אתמול טסתי ב-Boeing 777-258 4X-ECD

Maple syrup

New member
אתמול טסתי ב-Boeing 777-258 4X-ECD

מלונדון הית'רו לתל אביב. ישבתי בשורה 57 (לפני אחרונה), במושב A (ליד החלון השמאלי). המראנו ממסלול 27L (אני חושב שזה היה אחד ה-taxiים הקצרים ביותר שהיו לי אי פעם במטוס נוסעים כבד - המסלולים ממש קרובים לטרמינל). גובה השיוט היה בהתחלה 37,000 רגל, ואיפשהו מעל הבלקן הרגשנו את המנועים מגבירים עוצמה ואת המטוס מעלרד מעלה - גובה השיוט עלה ל-FL390. האמת היא שקצת התאכזבתי. המטוס כשלעצמו כמובן מדהים, אבל אל על הצליחה, כהרגלה, להפחית את חוויית הטיסה למינימום האפשרי: למרות שהגענו ל-check in שלוש ורבע שעות לפני שעת הטיסה הנקובה, אמרו לנו ש"לא נותר עוד אף מושב עם מקום לרגליים" (ובמזל תפסנו את המושב ליד החלון האחרון שנותר) - איך יתכן מצב שכזה?!; ההמראה היתה מאוחרת בכ-50 דקות מהשעה הנקובה; מערכת הבידור האישית היתה ברמה הבסיסית ביותר - נטולת גיימבוי ושאר מאפיינים שהם תקניים בחברות תעופה אחרות (אם כי, למרבה המזל, היה סרט טוב). רק הנוף שנשקף מהחלון בשעה הראשונה של הטיסה (אחריה היה כבר חושך גמור) היה מרהיב ביותר, עם שדות של ענני נימבוס מטה-מטה, ומעליהם צירוסים (לא המטוס...) דקיקים. זו היתה בשבילי הטיסה הראשונה בחיים ב-777, ואני מקווה שבפעם הבאה שאטוס בו, אעשה זאת בחברת תעופה שמנצלת את מלוא הפוטנציאל של המטוס הנפלא הזה.
 

Aviation Addict

New member
מסכים איתך בחלק מהדברים

ידוע שאל על יכולה להשקיע הרבה יותר במערכת הבידור וגם באיחורים שלה, אבל בוא לא נשכח את הנוסעים הישראלים שלא מעט מהם מאחרים לטיסות ויוצרים עיכובים, ואני משער לעצמי גם שמערכות בידור יושחתו בסיכויים הרבה יותר גבוהים ליד נוסע ישראלי מצוי. ולגבי המושבים, לא מעט נוסעים מזמינים מראש את המושבים ובהחלט יכול להיות שהכול היה טפוס כבר. ואגב יש לך תמונות מהטיסה הזאת? אשמח אם תשתף אותנו! תודה.
 

easysam

New member
אל על מסרבת לשריין מושבים אלא אם

אתה סילבר גולד ופלטינום... ובכל זאת... 3 שעות לפני הטיסה הכל מלא. זו תופעה מסתורית שלא הצלחתי לקבל לה הסבר מניח את הדעת
 
נשמע שבסה"כ היתה חוויה טובה

למרות שהפוטנציאל לא מוצה במלואו. וייתכן שהגיעו אנשים רבים לפניכם וקיבלו את כל מקומות הישיבה עם מקום לרגליים, ולכן למרות שהגעתם שלושת רבעי שעה לפני מועד ההמראה לא נשאר לכם מקום, זה הכי הגיוני. מה שמרגיז זה העיכוב בהמראה! אמרו לכם מה היתה הסיבה? והעננים.... נכון שכיף להסתכל עליהם מהרום ולנתח אותם??? כל פעם שאני עושה את זה בטיסה בעלי צוחק עליי ואומר שאני משוגעת.
 
אתה יודע מה? ישלי תיאורית

קונספירציה לגבי הושבת הנוסעים במטוס, אני אשמח אם מישהו שמכיר את זה מקרוב גם יוכל להסביר מה העדיפויות של חברות התעופה. נראה לי שלפעמים לפי איך סהנוסע נראה להם (בעייתי או לא) הם מושיבים - כלומר אם נראית להם אחד שקט כזה אז הם יושיבו אותך במקום פחות אטרקטיבי אפילו שבאת מוקדם כדי לשמור מקומות טובים לאנשים שהם יודעים שייתכן ויעשו להם "רעש" ובעיות. יש check in לטיסה כזו ערב קודם? יכול להיות מצב שבו מקבלים כרטיס עלייה למטוס עם מקום ישיבה לפני ההגעה הפיזית לשדה ביום הטיסה? כי אחרת זה נשמע לי די לא הגיוני.
 

mem99

New member
באל-על המקומות הטובים מוזמנים מראש

אל-על היא החברה היחידה שבה סוכנויות הנסיעות יכולות להזמין מראש מקומות טובים (יציאת חרום וכ"ו) ביחוד אם הנוסע הוא חבר מועדון. זה תקף ביחוד לכרטיסים שהחברות קונות (מחלקות B ו-Y במחלקת תיירים) ומשלמות בערך פי שתיים מאנשים פרטיים. בלופטנזה וסוויס אף פעם זה לא עבד לי. באל-על זה כמעט תמיד עובד.
 

mem99

New member
אני באמת צריך להחליף סוכן

אבל באופן עיקבי אני תמיד מקבל מקומות טובים באל-על ופחות טובים בסוויס / לופטנזה למרות שעבדתי בחברה שהיא מהלקוחות הגדולים של לופטנזה בארץ. לגבי סינגפור איירליינס: עדיף שלא נשווה את אל-על או כל חברת תעופה אירופית אחרת אליהם...
 

easysam

New member
ממש לא החברה היחידה - בדיוק ההיפך

בסינגפור אירליינס, כנס לאתר שלהם 48 שעות לפני הטיסה, ותעשה צ'ק אין בעצמך דרך האינטרנט, והם לא לבד.
 

נוב 00

New member
בקשר למקום...

לרגליים , אין הרבה מקומות כאלה ף למי שלא יודע זה המקומות שלפני הדלתות של המטוס, ככה שיש מרווח גדול מאוד לרגליים... ומספר המקומות המצומצם הזה נתפס כבר כמה שבועות ואפילו חודשים טובים לפני הטיסה, אנשים מבוגרים ואנשים אחרים מבקשים את המקומות האלה שהם מזמינים את הכרטיסים עוד, שזה לרוב כמה חודשים טובים לפני... בקשר לשאר המקומות, אפשר גם לבקש לדוגמא חלון או מעבר גם בהזמנת הכרטיסים שזה גם כמה חודשים לפני, לכן יכול להיות מצב שאנשים פשוט ביקשו את המקום ממזמן.. אני לדוגמא טסתי מסאן פאבלו (ברזיל) לניו יורק, טיסה של בערך 10 שעות, ידעתי שאם אני יהיה תקוע באמצע או ליד החלון אני ישתגע, אני טיפוס שחייב לקום ולזוז כל כמה זמן... אז כבר כמה חודשים ביקשתי את המקום ובהזמנה כבר היה כתוב לי את המספר כיסא ושורה...
 

ny22

New member
מנהל
אני שמח בשבילך שטסת ב-777

הייתי מת לטוס ב-777 של אלעל. מה לעשות, אני מאלה שמרגישים טוב לטוס באלעל, כי בשבילי היא תמיד מספר 1. וכמובן, אני מבין אותך, כי גם אני מאלה שאף פעם לא מוותר על מושב ליד החלון בטיסות...
 

תוכון1

New member
ההמראה של ה-777 די מפחידה

שהמראתי איתו לפני שנה מניו יורק המנועים ממש עושים רעש חזק. מרגישים ממש את כל העוצמה. ב-744 ההמראה מבפנים לדעתי הייתה יותר שקטה אפילו. המטוס אבל מעוצב בצורה חדשנית ביותר, הוא רחב מאד, והוא ממש יפה. ד"א-עם איזה מטוס טסתה? כלומר מה השם שלו? כי ל-777 שאני טסתי בו קראו:NEGEV.
 

נוב 00

New member
המנועים של...

ה 777 הם ממש מפלצת בפני עצמה... קוטר מנוע של 777 הוא כקוטר גוף מטוס 737...
 

נוב 00

New member
כן...

ההבדל הוא של747 יש 4 מנועים ול 777 יש 2 מנועים, אבל עם יותר עוצמה ממנוע אחד של ה 747
 
קוריוז על המנועים של 777

המנועים של 777 כל כך גדולים, שהם לא נכנסים לשום מטוס! הדרך המעשית היחידה "להעביר" מנוע של 777 ליעד היא להטיס אותו כשהוא מחובר כמנוע ל 747 (ה 747 טס עם 3 מנועים!) או ב 747 קרגו בתצורה מיוחדת לפי קפטן אמריקאי שדיברתי איתו, זאת אחת הסיבות שהסינים זרקו אל כל המטוסים - בעיה קשה בתחזוקה (המטוס לא מתחזק את עצמו בצי קיים) ודרך אגב, הטיסה הכי טובה שטסתי בה (ואני טס בה הרבה) היא ה 777 של קונטינטל לניו-יורק, בביזנס. אפילו מקבלים גלידה עם קצפת בסוף הארוחה.
 
למעלה