מבקר המקלדת
New member
אתם יודעים מה?
הפכתי בדבר והחלטתי שמשום שרבים כאן לא יגמלו מהצורך ליחצן את עצמם, ראוי שאני אעשה זאת ואבדיל את המוץ מהתבן. הנה המלצתי הראשונה, לסיפורו של אסיסטנט ביקר, "איש זקן". אסיסטנט יקר, כותב אתה מצוין רגש, השימוש בגוף שני מצוין, אוצר-מילים מרשים המשובץ באלגנטיות ולא כרברבנות כפויה הכופה על הסיפור גם איזושהי תחושת אי-נוחות, כמו שראיתי בחלק מהסיפורים כאן. אבל אחרי משפט כזה תמיד מגיע "אבל", אתה יודע. ובכן, קטע זה, למרות שהוא כתוב טוב, הוא לא סיפור. מדובר במכתב / קטע יומן / פרגמנט מתוך סיפור גדול יותר. מדוע החלטת להפסיק? האם נגמר האוויר מראותיך? לעיתים אנו ניגשים לדף עם כוונה מסוימת ועם אורך-רוח מסוים כלפי הדמויות שבראנו. זהו מילכוד שמבדיל כותבים מתחילים מכותבים מנוסים. כשאתה ניגש לכתוב התנתק מציפיותך המוקדמות ועבור למצב תודעה שונה. אם כתבת קטע קצר וטוב, שכח ממנו והמשך עם הדמות על מרחב אמורפי של זמן, ללא סוף והתחלה. בסופו של התהליך, לאחר ניפוי קווי עלילה משניים, תמצא את עצמך עם סיפור. *** כל הכתוב לעיל מכוון לרבים מכם, שמסתפקים בכתיבת פרגמנטים, אולי מתוך עצלות. חבל.
הפכתי בדבר והחלטתי שמשום שרבים כאן לא יגמלו מהצורך ליחצן את עצמם, ראוי שאני אעשה זאת ואבדיל את המוץ מהתבן. הנה המלצתי הראשונה, לסיפורו של אסיסטנט ביקר, "איש זקן". אסיסטנט יקר, כותב אתה מצוין רגש, השימוש בגוף שני מצוין, אוצר-מילים מרשים המשובץ באלגנטיות ולא כרברבנות כפויה הכופה על הסיפור גם איזושהי תחושת אי-נוחות, כמו שראיתי בחלק מהסיפורים כאן. אבל אחרי משפט כזה תמיד מגיע "אבל", אתה יודע. ובכן, קטע זה, למרות שהוא כתוב טוב, הוא לא סיפור. מדובר במכתב / קטע יומן / פרגמנט מתוך סיפור גדול יותר. מדוע החלטת להפסיק? האם נגמר האוויר מראותיך? לעיתים אנו ניגשים לדף עם כוונה מסוימת ועם אורך-רוח מסוים כלפי הדמויות שבראנו. זהו מילכוד שמבדיל כותבים מתחילים מכותבים מנוסים. כשאתה ניגש לכתוב התנתק מציפיותך המוקדמות ועבור למצב תודעה שונה. אם כתבת קטע קצר וטוב, שכח ממנו והמשך עם הדמות על מרחב אמורפי של זמן, ללא סוף והתחלה. בסופו של התהליך, לאחר ניפוי קווי עלילה משניים, תמצא את עצמך עם סיפור. *** כל הכתוב לעיל מכוון לרבים מכם, שמסתפקים בכתיבת פרגמנטים, אולי מתוך עצלות. חבל.