אתה יכול לענות לי על השאלות האלה?

אתה יכול לענות לי על השאלות האלה?

מישהו שאל אותי את השאלות האלה: הרי בבראשית ב' כ'-כ"ג, מסופר שתחילה נברא האדם ורק לאחר מכן נבראה האישה מצלעו. כיצד אתה יכול להתכחש לדברי אלוהים חיים? כיצד אלוהים יכול להתכחש לעצמו? ופסוק אחר כך, כ"ג, מסופר "על-כן יעזב איש את אביו ואימו...". מכאן לאדם הראשון היו אב ואם - כיצד אתה מעיז לטעון, בניגוד לדברי התורה שאלוהים ברא אותו? אם האדם הראשון הוא האדם הראשון, הרי הוריו צעירים ממנו - הכיצד? ובבראשית ג' ט"ז מסופר שרק לאחר החטא בגן עדן נגזר על האישה ללדת. הכיצד יתכן שכבר בבריאה אמר להם "פרו ורבו"? ואיך אתה מעיז לאמר שכבר ביום הראשון נבראו היום והלילה, כאשר המאורות שיוצרים אותם נבראו על פי התורה ביום הרביעי? וכיצד אתה טוען שהצמחיה נבראה לפני השמש? הרי כל הדיוט יודע שהצמחיה זקוקה לאור השמש? האם אתה טוען שאלוהים אינו יודע דבר בסיסי כמו זה? ובנוסף אתה טוען שאלוהים הורה לירח להאיר את הלילה. משום מה, מחצית מהזמן, הירח נמצא בשמים דווקא ביום. האם לדבריך יש לאלוהים באג? לאלוהים פתרונים. ואולי..... ואולי התורה היא בעצם אוסף של סיפורים שנכתבו על-ידי אנשים שונים ומכאן גם הסתירות? היתכן???
 

manew

New member
שלום לך ידידי

אני השתדל לתת לך תשובות שניתנות להבנה גם למי שמשתדל להבין הכל בדרכים מדעיות אני מניח שזה מה שאתה מחפש.. קודם כל מה בדיוק בפרק ב' מתכחש לדברי אלוהים חיים? לא ממש הבנתי עכשיו בא נעיין בפרק ב' תיאור בריאת האישה: פס' כא: ויפל ה' אלוהים תרדמה על האדם ויישן ויקח אחת מצלעותיו ויסגר בשר תחתיה (ה' מרדים את האדם לוקח אחת מהעצמות ושם במקומה בשר) פס' כב: ויבן ה' אלוהים את הצלע אשר לקח מן האדם לאשה ויביאה אל האדם (את העצם שנלקחה מהאדם בפסוק הקודם ה' הופך לאישה ומביא את האישה לאדם) פס' כג: ויאמר האדם זאת הפעם עצם מעצמי ובשר מבשרי לזאת יקרא אישה כי מאיש לקחה זאת (האדם שמח למראה האשה ואומר זאת חלק ממני ומחליט לקרוא לה "אשה") פס' כד: על כן יעזב איש את אביו ואת אימו ודבק באשתו והיו לבשר אחד (המשך תגובת האדם- בגלל שהאשה היא בשר מבשרו של הגבר יעזב האיש את אביו ואת אימו ודבק באשתו עכשיו תגיד לי במלא הכנות איפה רואים פה שלאדם הראשון היו הורים? פרק ג' פסוק טז' "בעצב תלדי בנים" אם לא היה החטא היו הלידות ללא צער לאחר החטא הלידות מלוות בצער ולכן אין שום סתירה עם הציווי פרו ורבו בעיניין בריאת יום ולילה נפנה לתיאור הבריאה ביום הראשון "בראשית ברא אלוהים את השמים ואת הארץ והארץ היתה תוהו ובהו וחשך על פני תהום ורוח אלוהים מרחפת על פני המיםויאמר אלוהים יהיה אור ויהי אור וירא אלוהים אלוהים את האור כי טוב ויבדל אלוהים בין האור ובין החשך ויקרא אלוהים לאור יום ולחשך קרא לילה" מסקנה - יש חשך אז ה' בורא אור האור מוצא חן בעיניו וה' עושה הפרדה בין אור לבין חושך ומחליט- כל מקום שיש בו אור זה יום וכל מקום שיש בו חושך זה לילה בשביל זה אין צורך במאורות מסכים איתי? צמחיה- שאלה יפה - באחד המדרשים לא זוכר בדיוק איזה נאמר שהדשא וכל מה שצמח בבריאה הוא צמח רק עד גובה הקרקע ואדם הראשון נברא לתוך מדבר שומם וכשהוא התפלל לה' אז התמלאה הארץ בצמחים מאיפה הבאת את הנתון של מחצית מהזמן שהירח נמצא בשמים ביום? זה נתון מוטעה בכל מקרה זה שהירח נמצא בשמים גם ביום לא משנה את העובדה שהוא הדבר היחיד שמאיר בלילה... וגם שכשהוא נמצא בשמים ביום הוא לא מאיר בכלל הוא סתם נמצא שם. ולכן הירח נברא להאיר את הלילה..... אתה עדיין חושב שהתורה נכתבה בידי אדם? למרות שאין בה אפילו סתירה אחת והיא מדוייקת להפליא? חיים
 
למעלה