במשפט, המודל עוסק בשלבים שעובר כל חידוש בשוק
וביתר הרחבה, בכל הקשור להתנהגות צרכנים בעלי אופי שונה, הנוטים לאמץ את החידוש בנקודת זמן שונה.
שמרנים, נועזים, אוהבי חידושים, הרוב המאמץ את החידוש לאחר ששמע רשמים מהמאמצים הראשונים, וכו.
דוגמא קלאסית זה האייפון בגירסה הראשונה שיצא לשוק, רק סוג צרכנים בעלי אופי מסויים, רכשו אותו והתנסו במוצר, בטרם ישתכנעו אחרים.
אם תרצה דוגמא ממכבי... יש כאלה שלקחו סיכוןשמכבי לא תעלה לגמר, רכשו חבילות למילנו, ובסוף צדקו.
ויש את מה שמגדירים "אוהדי הצלחות" , כאלה שרק כשמכבי עלתה לגמר, החליטו לטוס למשחק הגמר...
למרות שחלקם היו גם "נועזים" , ונסעו למרות שלא היה להם כרטיס כניסה למשחק, אבל הם האמינו ש"יהיה בסדר"...
מצאתי בויקיפדיה, אולי יעניין אותך.
בהצלחה.