אשמים משיעור ראשון ושני..
כיצד נוהגים:
1.כניסה מצד ימין בלבד חוץ מהנהג שנכנס מצד שמאל.
הכניסה נעשית מקדמת הרכב,לוודא שאין רכבים שעוברים בצד שמאל של הרכב.
2.לוודא שכולם חגורים, לכוון מושב לנוחיותי, לכוון מראות.
3.תחילת נסיעה: רגל על הקלאץ והבלם, סיבוב מפתח,להוריד בלם יד, (לאותת במידה וצריך) להעביר להילוך ראשון ולשחרר בלם רגל ואז קלאץ באיטיות.
4.העברת הילוך לשני: כשנגיע ל18-20 קמש ואז נוריד רגל מהגז אח״כ נלחץ על הקלאץ עד הסוף ,נעביר להילוך שני ונשחרר קלאץ׳ לאט וממשיכים בנסיעה.
5.בפניות משתמשים במעט דלק!
6.אם אין שדה ראייה נוסעים יותר לאט!
7.כשמעבירים הילוך- להוריד רגל מהגז,ללחוץ קלאץ עד הסוף,להעביר להילוך הרצוי ואז לשחרר קלאץ באיטיות.
8.כשעוצרים ברמזור או משו דומה,נלחץ על הבלם לאט ואז על הקלאץ עד הסוף. לא לשכוח להחזיר להילוך ראשון.
9.עם הילוך שני ניסע עד 40 קמש.
10.רגל שמאל- קלאץ׳.
רגל ימין- גז ובלם.
11.אוטו בקו ישר, לא להסתכל על הנקודה הקרובה בכביש אלא מעט רחוק(יעזור להתיישר).
12.כשרוצים להמשיך לנהוג אחרי עצירה לוודא שבלם היד למטה.
13.כשעוצרים ברמזור או בכללי יש להאט קודם עם הבלם ואח״כ כשמגיעים למרחק הרצוי ללחוץ קלאץ עד הסוף.
14.הידיים יהיו רק על החלק העליון של ההגה.
15.לפני פנייה יש לאותת, להוריד קצת גז ואז לפנות, אח״כ ליישר הגה ובסוף נלחץ על הגז.
16.כשרוצים לעצור לגמרי את האוטו ,לאחר שלחצנו בלם וקלאץ, נחזיר את מוט ההילוכים למצב ניוטרל (כלומר באמצע,בין הילוך 3 ל-4) ורק אז נרים את בלם היד ואז אפשר לשחרר את הדוושות.
17.כשנעבור מהילוך שני לשלישי ״נזרוק״ את מוט ההילוכים לאמצע (ניוטרל) ורק אז נעביר לשלישי.
כיצד נוהגים:
1.כניסה מצד ימין בלבד חוץ מהנהג שנכנס מצד שמאל.
הכניסה נעשית מקדמת הרכב,לוודא שאין רכבים שעוברים בצד שמאל של הרכב.
2.לוודא שכולם חגורים, לכוון מושב לנוחיותי, לכוון מראות.
3.תחילת נסיעה: רגל על הקלאץ והבלם, סיבוב מפתח,להוריד בלם יד, (לאותת במידה וצריך) להעביר להילוך ראשון ולשחרר בלם רגל ואז קלאץ באיטיות.
4.העברת הילוך לשני: כשנגיע ל18-20 קמש ואז נוריד רגל מהגז אח״כ נלחץ על הקלאץ עד הסוף ,נעביר להילוך שני ונשחרר קלאץ׳ לאט וממשיכים בנסיעה.
5.בפניות משתמשים במעט דלק!
6.אם אין שדה ראייה נוסעים יותר לאט!
7.כשמעבירים הילוך- להוריד רגל מהגז,ללחוץ קלאץ עד הסוף,להעביר להילוך הרצוי ואז לשחרר קלאץ באיטיות.
8.כשעוצרים ברמזור או משו דומה,נלחץ על הבלם לאט ואז על הקלאץ עד הסוף. לא לשכוח להחזיר להילוך ראשון.
9.עם הילוך שני ניסע עד 40 קמש.
10.רגל שמאל- קלאץ׳.
רגל ימין- גז ובלם.
11.אוטו בקו ישר, לא להסתכל על הנקודה הקרובה בכביש אלא מעט רחוק(יעזור להתיישר).
12.כשרוצים להמשיך לנהוג אחרי עצירה לוודא שבלם היד למטה.
13.כשעוצרים ברמזור או בכללי יש להאט קודם עם הבלם ואח״כ כשמגיעים למרחק הרצוי ללחוץ קלאץ עד הסוף.
14.הידיים יהיו רק על החלק העליון של ההגה.
15.לפני פנייה יש לאותת, להוריד קצת גז ואז לפנות, אח״כ ליישר הגה ובסוף נלחץ על הגז.
16.כשרוצים לעצור לגמרי את האוטו ,לאחר שלחצנו בלם וקלאץ, נחזיר את מוט ההילוכים למצב ניוטרל (כלומר באמצע,בין הילוך 3 ל-4) ורק אז נרים את בלם היד ואז אפשר לשחרר את הדוושות.
17.כשנעבור מהילוך שני לשלישי ״נזרוק״ את מוט ההילוכים לאמצע (ניוטרל) ורק אז נעביר לשלישי.