אשמח להסבר

מינגוס

New member
אשמח להסבר

שלום רב.

ביום חמישי האחרון, מטוס 737-800 של חברת טראנסאוויה בטיסה 3122 (כמדומני) משדה התעופה אורלי לנתב"ג היה בגישה לנחיתה אחרי שכבר סיים את ההקפה(זו מעל ראשון ולא מעל נתניה) כשפתאום הוא "פתח מנועים" והרים את האף בצורה חריפה תוך כדי משיכה ימינה כדי(כפי שהתברר אח"כ) ללכת סביב כשלרגעים נראה שהוא מאבד מהירות בצורה כזו שהתמרון לא יצליח.

כשונא(!!) טיסות מושבע הארוע הנ"ל לא הוסיף בריאות, למען האמת לכל הנוסעים במטוס, מה גם שמהחלון יכולתי לראות מטוס ממריא ועובר בדיוק מתחתנו בשעה שהמטוס שלנו פנה שמאלה כדי לבצע שוב גישה לנחיתה.

למישהו יש מושג או יודע על מה ולמה זה קרה? מצאתי ברשת את התחקיר הנ"ל - לא שהבנתי עד הסוף עם כל המונחים - שמתאר מצב דיי דומה למה שחווינו (סובייקטיבית כנוסע) ולא יצאתי מעודד.
 

WarDog

New member
נסיון להסבר

ביטול נחיתה הנקרא באופן המקצועי "הליכה סביב" יכול להתבצע ממגוון רחב מאוד של סיבות הינה העיקריות:
המסלול לא פנוי (מטוס אחר נמצא עליו, רכב חדר לשטח המסלול, נמצא "זבל" על המסלול וכו')
הפקח נתן הוראה מפורשת לכך (מסיבותיו שלו)
הטייס "מרגיש" לא נוח עם הגישה לנחיתה (מהר מידי, לאט מידי, נמוך מידי, גבוהה מידי, לא יציב- כמו במצב של רוחות חזקות או כל סיבה אחרת שהטייס חושב שהמשך הנחיתה מסוכן).
&nbsp
כמו כן אם ראית אותו מהחלון אז המטוס השני לא עבר בדיוק מתחת לכם(לא אפשרי פיזית בגלל קו ראיה).
הליכה סביב היא דבר רגיל ולא כזה חריג כמו שזה נשמע וקוראת כמה עשרות פעמים (אם לא מאות) ביום מסביב לעולם.
&nbsp
התחקיר שצירפת מתיחס יותר לנושא אובדן המהירות והתקרבות למהירות שבה לא ניתן כבר לשלוט במטוס ולא להליכה סביב עצמה.
 

מינגוס

New member
תודה על ההסבר

רק דבר אחד לא ברור לי: איך מטוס יכול לעלות על המסלול כשמטוס אחר נמצא בגישה לנחיתה?
 

S o l l y

New member
קשה לי להאמין שזה היה על אותו מסלול...

הרבה פעמים יש נחיתות על מסלול 30, ובמקביל ממריאים מ26 (לדוגמא).
ואז מטוס מתיישר על מסלול 26, האחר נוחת על 30 ואחרי שהוא נוחת נותנים לראשון אישור להמריא (סתם לצורך הדוגמא).

לפעמים גם נותנים למטוסים אישור להמריא מאותו מסלול שאמור לנחות עליו מטוס בקרוב, תוך התחשבות בזה שהמטוס אמור להמריא לפני שהבא ינחת, ואז תיאורטית אם הוא לא ימריא בזמן ישלחו סביב את זה שנוחת, אבל לדעתי זה כמעט ולא קורה בארץ ולרוב ההמראות והנחיתות הן לא מאותו מסלול.

יותר סביר שהמטוס שלך עליו סביב מאיזשהי סיבה אחרת, ומקביל ראית מטוס אחר שעומד להמריא ממסלול ליד.
 

ארזS

New member
אם היית יודע כמה פעמים ברחבי העולם מטוסים עולים על מסלולים

בזמן שמטוס אחר עומד לנחות עליהם...
זאת תופעה כמעט יומיומית שב99% אפילו לא מדווחת מרוב שהיא נפוצה, כל עוד זה לא הגיע למצב של תקרית בטיחות.
&nbsp
כמובן שזה לא צריך לקרות, אבל גם שתי מכוניות לא אמורות להיפגש ככה לנשיקה בלתי ידידותית באמצע הכביש...
&nbsp
 

מינגוס

New member


 

WarDog

New member
כל עליה לא מבוקרת על המסלול נחשבת תקרית בטיחותית ונחקרת

פשוט לא כל החקירות מפורסמות.
&nbsp
ההבדל הוא בין החדירה(או התישרות) מבוקרת ללא מבוקרת הוא עצום.
 

מינגוס

New member
לא נכנס לדיון הזה

לא תצליח לשכנע אף פעם אדם ששונא לטוס באמצעות סטטיסטיקה.
 

S o l l y

New member
סטטיסטיקה הרבה יותר חזקה מהיגיון :) אבל כל אחד ומה שמאמין בו

 

WarDog

New member
יש טווח מסוים שבמהלכו ניתן להמריא מטוס אחר מאותו המסלול

בצורה בטוחה.
אבל כמו שנאמר באחת ההודעות האחרות, לפעמים המטוס הממריא מתעקב קצת(מכל סיבה) ולכן המטוס הנוחת נשלח לעשות עוד סיבוב באויר.
&nbsp
 
למעלה