אתם יודעים מה מניע אתכם ?

שוKולד

New member
אתם יודעים מה מניע אתכם ?

היום התחלתי לתהות מה מזיז אותי בעולם. האם זה קודם כל מחשבה על עצמי או המחשבה על אחרים, האם הצרכים הבסיסיים שלי (לשתות, לאכול אוכל טוב, אמבטיה מפנקת ושאר פינוקים) הם שמזיזים אותי, או אולי הרגש? או השכל ? או אולי הגוף, להיות כל הזמן בתנועה ? או עצלנות - לא לזוז כי אין כח. איפה אני רוב החיים נמצאת, באיזו טריטוריה ? שאלתם את עצמכם פעם איך אתם זזים, מה גורם לכם לעשות משהו ? האם זה בגלל שאומרים לכם שאין סיכוי שתצליחו, או אולי כי הבטיחו לכם פרס גדול, או אולי בגלל שמראש אמרו שזה לא מתאים לכם, או אולי ביקשו מכם יפה ובעדינות ? מה השפה הפנימית שלכם כדי לקום לעשות משהו - נו אולי אני אעשה את זה, אני חייב לעשות את זה! מישהו צריך לעשות את זה אז למה לא אני?, אין מצב שאני מצליח לעשות את זה זה ממש לא בשבילי הדבר הזה... מה מניע אתכם ?
 

Mנטה

New member
../images/Emo73.gif../images/Emo18.gif../images/Emo73.gif

אני עושה דברים כי אני רוצה לעשות אותם. לפעמים מה שאני רוצה לעשות זה לעשות משהו בשביל אחרים. לפעמים מה שאני רוצה לעשות זה משהו בשביל עצמי. לפעמים כי זה אתגר או מעניין או חשוב. לפעמים כי זה שגרתי ויומיומי ולא צריך לחשוב יותר מדי. אני לא חושבת שמה שמניע אותי הוא חיצוני לי, לא בגלל שמשהו קרה במציאות או אמרו לי משהו או קיבלתי מתנה. אלא לרוב בגלל שמבפנים אני רוצה. לפעמים כי חשבתי שזה נכון ולפעמים כי הרגשתי כך. הרבה פעמים אני פשוט יודעת.
 

fishey

New member
שלום ...הגעתי גם לפה !!

שלום לכולם ...לא כל כך הבנתי מה הקטע של הפרום אבל ניראה לי מקום הזוי וחביב....והינה ניסיון לענות על השאלה : אתה עושה את הדברים כדי להצדיק את קיומך ....כי אים לא תעשה לא תוכל להוכיח שאתה קיים כי בעצם אין שום דבר שלא עושה משהו או משפיע על משהו שיעשה משהו . בקיצור ניראה לי שזה ברור מה שכתבתי ..או שלא !
 

שוKולד

New member
נראה לי שלא שאלתי טוב או שלא הובנתי

מה שכנראה נובע מהעובדה שלא ניסחתי עצמי.. השאלה היתה השפה הפנימית שלכם עם עצמכם כמובן. לא כשמישהו אומר לכם. אני אסביר. כשאני חייבת לעשות משהו ואין לי כח, עד שאני לא אומרת לעצמי בפנים, שוקו!! קומי עכשיו לעשות את זה, אין סיכוי שאני אקום. יתכן וזה קשור לזה שכשהייתי קטנה עד שאמא לא היתה צועקת עלי עכשיו תלכי לעשות שיעורי בית! לא הייתי עושה, בעיקר אהבתי את הימים שהיא שכחה
אז השפה הפנימית. מה אתם אומרים לעצמכם כדי לעשות דברים שנראה לכם שגדולים עליכם, או שלא בא לכם לעשות אותם, או משעממים. מנטה, כשאת הולכת לנקות את הבית, מה את אומרת לעצמך לפני כן כדי ממש לקום ולעשות זאת ?
 

Druyanizem

New member
אם אני נתקל במשהו שאין הרבה סיכוי

שאני יצליח לעשות אבל אני רוצה לעשות אותו... אני ישר עושה ההכככלל כדי לקבל אותו. בנתיים זה עובד
אני אומר לעצמי: "אני הולך להראות לכל מי שאמר שאני לא יכול את ההפך."
 

nutmeg

New member
מצטערת להגיד

אבל יש שני דברים שמזיזים אותי בגדול. האחד הוא כעס והשני סקרנות. זה כל כך ברור לי שאני אפילו לא יודעת מה אפשר כבר להרחיב על זה.
 

Mנטה

New member
אבל אבל אבל

אם את צריכה לעשות משהו שאת לא אוהבת וחייבת לעשות, מה יניע אותך אז ? אני כשאני צריכה לנקות את הבית לא כעס ולא סקרנות יכולים לעשות את העבודה
בשבילי. (טוב, קראתי בפורום אחר שאת לא מנקה, אני גם צריכה למצוא סידור כזה).
 

nutmeg

New member
לא אוהבת וחייבת

זה לא מספיק ספציפי כי למשל "לא אוהבת לנקות ת'בית וחייבת כי באים אורחים" אני מגייסת כעס על כל מי שמתסובב בבית שמלכלכך וכעס מהול ברחמים עצמיים על זה שאני מסכנה שצריכה לנקות אחרי כולם - בחיי שככה אני מלבה את עצמי לנקיונות. אם זה "לא אוהבת לכתוב עבודות אבל חייבת כי הסמסטר נגמר" זה כבר קשור לפחד. פחד שאעבד כל מה שעבדתי בשבילו, פחד שלא יקבלו את העבודה שלי אם לא תגיע בזמן וכו'. ויש גם "לא אוהבת לקפל גרבים" - אז אני לא מקפלת. לפעמים אני מצליחה גם לא להרגיש "חייבת". הגרבים נשארים בערימה בסלסלה עד שלמישהו אחר נמאס ומקפל אותם.
 

Mנטה

New member
בנוגע לנקיון...

היתה לי תקופה שהיתי מזניחה את הבית עד אימה רק כדי שאני ארגיש שאין ברירה יותר וחייבים לנקות. המופע הקיצוני ביותר (שהיה כבר לפני כמעט 10 שנים - אומרת בבושה רבה) היה שנשפך לי מיץ אדום אדום על הרצפה ובכוונה לא ניגבתי אותו כדי שלמחרת לא תהיה לי ברירה אלא לנקות !... אפשר לומר שהמניע לנקיון באותה תקופה היה אך ורק "אין ברירה". היום אני מנסה להגיע למצב שיהיו דברים שאני אעשה כתוצאה מ"משמעת עצמית" אבל נדמה לי שזה לא לגמרי פועל אצלי
. שכנוע ש"זה יעשה לי טוב" הרבה יותר עובד עלי (מישהו אמר חדר כושר ?). אני מסכימה שלדברים שונים יש מניעים שונים.
 

shonshon5

New member
יומיים הקדשתי לסוגיה הזו! יומיים!

ו..נאדא! שומכלום מוחלט! אין לי מושג מה מניע אותי, אם בכלל, כי למשל היום - שום דבר לא הניע אותי. ממש יום של חוסר מעש טוטאלי. גם אין לי מושג מה מניע אותי להיות כאן עכשיו. ובכלל.
 

שוKולד

New member
חשוב לדעת מה מניע אותנו

אולי יצליחו פחות לתמרן אותנו אלה הקרובים לנו, אולי נכיר את ה"שפה" שלנו ונוכל לעשות יותר דברים. לא ?
 

shonshon5

New member
אין לך מושג כמה את צודקת...

אני מודע לסיטואציות בהן כל מיני "קרובים ומקורבים" מנצלים את הידע על "מה מניע אותי" לשם הפקת תועלות לעצמם ללא תמורה הוגנת.. תקצר היריעה מלפרט את כל המקרים. ז"א המקרים שהייתי מודע להם, למפרע או בדיעבד, ומה על כל האחרים, שבוודאי התרחשו והופקו ברמת תיחכום (או תיכמון) כזו שאפילו לא הרגשתי בכך? לא פשוט.
 
למעלה