אשמח להתייעץ במספר ענינים ...

אשמח להתייעץ במספר ענינים ...

אז ככה, אני עובדת כרגע על מיזם שבאופן מאוד כללי אוכל לספר עליו בינתיים שמדובר בשעת סיפור נודדת, אני מגיעה למקומות מרוחקים יחסית ומעבירה שעות סיפור (לא הצגות !) כשהתפאורה היא הטנדר המעוצב והמצוייר שלי
זה על קצה קצהו של המזלג כי הענין עדיין בפיתוח. ההתייעצויות הן כאלה: כמו שאמרתי, זוהי שעת סיפור עם הפעלה ולא הצגה. בהתחלה לא התכוונתי לשתף בובה כלשהי בסיפור (ז"א "בובה מספרת" ולא אני) כי זה נראה לי מסורבל ומחייב מדי. אבל בפעילויות שאני מעבירה בגנים מדי יום (טבע ובע"ח) בהן אני משתפת הרבה בובות כפפה, אני רואה איזו השפעה חיובית ואפקט זה עושה. למשל היום, עשיתי פעילות בנושא איגואנה והבאתי איתי בובת איגואנה מדהימה שעשיתי בזמנו עם דבי ה
. הילדים ישבו מרותקים לבובה שסיפרה להם על חייה בג'ונגל, היה נפלא. אז אולי כן לשתף בובה ?? זה בכלל נוח להקריא סיפור מספר כשיש עלי בובה ?? איזה סגנון בובה כדאי, אם בכלל ?. התייעצות שניה- שם. לפעילות הנוכחית שלי קוראים "עולם קטן של טבע" ואני מאוד אוהבת את השם הזה כי זה גם תזכורת לגיל הרך וגם לטבע ... זה לא מתאים לשעת סיפור ואני מחפשת רעיונות נוספים, אם אפשר שיזכירו את "עולם קטן של טבע" אז אחלה. חשבתי על "עולם קטן" אבל אז אין קשר לסיפור ושעת סיפור. איך בחרתם אתם את השמות לתאטראות שלכם ? ואם יש רעיונות ובכלל טיפים והארות, אשמח ! יום טוב
!!
 
הי חגית!!! אז ככה...

קודם כל שיהיה בהצלחה עם הפרוייקט החדש וכשתוכלי לספר יותר נשמח לשמוע עליו פרטים נוספים לא הבנתי אם את מתכוונת בצחוק שהטנדר המצוייר שלך יהיה התפאורה....????.אבל אם כן,זה אחלה רעיון (לפעילות בחוץ כמובן...) לגבי שילוב הבובה - לא יודע למה זה נראה לך מסורבל או מחייב אך מסכים איתך לחלוטין שלבובות יש השפעה מכשפת על ילדים ומבוגרים כאחד ושילוב של בובה (שלא חייבת להיות ה " מספרת " אלא כאחד הילדים,אם זו בובת ילד\ה וגם אם זו חיה או יצור הם יכולים להיות כחלק מקהל המאזינים\צופים) ויכולה להיות לך לעזר בשאלות, תשובות, תגובות ורגשות לעלילה ובקידומה ובעיקר להוסיף קומיות והומור לסיפור... מעבר לזה הבובה גם תמיד יכולה להגיד דברים שאת לא יכולה או " אסור " לך להגיד ובמקרה הצורך להיות ה" שוטר " (שוב,בהומור ובקומיות) במקרה של גננות\הורים מפריעים ולילדים רעשניים או כאלה שמתחילים להגיב ושוכחים להפסיק... האם חובה שתקריאי מתוך הספר??? אם אינך יכולה ללמוד את הסיפור והטקסטים בע"פ, תמיד אפשר להציב בצד מעמד תווים ולהניח עליו את הספר שגם הבובה יכולה לעלעל בו ולהעביר דפים מדי פעם, כך גם תהיי פנוייה להפעלת הבובה. לגבי סוג הבובה, לדעתי האישית כמובן ,לאירוע כזה הבובה הנכונה ביותר היא בובת כפפה עם פה נפתח ויד המופעלת עם כפפה שכף ידך מתלבשת לתוכה... במקרה כזה 2 ידייך יהיו תפוסות רוב הזמן (אלא אם תורידי את הכפפה מדי פעם,מה שעלול לסרבל אם הכפפה לא תהיה גדולה מספיק) ומאחר ואינני יודע מספיק פרטים כדי לדעת אם זה מתאים לסיפור ולאירוע כפי שאת רואה אותו בעינייך) את יכולה גם להפעיל את היד עם מקל קטן או אם כף היד של הבובה תהיה גמישה תוכלי להפעיל אותה בלי כלום ובצורה גלויה לגבי השם - יש להבדיל בין שם לתיאטרון עצמו ובין בחירת שם להצגה\מופע\שעת סיפור\אירוע אם את רוצה לשמור על השם של עולם קטן אז מה רע בעולם קטן של סיפורים? עולם של סיפורים קטנים? שזה יכול להיות הטייטל לשעות הסיפור ( אם הפרוייקט מכיל מספר שעות סיפור שונות ) וזה כן קשור כי גם לסיפורים וספרים יש עולם...
ולתיאטרון שלך את יכולה לקרוא עולם קטן כי הוא מכיל בתוכו עולם קטן של נושאים ופעיליות... מקווה שעזרתי לך במעט ושהתיחסתי לכל שאלותייך את תמיד מוזמנת להתייעץ איתי גם באופן פרטי ואם אקבל יותר פרטים אולי אוכל להוסיף יותר דבי היא אכן מלכה ואני בטוח שגם לה ולאחרים יהיה מה להגיד בנושא
 
אהלן דודי יקר !!

תודה על התשובה המושקעת ... לגבי הטנדר- אני רצינית לגמרי. כשהפרוייקט יושלם ואוכל לחשוף אותו לגמרי, תבין את רלוונטיות הניידות ... אני מניחה שאם זו תהיה הבובה המתאימה, אז באמת ההשפעה תהיה עצומה ואת זה אני רואה בפעילות שאני מעבירה השבוע עם איגי בובת האיגואנה. הילדים לגמרי נפתחים בפניה , שואלים אותה שאלות ומספרים מסודותיהם הכמוסים ... זה מדהים אותי בכל פעם מחדש ! גם יש לי בובה בשם שושי ש"אוהבת" להתחפש לבע"ח שונים והילדים מנחשים לאיזו חיה התחפשה ... כך שאני לגמרי מכירה ומבינה את חשיבות הבובה
לגבי ההקראה מהספר, מדובר ב 2-3 סיפורים בכל פעם והם מתחלפים (אני מקווה לפעילות קבועה כמובן) כך שלא ריאלי ללמוד סיפור בע"פ. הרעיון שלך לשים את הספר על מתקן ולהעביר עמודים הוא טוב. שוב, אצטרך לראות איך זה עובד טכנית עם בובה. בהחלט עזרת לי בזה שהחלטתי ללכת על בובה ועכשיו צריכה המלצות- איזה ... האם בובת בע"ח תהיה טובה ?! עם בובת ילדה אני מרגישה קצת פחות נוח אבל אולי זה בגלל שאני רגילה לעבוד עם בובות בע"ח ...
 
בכייף, בשמחה ובאהבה גדולה ../images/Emo24.gif

רעיון הטנדר פשוט ע נ ק!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! פעם ניתקלתי בתיאטרון שחקנים ובובות גרמני שעובד בצורה זו ואם אמצא את החומר שלו אשלח לך אותו הביתה. יש לי עוד מה להגיד בנושא השם וכ'ו וגם מה לענות לשאלתך.. אני מוכרח לרוץ להצגה ולהספיק עוד להעביר משכורות למי שמגיע, לשלם מ.ע.מ ( היום ה15 למי שאמור ושכח ), משכתנא וכ'ו כשאחזור בערב מבטיח לענות לך שיהיה יום טוב,מלא באור,אהבה ושמחה
 

maorkad

New member
חגית שלום לך יקירה :)

חשבת אולי על דמות של ינשוף או איזו חיה חכמה אחרת או אולי סופר בספריה משהו שהוא דמות שמשדרת בטחון משהו בוגר שהוא יכול להיות ילדותי לפעמים :) שיהיה המוןןןןןןןןןןןןןןןןןן בהצלחה ומקווה לראותך במפגש הבא
 
היי מאורצ'וק

רוצה בובה FULL BODY ... אתה בונה כאלה ?? (ולגבי המפגש הבא, אם הוא יהיה באילת
)
 

shir300

New member
לחגית

חקרתי קצת את נושא התקשורת של ילדים עם בובות, ואין לי ספק שילדים מגיבים לבובה הרבה יותר בחופשיות ונינוחות מאשר למבוגר. הבובה יכולה לתווך וכמו שדודי כתב למלא כל מיני תפקידים משמעותיים. הבובה מגייסת את הריכוז של הילדים כי היא פועלת על כל החושים וכך גם ילדים עם קשיי קשב יכולים לפתח הקשבה. הרעיון שלך נשמע מעניין ומקסים בכלל. בהצלחה
 
תודה שיר

אכן החשש שלי ברמה הטכנית ואצטרך לעבוד על זה
אין ספק שבובות גונבות את ההצגה ...
 
מסכימה מאד עם דודי../images/Emo183.gif

הבובה מאפשרת כל כך הרבה דברים והיא מעשירה את המפגש עם הילדים, ממגנטת אותם, ויכולה גם לקחת ממך תפקידים... (צריך רק ללמוד להאציל סמכויות...) את הבעייות הטכניות- עם קצת יצירתיות, אפשר לפתור את כולן, ועושה רושם שיצירתיות יש לך בשבפע. לגבי הקראת הסיפורים- אשמח אם תסבירי למה להקריא. גם לי זה לא ממש ברור. עידוד הקריאה? מגוון עצום של סיפורים שאי אפשר לזכור? לגבי השם- אני שוב מסכימה עם דודי- שם לתיאטרון, שם לפעילות ושם לכל סיפור. בהחלט עבודה קשה. אם אני לא טועה תיאטרון "עולם קטן" כבר יש, או לפחות היה. ( אם אני לא טועה זה היה השם של התיאטרון של נעמי יואלי. מישהו זוכר, אולי?) אני בחרתי לתיאטרון שלי שם לא מאד מקורי, לא פיוטי, אבל מאד "ממתג" וזה אחרי שנים של עבודה בתחום באזור הצפון, וזה עזר לי כי במקום "להמציא את עצמי מחדש" יכולתי לרכב על ההיכרות, הנסיון והשם( במובן REPUTATION ) שכבר יצרתי. וגם לא רציתי שבשם יהיה מכל שמות ה-ב' האלה ... שיהיה בהצלחה. נשמע מבטיח!
 
היי אבישג

(לפני הכל- כבר כמה פעמים אני מנסה והקישור שלך בחתימה לא נפתח ... זה רק אצלי ?!) ראשית מחמאות לך, ראיתי אותך בתכנית בוקר לפני כמה חודשים והיה מקסים
כמו שכתבתי לדודי, הקראת הסיפורים מתוך אילוץ של מגוון. זה לא הגיוני ללמוד 2-3 ספרי ילדים בע"פ בשבוע
וגם יש משהו יפה בעיני של הקראה מתוך ספר (כמו שאמרת- עידוד קריאה). אני אוהבת את שם העסק שלך , קולע וברור. אולי יש "עולם קטן", אבדוק את זה, בכל אופן אני עובדת באיזור גיאוגרפי מרוחק מאוד כך שבכל מקרה לא תהיה תחרות או בילבול ביני לבין "עולם קטן" אחר ... תודה לך !
 
תודה על הפירגון../images/Emo140.gif../images/Emo20.gif

בדיוק היום גם הקופאית באיזה סופר נידח, שאני קונה שם פעם ב... נזכרה לספר לי שהיא ראתה את התוכנית! לגבי השם והמיקום הגיאוגרפי- שימי לב, את אמנם עדיין בראשית דרכך, אבל יש חשיבות רבה למיתוג וליחודיות של השם, כי כשתרצי לפרסם באינטרנט ויהיו שניים עם אותו שם- זו ממש בעיה. לי למשל יש "מתחרה" אבישג אחת, בירושלים, שעושה שעות סיפור. כשמחפשים במנוע חיפוש את שם התיאטרון המלא שלי אחרי כמה עמודים היא מתחילה " להשתלט" לי על העניינים. כל זמן, שזה לא בשני העמודים הראשונים אז ניחא, אבל בכל זאת- היום, יותר מתמיד, חשוב לשים לב לזוטות כאלה.... ולגבי הקישור- אני יודעת שרבים מצליחים לפתוח, אבל האתר עצמו עדיין בשלבי לידה, אחרי הריון של פילה ובהחלט מהווה אבן-נגף בדרכי.אבל הכל בטיפול!
 

גליתוי

New member
היי חגית

נשמע מגניב האוטותפאורה ועם בובות אפשר לעשות מזה מממ.... מעדן. אני לא הייתי משתמשת בבובות תוך כדי סיפור אותו את מקריאה, יש סדנאות להקראת סיפור מעניין איך זה? היית פעם בסדנא כזו? לפי דעתי זה נטו המספר אבל שווה להתעניין. הבובה יכולה להיות תוספת לפני או אחרי, להפעלה או שיחה עם הילדים בעקבות הסיפור. אני מחברת עם הבובה את הילדים לסיפור דרך סיפור אישי של הבובה הלקוח מעולמם של הילדים. זה יכול להיות גם מעניין עם בובת חיה, הרי בכל הסדרות בטלוויזיה החיות מואנשות ותמיד אפשר לחבר את זה לחיה המסויימת שבחרת כדי להכיר אותה טוב יותר. בהצלחה! אשמח לשמוע איך מתקדם הפרויקט... גלית
 
סדנאות כאלה במרכז מתקיימות בבית אריאלה

יש להם סדנאות סיפור שונות ואני ממליץ לך להתעניין אצלהם ולברר אם אולי הם או המורים שלהם מעבירים סדנאות גם באיזורים אחרים בארץ שיכולים להיות יותר קרובים ונוחים לך
 

feyoula

New member
בובה מספרת

קודם כל אני מסכימה פה כמובן עם כולם גם על המגניבות בתיאטרון הנייד והתפאורכב, נשמע לי אדיר ואשמח להתייצב בקהל עם שאר בני ה-5:) דבר שני אני מסכימה מאוד על הרלוונטיות והיתרון של בובות בשעת סיפור. אני משתפת את בובת הדביבון שלי בשם פרסיוול שהיא בובת כפפה כשאני מספרת סיפור. בד"כ הוא לא ממש מקריא את הסיפור אלא יושב לי על הברכיים כשהוא מביט לתוך הספר ונדחף מדי פעם ושואל שאלות מצחיקות שתורמות להבנת העלילה או להתמודדות רגשית עם הסיפור. הוא דמות מאוד ילדותית ופחדנית שכל הזמן צריכה שהילדים יסבירו לו את העולם. כך נוצר עניין נוסף בסיפור כשמדי פעם נוצרת שיחה ביני לבין פרסי ובינו לבין הילדים. זה גם כלי בשבילי להדגיש להם נקודות מסוימות או לוודא שהם קשובים ואיתי. במהלך הסיפור הוא לפעמים קופץ למישהו על הברכיים או עושה כל מיני דברים.. (לפרסי יש אישיות נפרדת כמו שאתם מבינים - זה בכלל לא היד שלי בתוכו:) חח) קיצור, ממליצה ומחזקת!! תורם המון המון. אגב, ממליצה בהחלט לעבוד קצת עם עצמך עם הבובה שאת מוסיפה ולהישאר עם אותה אחת כדי שתכירי אותה טוב טוב ואת היכולות שלה ותוכלי להתרכז בכל מה שקורה בלי לתת להפעלה להסיח אותך:) המון בהצלחה וכל הכבוד שוב על המיזם המגניב! חמוטל
 
חמוטל, איזו חמודה :)

(את עושה לי חוויה מתקנת עם דביבון, בע"ח שדווקא מרתיע אותי אחרי שגרתי בחו"ל כמה שנים ופעם דביבון נכנס לי הביתה דרך החלון ועשה לי בלגן רציני ומ-ס-ר-י-ח
). אבל מיהי הבובה המתאימה בשבילי ??!! ... כבר ממש ממש רוצה למצוא אותה ... ותודה על החיזוקים !
 

feyoula

New member
האמת שהוא מין קוף טבעות כזה..

אבל יותר קל לתאר אותו כדביבון.. חוץ מזה פרסי הוא נשמה והוא ממש חמוד ומכל הבובות אין משתווה ומתחרה לו! כפרה עליו... ובקשר לבובה שמתאימה לך- לדעתי, תתחילי להשחיל ידיים ולדבר אל עצמך עם הבובות. כשתמצאי את הבובה שמצחיקה אותך, גורמת לך חייך והכי חשוב, לא בא לך להוציא את היד ממנה.. תדעי שמצאת לך חבר חדש. (או חברה כמובן), ושזה האחד שראוי לעבוד לצידך. שמחה ליצור בשבילך חוויה מתקנת!! המון בהצלחה!
 
למעלה