זה מקרה הפוך לחלוטין ממה שתיארתי.
זה יהיה כמעט בכל קו בינעירוני עם תחנות הורדה
למשל קווים שיוצאים מאזור המרכז/השרון לירושלים קו 425 מרעננה עקרונית ניתן להמשיך עד ירושלים ועוברים טבעות שונות יש כאן הרבה פרצות.
כל עוד זה לא יפגע בציבור מבחינתי שיהיו רמאים מה שיותר קשה לקבל זה את ההטעיות של משרד התחבורה .
הקטע זה שרמאים תמיד היו ותמיד יהיו אני זוכר לפני הרבה מאד זמן שתל אביב עד גהה היה תעריף אחד ואחרי זה תעריף שונה היום זה אותו תעריף, והרבה היו משלמים את התעריף הזול וממשיכים לפתח תקווה.כלומר זה שיש אנשים כאלו לא אמור למנוע שיפור וקדמה או לחילופין בגללם לדפוק את שאר האזרחים.
זה מקרה הפוך לחלוטין ממה שתיארתי.
אתה מתאר מקרה בו נוסע משלם על נסיעה באוטובוס אחד לקטע נסיעה קצר ונוסע נסיעה ארוכה יותר.
 
אני מדבר על מצב בו אתה חייב להחליף אוטובוס ושהיישוב ממנו אתה יוצא נמצא באיזור X, ישוב היעד אליו אתה נוסע גם נמצא באיזור X. אבל, האוטובוס היחיד שיש לך מיישוב המוצא שלך נוסע ליישוב אחר שנמצא באיזור Y. ורק דרך איזור Y אתה יכול להחליף לקו אוטובוס ליישוב היעד שלך שנמצא באיזור X.
 
הכוונה היא שהיישוב בו אתה גר נמצא ביחד עם עוד יישובים שונים באותו איזור או טבעת. אבל מהיישוב שלך אין שום קו אוטובוס לאף אחד מהיישובים שנמצאים ביחד עם היישוב שלך באיזור/טבעת. לכן, אתה נדרש לבצע החלפה מחוץ לאיזור שלך וכך אתה מוכרח לרכוש כרטיס יקר יותר כדי לנסוע בתוך האיזור שלך (כי אתה מוכרח לצאת מהאיזור שלך לאיזור אחר על מנת לשוב לאיזור שלך בקו נוסף).
 
עכשיו, חזור לדוגמא על אופקים וחצרים שנתתי לעיל ועל הפתרון ותבין מה ההבדל בין לנסוע למרחק גדול יותר במחיר של קטע קטן באוטובוס אחד או לנסוע בשני אוטובוסים כשאתה ממוכרח לבצע את ההחלפה באיזור שהוא מחוץ לאיזור בו נמצא יישוב המוצא ויישוב היעד.