אשמח להבין מהם חסרונות שיטת הבדידים?

אשמח להבין מהם חסרונות שיטת הבדידים?

אני קוראת בכל מקום שחסרון שיטת הבדידים הוא שלא לימדו את התלמידים חשיבה כמותית ומנעו מהם לספור. אני למדתי בשיטת הבדידים, וממה שאני זוכרת למדתי שכל בדיד מייצג מספר = כמות בדידים לבנים (=1) הנכנסת בכל אחד מהבדידים. למעשה כן הייתי סופרת, כל הזמן הייתי סופרת כמה יחידות לבנות נכנסות בכל בדיד - אז מה בעצם לא טוב בשיטת הבדידים? אשמח לקבל קישור למאמר או תשובה בעניין זה. אגב, אחותי שקטנה ממני ב- 12 שנים למדה לפי שיטת הזנבגופים ועד היום אני זוכרת את הפעם היחידה שניסיתי לעזור לה בכיתה א' או ב' להכין שיעורי בית וממש לא הבנתי כלום, אבל פשוט כלום.
 
אגב, קראתי את המאמר של תלמה גביש

"אל תיתנו להם בדידים" לרבות הדוגמאות המפורטות בו, אני מוכרחה לציין שלא זכורות לי בכלל טעויות מהסוג המפורט בו שקרו אצלי (אולי בגלל שהיתה לי חשבוניה בבית וכל היום ספרתי חרוזים?!). אבל מאוד הזדהתי עם המשפט שבכיתה ח' רואים ירידה משמעותית, כי אני ממש זוכרת את התיסכול שהיה לי בכיתה ח' שמתלמידה מצויינת לחשבון, ישבתי בשיעורים ופשוט לא הבנתי כלום. את הבגרות של ה- 5 יח' לימוד עשיתי ועברתי אם כי לא בהצלחה רבה...
 

3תיתי

New member
הבדידים הם פלא מדעי

כי מצליחים בעזרת חתיכות פלסטיק, להרוס לילדים קטנים את החשבון. הבעיה העיקרית, לדעתי, בבדידים, היא שאין יכולת לספור באמת מה שווה כל בדיד, ובעצם הילד לומד בעל פה שאדום=חמש. מה הפרוש של אדום=חמש? אין פרוש! הרי זה לא מובן בכלל. כך יוצא, שילדים משננים שירוק וכחול= כתום. איזו הבנה חשבונית ניתן להסיק מכך? גם היכולת להבין ש2+2+2=3+3 (לדוגמא) היא בעיתית. קל יותר להבין דבר כזה בעזרת חפצים שניתן להפריד. חרוזים, כפתורים. אישית, השתמשתי בבדידים הנ"ל, כדי ללמד לספור. סידרתי אותם ב"מדרגות" הידקתי בעזרת סלוטייפ, והשתמשנו בהם כמדרגות לאצבעות, מחוסר מדרגות בבית. זה קל ונחמד, וסביר, אם יש קופסת בדידים בבית במקרה. ככה לימדתי לספור קדימה ואחורה, בקפיצות של שתיים ושלוש(האצבעות עושות את זה בלי בעיה)
 
למעלה