפאגאנים בפורומנו. האמונה היא ענין של הכרעה אישית ונובעת ממבנה האישיות. לא היתה ולא תהיה הוכחה, כיוון שהבורא הוא הזיה נוירואלקטרוכימית המצויה רק בין אזני המאמינים... - - - וכי מה בקשתי ס"ה? אני מבקש הוכחה לכך שהיינו במצרים, שיצאנו משם, שקבלנו תורה, שנדדנו במדבר, שנכנסנו לארץ מול יריחו. לרוע המזל, אין ארכאולוג המכיר הוכחה כזו. לחלופין, בקשתי הוכחה שאלהים קיים גם מחוץ לתחום המעורפל והספוגי שבין שתי אזני מאמיניו. המינימום שאנו מצפים מאדם שהחליט להסכים לאורח חיים כה תובעני, ללא תמורה מוחשית בעין, רק מכיוון שישות מסוימת דורשת זאת כביכול, הוא - שיהיה מסוגל להראות לנו שישות זו אכן קיימת, גם אם אינה מעניקה תמורה מוחשית. אולם, אין המאמינים יכולים לעשות זאת, וזה, לדעתי, מציג אותם באור מטופש ביותר. האין זאת?
 
למעלה