ארנונה על מקלט משותף בבנין

שחר292

New member
ארנונה על מקלט משותף בבנין

לום רב,
דיירי הבניין קיבלו בהפתעה מהעירייה (כפר סבא) מכתב ובו נרשם כי הארנונה לדירות עודכנה, על סמך ביקור מודד מטעם העירייה שגילה שישנו מקלט עילי משותף, ועל כן משיתים על כל אחד מהדיירים תוספת מ"ר לתשלום הארנונה למגורים (הבניין נבנה לפני 30 שנה עם היתרי בניה כולל למלקט).
על פי צו הארנונה רשום: " שטח בניין המשמש למגורים - כולל כל השטח שבתוך מבנה מגורים (כולל קירות פנים וחוץ) וכן כל שטח מקורה אחר הצמוד למבנה או שאינו צמוד לו אולם משמש את המחזיקים במבנה, ולרבות חדרי כניסה, חדרי מדרגות, חדרי שרות מרפסות סגורות, מחסנים ומרפסות מקורות ממ"ד, וכן מרתף שאינו משמש כמקלט. לשטח כל דירה בבית משותף יתווסף השטח של כלל הרכוש המשותף כשהוא מחולק באופן שווה למספר יחידות הדיור בבית המשותף".
שטח מבנה שאינו למגורים - כולל כל השטח שבידי המחזיק בכל הקומות לרבות מחסנים,
סככות, מוסכים,חניות, יציעים, חדר מדרגות, פרוזדורים, מרפסות, חדרי שירותים, מבני
עזר, מרתפים בין אם אלה מהווים מבנה אחד או מספר מבנים, בין שאלה מפלס אחד או
מפלסים אחדים, אם קיים רכוש משותף במבנה יתווסף לשטח המבנה שטח הרכוש
)3( המשותף כשהוא מחולק באופן יחסי למספר יחידות המבנה.
לא רשום שום דבר אחר בו מופיע המילה מקלט.
1. מתוך הגדרות אלה האם מקלט הוא שטח עיקרי (מגורים) או שטח מבנה עזר?
2.האם אין איזה חוק התיישנות על טעות העירייה מזה כ- 30 שנה, שתשאיר את המצב ללא שינוי בגובה הארנונה?
תודה על תשובתך
יובל
 
חיוב חדש בגין מקלט משותף שלא חוייב במשך 30 שנים

שלום יובל,
בשנים האחרונות הרשויות המקומיות מפעילות חברות מדידה בנסיון בלתי פוסק להגדיל את בסיס המס (בעבר זה היה מקובל יותר על המגזר העסקי ולאחרונה זה הגיע גם למגזר המגורים). על פי הפסיקה הקיימת כיום, מותר לעירייה לתקן טעויות ולכן אם מדובר בטעות וחוסר התאמה בין צו הארנונה למציאות בשטח- מותר לתקן אותו מכאן ואילך ואין פה עניין להתיישנות.
מלשון צו הארנונה ברור שמרתף המשמש למקלט אינו בר חיוב בארנונה, אם כי אין התייחסות למקלט עילי כך שבהחלט יש מקום לטענה שהמקלט פטור מארנונה. מציע לכם לפנות לייעוץ מקצועי או להגיש בעצמכם השגה לעירייה.
 
למעלה