אשמח לשמוע את דעתכם

luna46

New member
אשמח לשמוע את דעתכם

שלום,
הבן שלי מטופל קצת יותר מחצי שנה אצל איזו פסיכולוגית, פעם בשבוע.
בשבוע שעבר הוא לא הלך לטיפול בגלל המצב (האזעקות ויירוטי הטילים), וכנ"ל גם היום.
הוא דיי מפחד. הוא בן 15.
אתמול בערב הודעתי לאותה פסיכולוגית שהבן שלי לא יבוא אליה מחר (היום) כי הוא עדיין מפחד לצאת מהבית.
היא לא ויתרה בקלות וניסתה לשכנע אותי. גם היום היא דיברה עם הבן שלי בטלפון בזמן שהייתי בעבודה
ומאוד לחצה עליו להגיע היום לטיפול. בסוף זה לא הלך. היא לא הצליחה. אז היא קבעה איתו ליום א' הבא, ובנוסף לזה
היא סיכמה איתו שמחרתיים הם יקיימו "טיפול" - שיחה בטלפון בת 50 דקות, שעליה היא תגבה מחיר רגיל כמו שיחה פנים אל פנים - 380 ש'..
אח"כ הבן שלי נתן לי את הטלפון, והיא אמרה לי את מה שהיא החליטה למעשה.
היה נשמע לי מאוד מוזר, אבל הסכמתי.
אחרי שסגרתי את השיחה, הדבר הזה לא נתן לי מנוח. הרגשתי מאוד מנוצלת. לא שמעתי מעודי על טיפולים דרך הטלפון שלוקחים עליהם מחיר רגיל.
התייעצתי גם עם הגרוש שלי, וגם לו זה בכלל לא נראה. אז בסוף טלפנתי אליה וביטלתי את זה.
שלא תחשבו שהביטול הזה הלך לי בקלות. גם בשיחת הטלפון הזו היא ממש הפעילה עלי לחץ שזה מאוד חשוב וכו'.
אני לא יודעת. אולי אני והגרוש שלי טועים. אולי זה כן מקובל. בכל אופן ההרגשה שלי הייתה ממש לא טובה. הייתה לי הרגשה שהיא תעשה הכל על מנת שבסוף החודש
המשכורת שלה לא תיפגע. וכל זה על הגב שלנו. מן הסתם אולי היו לה עוד ביטולים של טיפולים בשבועיים האחרונים.
אשמח לשמוע את דעתכם.
 

שירהד1

Member
מנהל
דעתי-

אני מאוד זהירה, כי הרי לא מכירה את בנך, את הצרכים הטיפוליים שלו וגם לא מכירה את הפסיכולוגית ולא באה להגן פה על אף אחד.
אני כן יכולה לומר לך שמאמנים למיניהם (שאני ממש לא תופסת מהם, שכן כל אחד היום נהיה "מאמן" למשהו...)- גובים תשלום מלא לחלוטין על "פגישת אימון", כפי שהם קוראים לה, שמקיימים דרך הטלפון. אני מכירה גם עובדות סוציאליות ופסיכולוגיות, שכאשר אין ברירה, הן מקיימות שיחות בסקייפ או בטלפון וגובות את אותו מחיר כמו על פגישה- ומדוע לא?- זה אותו זמן עבודה.
יש לי מודרכות שנמצאות רחוק מאוד ממקום מגוריי ועבודתי, שאנחנו מקיימות פגישות הדרכה טלפוניות על בסיס קבוע. את התשלום הן מכניסות דרך האינטרנט, ואת הקבלות אני שולחת בדואר.

הבעיה במה שתיארת היא לא הטיפול שנערך טלפונית ועליו נגבה מחיר מלא (זמן העבודה הוא אותו זמן- מדוע שלא תגבה מחיר מלא?- מה גם שזה דבר מקובל), אלא תחושת הניצול שאת חשה- בצדק או שלא בצדק. בכל מקרה- רצוי מאוד לפתוח זאת מול הפסיכולוגית ולומר לה את הדברים ואת התחושות שלכם לגבי זה.

את מסתכלת בדברייך על המשכורת של הפסיכולוגית, ואילו אני- כאשת טיפול, מסתכלת בעיקר על הצרכים של בנך. יכול להיות מצב שבו הפסיכולוגית התעקשה לקיים פגישה טיפולית טלפונית כי מבחינה מקצועית חשבה שזה חשוב לבנך לא לפספס טיפולים, בעיקר בתקופה כה לחוצה וקשה? סתם נקודה למחשבה.

בכל דבר ועניין, הצעתי היא לפנות לאשת הטיפול ולפתוח בפניה את הדברים.
בהצלחה!
 

luna46

New member
תודה רבה על תגובתך :)

את היחידה שהגבת לי פה אחרי שההודעה שלי כבר כמעט שבוע פה.

לא נראה לי שאפתח בפניה את הדברים. מספיק שאמרתי לה דרך הטלפון שזה לא נראה לי ולגרוש שלי.
אם הייתי חושבת שהמצב כל כך דחוף וגרוע - הייתי מאשרת את זה. וגם אם היא היתה מציעה להיפגש ביום אחר בשבוע
בקליניקה שלה במקום הטיפול שבוטל - גם הייתי מסכימה.
היתה תקופה בחודש אפריל שגם אז הבן שלי והמטפלת לא נפגשו בערך 3 שבועות ולא קרה כלום.
אז היא לא היתה לחוצה לקיים פגישות בכל מקרה (היא היתה בחו"ל. שיהיה לה לבריאות).
אני חושבת שצריך להבדיל ולהפריד פגישות שמתקיימות תמיד בטלפון, לבין פגישות שמתקיימות פנים אל פנים.
ברור שפגישות טיפול שמתקיימות תמיד בטלפון יתומחרו באופן קבוע ובמחיר קבוע. זה ידוע לשני הצדדים מראש.
פעם לא הגענו לפגישה (לא בגללי. בגלל הבן שלי) ולא הודענו לה מספיק זמן מראש והיא גבתה עליה מחיר מלא.
לא יודעת, יש לי תחושה שהיא קצת "גרידית" (על אף שהיא מטפלת לא רעה), ללא כל רגישות, ואני לא כ"כ אוהבת את זה.
תודה רבה לך בכל מקרה על ההתייחסות.
 

שירהד1

Member
מנהל
אין בעד מה...

האמת היא שאני נכנסת לפה אחת לכמה ימים, אז טוב שנכנסתי והתייחסתי (אפילו לא שמתי לב לתאריכים...).
זו תחושה לא נעימה להיות מטופלת אצל מישהי שיש לך תחושות ומחשבות לא כל כך טובות לגביה.
אני מקווה שהיא עוזרת לבן שלך, ושהתשלום מצדיק את עצמו.
 

luna46

New member
לא נורא

אני יכולה לשים את זה מאחוריי. לא אנטור לה טינה.
גם אני מקווה שהיא עוזרת לבן שלי. אני יודעת שזה תהליך ארוך וממושך
ושצריך להיות סבלניים. אבל היא דיי בסדר מבחינה מקצועית.
כפרה על התשלום, העיקר שתעזור בסוף... שיהיו תוצאות...
 
טיפול בטלפון

לאם המודאגת
הצגת 2 שאלות
האחת האם קיים טיפול המתבצע דרך הטלפון- ואכן בעידן המודרני, קיימת אפשרות לבצע את הטיפול דרך הטלפון, האינטרנט, בסקייפ. המטפל יכול להיות במדינה אחת והמטופל במדינה אחרת. כל אחד בוחר את דרך הטיפול האפשרית לו והטובה עבורו. יתכן והמטפלת ראתה צורך לשמור על הרצף הטיפולי ולכן בחרה באפשרות הזאת. לגבי המחיר- כל אחד על פי דרכו.
ציינת גם שבנך סרב ללכת למטפלת מאחר וחשש בשל המצב הביטחוני, וכי עד עתה הלך אליה ברצון. יתכן והמטפלת ניסתה לחזק אותו ולא לתת לו לשקוע בעולם הפחדים, לכן התעקשה לגבי אפשרות טיפול בכל דרך שמבטיחה לשוחח על הפחדים.
 

luna46

New member
לרונית

אני לא מודאגת
. הכל בסדר. הרגשתי קצת שבויה אצל המטפלת הזו, קצת מנוצלת. ואני שמחה שעמדתי על שלי ולא קיימתי את הטיפול בטלפון.
אני יודעת שיש טיפולים שנעשים דרך הטלפון בדרך קבע, כשיגרה. ואז זה מוסכם מראש ומקובל על 2 הצדדים. זה דבר אחר. זה לא המקרה.
הרגיז אותי שהיא קבעה עם הבן שלי, ואחרי שהיא קבעה עם הבן שלי, היא ביקשה לדבר איתי ופשוט הודיעה לי את מה שהיא החליטה (על קיום הפגישה
בטלפון). היא לא התייעצה איתי מה אני חושבת? (לכן אמרתי - שבויה).
אני גם מבינה את ההזדהות שלך עם קולגות שלך (אפילו שאת לא יודעת על מי מדובר).
אבל יש לי חושים דיי טובים, והחושים שלי אמרו לי הפעם - שיותר משהיא דואגת לבן שלי - היא יותר דואגת לחשבון הבנק שלה בסוף החודש.
קחי בחשבון שבטח בתקופה הזו - לא רק אנחנו ביטלנו את הטיפול.
אני לא אומרת שבאופן כללי היא לא דואגת לבן שלי, אלא בחודש הספציפי הזה - יכול להיות שהיא קצת התבלבלה...
הבן שלי מאוד אוהב לשחק במחשב - מאוד יכול להיות, שאם הפגישה הזו בטלפון כן הייתה מתקיימת - הבן שלי היה שם את המטפלת על ספיקר,
וממשיך לשחק לו במחשב - מקשיב רק בחצי אוזן לדבריה. לא יכול להיות? גם ככה יש לו הפרעות קשב וריכוז - כמה זמן הוא יכול להקשיב לה
בטלפון בלי לאבד עיניין? בטח לא 50 דקות...
 
לנושא הטלפון

חבל מאוד שזאת הרגשתך. את צרייכה להרגיש שאת מפקידה את הבן שלך בידים טובות שאת יכולה לסמוך עליהן.
כפי שציינת, בנך בקשר עם המטפלת כבר זמן מה. כבעלת מקצוע יודעת אני מהי חשיבות הרצף הטיפולי ואני עדין מחזיקה בדעתי עד כמה חשוב הרצף הטיפולי. אני משערת שכאשר נעשה טיפול עם הילד, ישנן מידי פעם פגישות עם ההורים. תעלי את הסתייגותך בפגישה עימה ותנסי להבין אם היו לה שיקולים אחרים מעבר לחשבון הבנק.
כקולגה, אני מבינה את ענין הביטולים. גם לי לא היה רצון לטפל באחרים ובטלתי את מה שחשבתי שסובל דיחוי ולגבי אנשים שהיה חשוב הרצף שוחחתי בטלפון (לא גביתי תשלום- לידיעתך). הכל ענין של מדיניות.
 
למעלה