ארכיטקטורה שיווקית: רעיון לקידום עסקים קטנים
אחת הבעיות של עסקים קטנים היא התחרות עם הרשתות הגדולות. אני טוענת שהתחרות הזו לא חייבת להתקיים - עסקים קטנים אינם צריכים להתחרות ברשתות הגדולות, והסיבה שהם עושים זאת או מרגישים צורך לעשות זאת נובעת מהסיבה הפשוטה שהם אינם משתמשים ביתרונות היחסיים שלהם נכון. אחד היתרונות המרכזיים האלו הוא הגודל של העסק, שבא לידי ביטוי בחלל יותר אינטימי ובפוטנציאל שלו לקדם מכירות בצורה שונה ומוצלחת לא פחות מהרשתות הגדולות. עבור רוב בעלי העסקים הקטנים אותם ראיינתי עד כה, חלל העסק הוא שקוף והמוצר, המגוון או הכמות הם אלה שנחשבים.
רבים מנסים לסדר את חלל העסק שלהם בצורה אינטואיטיבית - בהצלחה כזו או אחרת - אבל הם אינם ממשים את הפוטנציאל המלא של החלל הקטן שלהם לרוב. וחבל. השימוש והעיצוב של החלל הזה הוא בעיני אחד המפתחות להצלחה של עסקים קטנים בדרך שונה בתכלית מהדרך בה עושות את זה הרשתות הגדולות - החלל של העסק הוא הממשק הכי ישיר שלהם עם הלקוחות ותהליך המכירה, והוא היתרון היחסי על פני הרשתות הגדולות.
כמובן שיש בעיות נוספות שנובעות מהתפיסה הזו ואחרות - ניהול לא נכון, תמחור, חוסר הכרת עם שוק הלקוחות וכו'. אותי מעניינת אבן היסוד, אם תרצו, שאיתו עובד כל עסק על בסיס יומיומי: החלל של העסק. טיפול לא נכון בבסיס הזה, באבן היסוד הזאת, גורם לבעלי עסקים רבים שלא להגיע לפוטנציאל המלא שלהם ולפספס הרבה הזדמנויות בדרך. ארכיטקטורה שיווקית הפתרון שאני בוחנת.
אני אדריכלית צעירה שמפתחת שירות לעסקים קטנים - ארכיטקטורה שיווקית - שבמסגרתו העיצוב של העסק (מיתוג ובידול, עיצוב פנים, סידור, גרפיקה וכל פיצ'ר שיש לו נוכחות פיסית ונותן זהות וייחודיות לעסק) נעשה באופן שבו חלל העסק עובד כגנרטור להצלחה הכלכלית של המקום: עידוד תנועה, יצירת לקוחות קבועים, תקשורת מרחבית וחזותית עם הלקוחות באופן שגורם לחזור ולהתקשר למקום, מכירות - בעיקר של המוצרים הרווחיים ועוד.
בעלי עסקים קטנים, פותחי עסקים חדשים, יועצים עסקיים ויזמים - אם זה נשמע לכם מעניין, אני אשמח מאד אם תיצרו עימי קשר בנושא. אשמח להחליף רעיונות, ללמוד מכם ולספק טיפים בנושאים שהזכרתי.
טניה
0524-716-709
[email protected]
אחת הבעיות של עסקים קטנים היא התחרות עם הרשתות הגדולות. אני טוענת שהתחרות הזו לא חייבת להתקיים - עסקים קטנים אינם צריכים להתחרות ברשתות הגדולות, והסיבה שהם עושים זאת או מרגישים צורך לעשות זאת נובעת מהסיבה הפשוטה שהם אינם משתמשים ביתרונות היחסיים שלהם נכון. אחד היתרונות המרכזיים האלו הוא הגודל של העסק, שבא לידי ביטוי בחלל יותר אינטימי ובפוטנציאל שלו לקדם מכירות בצורה שונה ומוצלחת לא פחות מהרשתות הגדולות. עבור רוב בעלי העסקים הקטנים אותם ראיינתי עד כה, חלל העסק הוא שקוף והמוצר, המגוון או הכמות הם אלה שנחשבים.
רבים מנסים לסדר את חלל העסק שלהם בצורה אינטואיטיבית - בהצלחה כזו או אחרת - אבל הם אינם ממשים את הפוטנציאל המלא של החלל הקטן שלהם לרוב. וחבל. השימוש והעיצוב של החלל הזה הוא בעיני אחד המפתחות להצלחה של עסקים קטנים בדרך שונה בתכלית מהדרך בה עושות את זה הרשתות הגדולות - החלל של העסק הוא הממשק הכי ישיר שלהם עם הלקוחות ותהליך המכירה, והוא היתרון היחסי על פני הרשתות הגדולות.
כמובן שיש בעיות נוספות שנובעות מהתפיסה הזו ואחרות - ניהול לא נכון, תמחור, חוסר הכרת עם שוק הלקוחות וכו'. אותי מעניינת אבן היסוד, אם תרצו, שאיתו עובד כל עסק על בסיס יומיומי: החלל של העסק. טיפול לא נכון בבסיס הזה, באבן היסוד הזאת, גורם לבעלי עסקים רבים שלא להגיע לפוטנציאל המלא שלהם ולפספס הרבה הזדמנויות בדרך. ארכיטקטורה שיווקית הפתרון שאני בוחנת.
אני אדריכלית צעירה שמפתחת שירות לעסקים קטנים - ארכיטקטורה שיווקית - שבמסגרתו העיצוב של העסק (מיתוג ובידול, עיצוב פנים, סידור, גרפיקה וכל פיצ'ר שיש לו נוכחות פיסית ונותן זהות וייחודיות לעסק) נעשה באופן שבו חלל העסק עובד כגנרטור להצלחה הכלכלית של המקום: עידוד תנועה, יצירת לקוחות קבועים, תקשורת מרחבית וחזותית עם הלקוחות באופן שגורם לחזור ולהתקשר למקום, מכירות - בעיקר של המוצרים הרווחיים ועוד.
בעלי עסקים קטנים, פותחי עסקים חדשים, יועצים עסקיים ויזמים - אם זה נשמע לכם מעניין, אני אשמח מאד אם תיצרו עימי קשר בנושא. אשמח להחליף רעיונות, ללמוד מכם ולספק טיפים בנושאים שהזכרתי.
טניה
0524-716-709
[email protected]