אתרים לחיפוש עבודה/כוח אדם/קבוצות פייסובק - מה עדיף?

אתרים לחיפוש עבודה/כוח אדם/קבוצות פייסובק - מה עדיף?

היי שירן, הייתי שמחה לדעת מהי לדעתך הדרך המומלצת ביותר לחפש בה עבודה. כיום חיינו מתרכזים בעיקר בפייסבוק, אך בשל העבודה הזו יש ביקוש מטורף לכל משרה שמתפרסמת, הסיכויים להתקבל פוחתים משמעותית. עם אתרים הגדולים אני לא ממש מסתדרת, ואני לא מעוניינת להיקלט כעובדת כוח אדם. אז מה את מציעה?
 
לחפש עבודה - גם זו "עבודה"


יש הרבה דרכים לחפש עבודה - וכל הדרכים "כשרות"

החשובות שבהן:
1. אין אפשרות להימנע מחיפוש עבודה באמצעות אתרי "דרושים" , גם אם את לא ממש מסתדרת עם האתרים האלו - זו הדרך העיקרית ואין ברירה - צריך להסתדר עם זה. אפשר להקל - בכל אתר "דרושים" יש בד"כ סוג של "מנוע חיפוש" למשרות. בד"כ קוראים לזה "סוכן חכם" - את מגדירה קריטריונים פעם אחת - וכל משרה חדשה שנכנסת לאתר ועונה על הקרטריונים שהגדרת - נשלחת אליך למייל. במקום לחפש ולחפור באתרים האלו, מה שבאמת גוזל המון זמן... ויש לזה גם יתרון משמעותי נוסף - את מיד מקבלת את המשרה למייל ויכולה להיות בין הראשונים שהשיבו ושלחו קורות חיים למשרה - ולזה יכולה להיות משמעות !
אין הכרח להתפזר לכל אתרי הדרושים. אפשר להתרכז בגדולים ביותר כגון - ג'ובמסטר, פורטל דרושים, אולג'ובס, ג'ובנט...
2. יש באינטרנט אתרים שהם "מנגנון להפצת קורות חיים" - אתר כזה מפיץ בד"כ את קורות החיים שלך לחברות השמה (לא חברות כח אדם!) שמנויות על האתר. קורות החיים שלך יכנסו ל"מאגר" של חברות השמה - אין משרות באתרים האלו. אם לחברת השמה שקיבלה את הקו"ח שלך תהיה משרה מתאימה להציע לך - יפנו אליך.
3. ובמקום השלישי - קשרים... "חבר מביא חבר"... זה כולל את הפייסבוק ואת הלינקאדין וגם את ה"פרוטקציה"

4. ואם את באמת רוצה להשקיע - את יכולה להכין לעצמך רשימה של חברות/עסקים שבהם תרצי לעבוד. תמצאי את אתרי האינטרנט של החברות האלו - כמעט לכל ארגון/חברה יש באתר האינטרנט שלה או משרות שהם מפרסמים או אפשרות לשלוח קורות חיים גם ללא משרה ספציפית, אם וכאשר תהיה להם משרה מתאימה להציע לך - יחזרו אליך.
 
למעלה