אתם שואלים, חנונים עונים

לנקה

New member
יש לי מבחן בלשון

מישהו יודע איך מבדילים בין מושא לתאור . (אני לא צאיך סוגי תיאורים כי זה לא יהיה במבחן) רק לדעת שיטה טובה לזיהוי
 
תחזיר אותי 7 שנים אחורה...

אם אני לא טועה... מושא זה המילית שמתחברת לפועל, "הילד נכנס לבניין" - נושא נשוא מושא, בהתאמה. בעיקרון, כל מילית שלפניה יש ב' ל' על את וכו'. תאור זה מילית שבאה להוסיף מידע לנושא בעיקר, דרך טובה לזהות זה במידה ויש ה' הידיעה, "ההר הרם", "העיר הנפלאה" וכו' כמובן "ילדה מתוקה הלכה לה למקום אחר" זה גם תיאור. כמובן שאפשר להתפלפל ולהגיד "הנהר הוא אדום" ואז אדום כאן הוא לא תיאור כמדומני, במקרה ואני לא מתבלבל, אלא נשוא, ממש לא בטוח בקשר לפרט הזה. אם יש עוד שאלות, תשאל. אדם
 

לנקה

New member
מבחן בלשון

פיעל-פועל היפעיל-הופעל פעל-ניפעל היתפעל היתפעל היא פעולה חוזרת. למשל:היתלבש היתאפר. היפעיל ופיעל משמעותם גרימה. והיפעיל ניפעל והתפעל משמעותם שינוי והתהוות. כדי למצוא זמן גוף ושורש של מילה מסויימת מעבירים את המילה להוא בעבר (צורת יסוד) וכך מוצאים את השורש. אם יש חיריק בפ' הפעל אז אז המילה בבנין פיעל אם יש קובוץ בפ' הפועל אז המילה בבנין פועל אם יש קובוץ במוספית תחילית אז המילה בבנים הופעל אם יש פתח בפ' הפעל אז המילה בבנים פעל ואם יש דגש בעיין הפועל אז זה או פיעל או פועל או התפעל לוואי מתאים לשמות עצם, ושאולים עליו איזה? של מי של מה? וכמה ? ותאור ומושא מתאים לפעלים. מושא הוא משלים נצרך אם חייבים לשים אותו להמשך המשפט. ותאור הוא רק אם רוצים מילה שמתארת לנו את הפועל כדי לפרק משפט מוצרים קודם כל: 1. מוצאים נשוא על ידי הטיית המשפט לזמן עבר (אם בעתיד) וההפך המילה שהשתנתה היא הנשוא. אם מחפשים נשוא מורח רק אם זה 1.ניב 2.פועל וצורת מקור. 3.צמדי מילים במקרים אלה זה נשוא מורחב. יש עוד מקרה של נושא+נשוא למשל: "חקרתי את החדר ביסודיות". חקרתי יהיה נושא+נשוא. 2. שלב שני מוצאים את הנשוא בשאלת מי ? אם אין תשובה אז שואלים מה ? 3. מחפשים את הלוואים בסמוך לנושא. ואת המושאים והתארים בסמוך לנשוא לעולם לא תבוא מילת יחס לפני נושא נ"ס = נסמך סומך צירוף מילים שאפשר להכניס בניהם את המילה של גן ילדים : גן של ילדים. פעיל סביל : פעיל מתמקד בעושה הפעולה סביל במקבל הפעולה. סוגי טקסטים: טקסט מידעי- ספרי יעוץ אינציקלופדיה. מוסר מידע מיעץ. טקסט מדריך ומפעיל- מדריך טיולים, ספר בישול. מדריך מפעיל. טקסט מידיע- מוסר מידע מפרט נתונים מציג עובדות. טקסט פירסומי- מפרסם מביא לידעת הציבור. טקסט תיאורי סיפורי- יש עלילה ודמויות שמות תואר רבים מתאר ומספר חויות. טקסט ביקרותי/מגמתי- מביע דעה סובייקטיבית. ואממ זהו אני חושב
 

לנקה

New member
יש לי משפט ואני לא יודע איך לפרק

אותו . הוזלתם של מחירי הדלק בשבוע שעבר גרמה לתורים גדולים בתחנת הדלק תודה מראש :]
 

EdisonGirl

New member
לשון!../images/Emo99.gifיאמי!

עברתי כבר מזמן את כיתה י'.. נראה אם אני זוכרת.. הוזלתם של מחירי הדלק בשבוע שעבר- נושא (ההוזלה)+לוואי+תיאור זמן גרמה- נשוא לתורים גדולים בתחנת הדלק- מושא (תורים)+לוואי+תיאור מקום אם יש לך אייסיקיו או מסנג'ר, אני מוכנה לרענן את זכרוני ולתת לך כמה טיפים להתמודד עם הדברים האלה כאילו היו
..
 

Misery Of Life

New member
"בשבוע שעבר" הוא לוואי.

הוא צמוד לשם עצם ולא לפועל. איזה הוזלה? בשבוע שעבר. (ככה לפחות, אני למדתי)
 

EdisonGirl

New member
../images/Emo45.gif צודק..

זה לא יכול להיות אחרי הנשוא.. זה שייך ל"הוזלה"..
 

Nimst

New member
אתם שואלים, חנונים עונים ../images/Emo189.gif

שאלות לחנונים המוכשרים של הפורום, נא לשרשר לכאן.
 
שאלה בפיזיקה...

שלחתי את ההודעה כבר במדע פופולרי... מניח שיש כאן הרבה שקוראים גם את הפורום ההוא... בחור מתכנן לארגן את חדרו בצורה רומנטית ע"י תאורה המופקת מנרות. הוא רוצה לדעת כמה נרות הוא צריך בשביל להאיר חדר סביר של בערך 9 מ"ר לעוצמת תאורה די חלשה... בנתיים הוא פיזר 12 נרות. האם תוכלו לפתור בשביל הבחור את הדילמה? אדם
 
למעלה