אשמח להתייעץ אתכם

אשמח להתייעץ אתכם ../images/Emo22.gif

שלום לכולם! למי שלא מכיר: יש לי חוג מקסים שמשלב בע"ח ותאטרון בובות, תנועה ומוסיקה. אני פעילה בגני ילדים (גילאי 2-6) ומאוד מאוד נהנית. ההתייעצות היא לגבי שנת הלימודים שהתחילה עלינו לטובה: עקב סיבות אישיות משמחות, אני יכולה לעבוד רק עד סוף דצמבר ואז לצאת להפסקה של כמה חודשים. לכן שיווקתי את החוג שלי השנה לתוכנית של ארבעה חודשים ולא שנתית כמו תמיד. לצערי זה התקבל הרבה פחות טוב משנים עברו, ההורים והגננות מעדיפים לקחת חוגים שנתיים. נכון לעכשיו זה מקרטע ואני לא יכולה לבנות על ארבעה חודשי עבודה חזקים. עם זאת, אני כן חייבת לעבוד עד סוף דצמבר
אז... חשבתי לעשות שעת סיפור שבועית לילדי היישובים פה. לא חוג מחייב אלא משהו שבועי או דו שבועי. אני לא מאוד מתמחה בתאטרון בובות, בחוג שלי בדר"כ אלה סיפורים קצרים ואני עושה את זה מאוד פשוט כי אני עושה עוד דברים. מצד שני, שעת סיפור זו לא "הצגה" אלא משהו יותר פשוט שירוץ 2-3 פעמים ויתחלף בשעת סיפור אחרת. אני זקוקה לרעיונות ועצות איך לעשות את זה, במה להשקיע, איך זה אמור להיראות ואיך להתארגן על זה... אשמח מאוד מאוד מאוד לשמוע רעיונות !! תודה רבה, חגית
נ.ב דבי וגילי, תודה על איחולי שנה טובה! דבי, ה-X מתקדם טוב טפו טפו
 
היי חגית,

תראי כמובן שלעשות הצגה זה יותר כסף מאשר שעות סיפור אבל בהצגות לא תמיד יהיו לך לקוחות אם את הולכת לאיזשהו מתנ"ס או איזשהו מרכז שיכול לקבל אותך לשעות סיפור תוכלי לעבוד כל שבוע ותדעי שיש לך עבודה. אם יותר נוח לך לעשות הצגות את יכולה לדבר עם המקום שתרצי לקבוע איתו ולעשות במקום שעות סיפור תיאטרון בובות ולגבות 10 או 15 ש"ח יותר מכל בנאדם. (ההצגה לא תמיד לאו דווקא יותר ארוכה משעת הסיפור). שעות סיפור אם את רוצה שלא תהיה די קצרה הייתי ממליץ לך לעשות אם הילדים מן הכנה לסיפור. לבוא עם בובה גדולה שהיא תהיה החברה שלך והבובה מכירה את הילדים דרכך וככה את מכירה יותר את הילדים ורואה ממה הם צוחקים. מקווה שעזרתי לך
 
אהלן רועי../images/Emo140.gif

בלי קשר להכנסה, אני מעונינת בשעת סיפור משיקולים אחרים. לגבי ההצעה שלך, אתה מציעה לספר את הסיפור עם בובה גדולה בלבד? ללא עזרים נוספים?... אני אוהבת את הגישה של "בובה מספרת" אבל לא בטוח שזה יחזיק בסביבות ה-40 דקות שאני מקווה להחזיק עם כזה דבר. ואולי לא הבנתי אותך נכון ?!
 
לדעתי חגית....

פשוט לספר סיפור מוכר....בטון מאוד שונה מקולך הרגיל ..מלא רגש והתלהבות מתוך הסיפור שבחרת...... הילדים יהיו מרותקים .....ויצירו לעצמם את הסיפור לפי הטונציה שלך. אופיר
 
תודה אופיר ../images/Emo140.gif

ומה עם עזרים? תפאורה? בובות? מוסיקה? אני בהחלט משתמשת בטונציות שונות גם היום כשאני מספרת סיפור, אבל יש צורך גם בעזרים אם כי צנוע יותר מהצגה. אשמח לשמוע ממך רעיונות !!
 
חגיתוש יקרה.

שעת הסיפור מתחילה אצלי עם קופסא [קרטון מצופה בד פליז] בפנים נמצאת בובה ושמה: "בוני ארנבוני " . קמובן שישנו טכס בתחילת הסיפור .....טכס פתיחה ,הכרות ומה נספר.... הסיפור .....דרך תחפושות ,כובעים,בובות ,תפאורה ושיתוף הקהל.... טכס סיום...בוני ארנבוני מסכם את הסיפור ונפרד יפה לשלום.....חוזר לקופסא. מוסיקה- מהשתלמויות שונות לגיל הרך ......שיר הפעלה - הפעלת הילדים בישיבה דרך הסיפור שיר באמצע הסיפור- יציאה עם בובה אל הילדים וליטוף... שיר בסוף - מסכם את הסיפור.... מהם הגילאים איתם תעבדי? גמר חתימה טובה דבוש
 
התכוונתי לזה שתהיה

לך דמות אחת שתלווה אותך בכל סיפור או כל פעם שתעבדי עם ילדים כמו חברה שלך שתהיה החברה של הילדים. כמו שדבי אמרה לה יש ארנב כזה שהיא מראהל לילדים ולה היה רעיון אחר איך להציג אותו. לא התכוונתי שהבובה תספר את כל הסיפור לבדה. הבובה פותחת את המפגש עם הילדים מספרת להם איך קוראים לה מכירה אותם הם עושים הכנה לסיפור כמו איזה סיפור תספרי. ולדוגמא שתהיה לך מן מילת קסם שכזאת מיוחדת שיהיה בה פאנץ' שדרכה נכנסים לסיפור. ליי לדוגמא יש בובה שהכנתי שהיא ספר זקן מצד אחד הוא נראה ספר רגיל ומצד שני יש לו פה ועיניים. אני פותח את הסר ואומר בואו נראה איזה סיפור נספר היום?! וכשאני פותח אותו הם רואים את צידו השני של הספר ואז הספר מתחיל לדבר איתם. זה רעיון מדליק ואהבתי אותו. אחרי שאתם עושים את כל הההכנה את מתחילה את הסיפור עם בובות אחרות או בכלל תחפושות (לא צריך להגזים אפשר משהו לראש כמו מתפחת או קשת שיהיו עליה אוזניים של זאב לא משהו רציני), לא ממשיכה עם אותה בובה. תלכי על סיפורים לא מוכרים ככל שהילדים מכירים את הסיפור הם יותר משתעממים. אםםםםםם את כבר הולכת על סיפורים מוכרים תאריכי את העלילה תשני קצת. לדוגמא: כיפה אדומה- תתחפשי לאמא ושכיפה אדומה תהיה בובה את מדברת איתה אומרת לה את כל הדברים שצריך לומר ואז היא יוצאת ליער. ביער תעשי שהיא פוגשת הרבה חיות ולא ישר את הזאב (רעיון מגניב לקחת ילדים ולשים להם משהו על הראש שיהיו איזשהי חיה או להחזיק בובה גדולה והכוונה היא לשתף ולערב אותם) אח"כ כשהיא פוגשת אותו הוא אומר לה לקנות פרחים לסבתה אז אפשר לעשות שהזאב מתחפש למוכרת פרחים ואז הוא תוקע אותה בתוך מבוך של פרחים או שהיא מרחיה פרח ואז נכנסת לשינה בסוף איכשהו היא צריכה להתעורר והלהציל את סבתא. בעיקרון תפתחי את הדמיון וחשוב שתכתבי את הסיפור שלך ותקראי כמה פעמים עד שממש תאהבי ותתאהבי בסיפור. מקווה שעזרתי לך
בהצלחה, רועי.
 
וואו רועי איזה רעיונות../images/Emo51.gif

אשמח לראות תמונה של הספר עם הפה והעינים! המון תודה לך על העזרה !!
 
אני מספרת סיפורים לילדים ומשתמשת בבובות

כפפה, אצבע ואביזרים בהתאם לסיפור. יש לי בובת כפפה משרוול שעשית , מצחיקולה כזאת וקוראים לה שמחה ,כ י היא תמיד שמחה שהיא באה לבקר את הילדים ולספר להם סיפור, אחרי שאני מציגה אותה ואת הסיפור שאני הולכת לספר אני מושיבה אותה בצד והיא גם שומעת. זה עובד יופי והילדים מאד אוהבים אותה. חוץ מזה שיש לי אביזרים שונים שמתאימים לסיפור, לפעמים אני מספרת עם בובות ואחרי זה הילדדים מציגים את זה, כמו בכיפה אדומה שהם מתים על זהה, שכמיה אדומה, ואוזנים לזאב כובע לציד ועוד. בהצלחה
 
דבושששש../images/Emo24.gif

אני חושבת שגיל אידיאלי לשעת סיפור הוא 3-7 . מתגעגעת לבובותייך המקסימות !! איך הולך עם המשפחתון ??
 
היי חגית.....

יש לחברה פה כל כך הרבה רעיונות נפלאים לביצוע ...נכון ....של שעת סיפור כל הכבוד. אני רוצה לומר משהו.. ילד .....ילך אחרייך עם כל דמות.....גדולה או קטנה...שונה או לא מהסיפור שאת מספרת ... מה שחשוב ...הטונציה.......ואם את הולכת על דמות זה הדגשת הרגשות . לאחרונה ... אני מאמץ את "פיפה וליפה" שתיי בובות שפותחות את המופע תיאטרון בובות שלי......לפעמים יש קשר להצגה ולפעמים לא..אבל הילדים נמשכים אלייהם בכל פעם מחדש בהתלהבות ..ביגלל הטונציה.....והרגש שאני מעביר בנושא... צרפתי תמונה שלהם ....... בהצלחה
 
תודה.....וכמובן

שאפשר לראות אותי בהופעה ......אני גר באילת :)....וההופעות הקבועות שלי בבתי מלון ... יש לי לקוחות באזור המרכז והצפון אבל פרטיים ... בהזדמנות הראשונה אצור איתך קשר....... וכל שאלה ...אשמח לענות ...
 
היי חגית ....הנה כתבה מעניינת..

http://www.ifeel.co.il/page/3462 בנושא של איך לספר לילד
 
אופי , מנסיוני , הילדים מאד אוהבים סיפור מוכר

כי הם יכולים להזדהות איתו ולפעמים גם לעזור..אל תפחדי מזה, כל אחד מספר אחרת במילא
 

בוניאן

New member
שלום חגית

אני מעבירה שעת ספור עם בובות ואביזרים נילווים, ישנה פתיחה של שיר ו/או מונולוג קצר שנוגע לסיפור שיסופר ובהמשך הפעילות את יכולה להפעיל את הילדים בתנועה שקשורה לסיפור ולצרף אביזרים. מטפחות,תחפושות וכו' בליווי מוסיקה כמובן. לסיכום סבב ליטוף אחת הבובות שהשתתפה בסיפור...הרעיון של בובה קבועה הוא רעיון נפלא והילדים אוהבים ומצפים לכך מאד. חשוב שיהיה רצף הגיוני בין שילוב של הסיפור,תנועה ומוסיקה [מניסיוני לפחות].. ההשקעה שלי היתה בעיקר בתפאורה ובבובות [שזה כל העיקר] שתהיה אסטתית,צבעונית ומשתנה לרוב בין סיפור אחד לשני. גם תאטרון צנוע יכול לכבוש את ליבם של הילדים בהצלחה
 

נגהלי

New member
חגית.. הנה שעת סיפור לדוגמא .. פיט פט טו.

את ודאי מכירה את שלושת הגמדים שאהבו לפטפט על ההר
 

נגהלי

New member
לאחר שעה קלה.. הרגישו רעב

מיד החליטו להפוך את ההר ל.. בית. שם יש מטבח, ארונות. הם אכלו והלכו לישון
 

נגהלי

New member
בינתיים ירד גשם חזק.. והגמדים לא ידעו מה לעשו

לעשות.. והנה- הבית הופך לאוניה
 
למעלה