אשמח לעזרה בשאלות

אשמח לעזרה בשאלות

שלום, אני מצרף לכם / לכן, מספר דברים שאיני מבין
זה בקשר למבחן בפסיכולוגיה התפתחותית

מצרף קובץ
תודה!
 

sense9

Member
מנהל
כדאי שתכתוב את מה שלא ברור

בתוכן ההודעה, ומי שירצה/יוכל - יעזור.
 
טוב

1. הרצאה 4 - לגבי הביקורת של חומסקי על סקינר, למה הכוונה חומסקי טען שלא רואים הבדלים משמעותיים שרואים אותם לפי מידת החשיפה?
2. הרצאה 6- למה הכוונה האיחוי של המערכת הנפשית? עם מה היא מתאחה? איזה גורמים מתאחים? הדיבור ועיבוד והתמודדות עם הבעיות זה מאחה את הנפש?
3. הרצאה 6- לגבי הפרעת אישיות די סוציאטיבית, למה הכונה שהוא יכול להתנתק במצבים מלחיצים. הכוונה היא להתנתקות רגשית,? מדוע גם הדבר הטוב ביותר זה להתכוונן לילד?
4. הרצאה 6 – לגבי תיאוריית הדחף למה הכוונה שיש כאן את עורמת הטבע? איזה עורמה מדובר? למה הכוונה לא לחשוב רק על עצמינו אלא גם על המין שלנו?
5. הרצאה 7 - כהמשך לתיאוריית הדחף, למדנו שבכל אחד מאיתנו יש 2 תפקידים מנוגדים.... למה זה נחשב כמנוגד? דחף השימור יכול למנוע דברים מדחף העונג. נגיד... האם מדובר בדחף החיים ודחף המוות>>> לבדוק!!!
6. הרצאה 7 - מזה אומר האוניברסלי של הלא מודע הכוונה לחלום?
7. הרצאה 7- לגבי החלומות- מה זאת אומרת שההגנה לא יורדת לחלוטין>> גם בזמן חלום הלא מודע משתחרר יותר אבל לא לגמרי?
8. הרצאה 7 – "זה הפשוט הקרוב למודע או הקדם מודע (הקונפליקטואלי)- אותם דברים שרחוקים מהמודעות שלי, יש משהו שאני אתנגד יעורר בי פחד או כאב. ההגבלה יוצרת כעס ודברים שמשפיעים. פרויד הציע לחשוב עליו אם הכל זה שהוא מחונך, הילד לפעמים מאוד עצוב, לפעמים הוא מאוד יצירתי בו, ילד שיש לו הזדמנות להיות חזק מקטנים ממנו, הם ידעים לזהות כוח ולהיות ממושמעים ממנו. אם פגיעה ביחד או פגיעה בילדים קטנים. תחשבו על הקשר בין ייצר לבין יצירתיות, התיאוריה של הדחף באה לכוון את תשומת ליבנו לדברים האלו. יש ילדים שמגיבים יותר בהכנעה ויש כאלו שמגיבים יותר במלחמה". הסבר
9. הרצאה 7 - יש מנגנוני הגנה אישיותיים להאשים אחרים, להתעלם.. שנועדו להתגונן על מבנים אישיותיים. יש דברים שאנו מדחיקים אותם כי לא יכולים להתמודד איתם נפשית
האגו (הסופר אגו זה הפנמה המוסר (אני מעניש את עצמי) , קודם נולדים עם איד, אגו זה בוחן המציאות או נענש מהחברה, עלול להימצא בסכנה מ3 מקורות שונים. למה הכוונה שהאגו עלול להימצא בסכנה? איזה סכנה? ? שהוא לא יצליח לרסן את האיד ??
10. הרצאה 8- מזה חוויות לא מאוזנות?
11. הרצאה 8 – מה הקשר בין קמצנות/ נדיבות לבין השלב האנאלי?
12. הרצאה 9- בהמשך לתהליך ההיפרדות: בנוגע לקביעות אובייקט רגשית עד גיל 3, למה הכוונה נוצרת תחושה של המשכיות ושל חיבור של צדדים שונים?
13. הרצאה 9 – בקשר לקטב הנפרדות , "אני לא מעורבב יותר מידי, יש לנו מצב כזה, והמקום כן קיים בנו". הזיכרון הפנימי הזה שהיינו פעם חלק ממשהו , מה אני אני אמור להבין מהמשפט הזה?
14. הרצאה 9 - אצל נוער שוליים, רואים את שלב ההתקרבות בהתמדה באופן תמידי מה אני אמור להבין מכך?
15. הרצאה בנוגע לתיאוריה של ויניקוט מדוע נזק של הפרדה בין התינוק לאימו הוא חמור?
16. בנוסף המבוגר שיבוא ויתערב ויגיד, אתה נורמלי? זה לא סוס זה סתם מקל, הוא מבוגר שהורס. מדוע הוא הורס?
17. הרצאה 10 – בקשר לפסיכולוגיית העצמי של היינץ קורהוט, בנוגע לאדם הביישן באון קיצוני הוא רעב להתפעלות הדבר היחיד הוא שאף אחד לא ישים לב לזה, גם מישהו עם המון ביטחון עצמי, גם הדבר הזה מבטאת תחושה עמוקה, ה אף פעם לא משביע אותו אשמח להסבר לדברים.
18. - הרצאה 12- בקשר לתיאוריה של ויניקוט על התיאוריה שפוטנציאל... בקשר לנוער העברייני שלא איבד את התקוה , אצלהם המציאות המוכרת של גבולות צריכות לבוא לא ממקום נוקשה , הוא חייב להיות בתוך מסגרת. למה הכוונה?
19. תרגול 4- הרטבה- לגבי חלוקה ב' , האם הנפוץ ביותר מדובר על בתוך חלוקה ב',?
20. תרגול 5- איך זה שתינוקות שלא יראו את אמא יותר מיומיים, יעלם להם משהו מהחרדה?
&nbsp
 

sense9

Member
מנהל
אלו שאלות הבנה של החומר?

לא כדאי שתשאל את המרצה?
ממה שזכור לי- האגו בסכנה גם מהסופר אגו שכביכול יעניש אותו על חוסר נטרול של הדחפים, דבר שבא לידי ביטוי בחרדות מוסריות וכד'.
&nbsp
הקשר לפי פרויד בין אנאליות לקמצנות/נדיבות הוא שהילד מפתח קבעון בשלב הזה, כלומר, לא עובר אותו בהצלחה ובעתיד זה יתבטא בקמצנות (האנאלי הפסיבי) או פזרנות (האנלי האגרסיבי)
&nbsp
&nbsp
 
למעלה