ארץ אוכלת יושביה.לקרוא ולהעביר

ארץ אוכלת יושביה.לקרוא ולהעביר

ארץ אוכלת מנהיגיה אינני חכם גדול בעניני בטחון, ובודאי לא אוהד של אולמרט, אך דבר אחד ברור לי כשמש: כל מי שינהיג כאן משהו - יאכל אותה. תרבות ועדות החקירה לא תניח לו לשרוד. הן מהימין, הן מהשמאל, למי שיהיה באיזה שהוא קודקוד כאן במדינה. יושבים להם קבוצת שופטים חמורי סבר לבושי שחורים ומדושני עונג בתוך אולמות ממוזגים ומרווחים כאשר כל זמנם בידם כרצונם וכל מומחה עומד לשרותם ללא הגבלות וללא לחץ, ובודקים במיקרוסוקופ התנהגותו של מנהיג נבחר - שאינו איש ביטחון ושמעולם לא התיימר להיות ככזה, שמן הסתם קיבל את החלטות והמלצות הדרג הצבאי ובשעת לחץ נוראה מאין כמוה - שנחתה על ראשו לפתע - ממש כמו ראשות תנועתו, ושכמו כל מנהיג המקבל החלטות בשעת לחץ - אפשר שיטעה. כי מי שלא עושה לא טועה. מענין היה לראות את חבורת וינוגרד במקום אולמרט בבור הפיקוד בשעות לחץ של קבלת החלטות בזמן אמת ומלחמה כיצד ינהגו ומה תהיה חכמתם הנעלה. וצביעות זו, התעללות זו, ועצימת מוחין זו - מקוממת ומרגיזה. ארץ אוכלת מנהיגיה ! נ.ב. לדעתי גם האמריקאים צריכים להקים ועדת וינגורד משלהם כדי להפיל את הנשיא בוש בגלל שיצא למלחמה בעירק בלי תכנון מראש וללא ציוד מתאים לחיילים וכ"ו {יש להם יותר מ1500 הרוגים}-גם שם צריך שיהיו בחירות לנשיאות כל שנתיים-שלוש. כדי שהנשיא ייפול, וכך הם יצליחו להגיע לרמה הגבוהה שבו נמצאת מדינת ישראל ואולי כך הם יהיו הרבה יותר חזקים ממה שהם היום -- נכתב בציניות, למי שלא הבין...
 

timeless1

New member
אני מבינה את ההגיון של הדברים שלך,

ובאופן עקרוני אתה צודק. אבל--- אם לא יהיה מישהו שיחקור את נסיבות הכישליון אי אפשר יהיה להפיק לקחים. זה מנהג שנהוג גם בצבא עצמו אחרי שיש תקרית כזאת או אחרת.
 
אני דווקא לא מבין את ההיגיון שלו.

במילים אחרות היה זה כאילו אמר- מזל שבכלל יש מישהו שמוכן למלא תפקיד כלשהו בניהול המדינה, ואם נכשל- נספוג את זה. אז קודם כל, זה לא המקרה כלל. נבחרנו כל כך להוטים וחמים על כסאות השלטון, עד שהם מוכרים לאשפתות תרתי משמע את קהל בוחריהם. במקרה של פרץ למשל, המצע שלו היה בעיקרו מצע חברתי כלכלי שהציע שינויים לטובת האזרחים. המצע שלו היה ספינת הדגל שלו. יתירה מכך, בתור מנהיג ההסתדרות שנים לא מעטות וכמנהיג של מספר מאבקים ושביתות כנגד קיפוח כלכלי, אלה הדברים שאמור היה לתקן עם עלייתו לשלטון. מה קרה באמת במקום זה? אולמרט מנע ממנו את תיק האוצר, מעולם לא מינה שר לענייני רווחה (עוד תפקיד שפרץ יכל למלא) והותיר לפרץ מקום "טוב" ליפול פה. ומה פרץ עשה? נכנס לבור הזה בעיניים פקוחות. מה, אדון פרץ אינו אזרח בגיר על פי חוק שיכול לקחת אחריות על בחירותיו ומעשיו? הוא הפנה עורף לבוחריו, נכנס לתפקיד שאינו מבין בו כלל ונכשל. מה, שלא יפשפשו במעשיו ובהתנהגותו ופעולותיו? הרי המחיר של כשלונותיו, בין יתר שאר הנכשלים, אולמרט, הרמטכ''ל וכו' הוא מחיר חייהם של אנשים שלולא אווילותם של אלה אולי היו עוד חיים עימנו היום בריאים ושלמים.
 
צודק וגם אני מאחרוני התומכים באולמרט

קשה להתחמק מההרגשה שועדת חקירה פועלת כמו בית דין שדה ראש הממשלה שמע את המלצות הדרג המבצעי, קיבל החלטה על סמך ההמלצות בכך הוא ביצע תפקידו, מי שלא אוהב את החלטתו שלא יבחר בו בבחירות הבאות. אני בטוח לא אבחר בו, תנו לציבור להיות שופט.
 
אגב המלחמה במפרץ עלתה לאמריקאים מאות מליארדים

המחיר שארהב משלמת הוא גם כלכלי, הדולר נחלש מול מטבעות אחרים כי ארהב בגרעון ענק בזכות המלחמה והכלכלה האמריקאית נכנסת להאטה כלכלית. וזה חוץ מכול החיילים האמריקאים שמתו במלחמה, אבל את הציבור האמריקאי מה לעשות מעניין יותר הכיס. והם היו צריכים לדרוש ועדת חקירה שתחקור את מלחמת המפרץ, אני בטוח שהממשל בארהב עובד בהרבה פחות שקיפות מאשר אצלנו. ככה שיש אצלהם הרבה מה לחקור וחומר בשפע בשביל להטיח האשמות.
 

גלעד 1987

New member
סוף סוף מיהו אומר תאמת

אבל זה לא רק הועדה זה העם המפגר הזה שהאהבה הכי גדולה שלו היא ביקורת עצמית
 
למעלה