אתר טוב... אבל יש לי שאלה

Tatu4Taty

New member
אתר טוב... אבל יש לי שאלה

אתמול מצאתי אתר טוב על האל אנוביס (אנפו) אבל באחר מהטקסים (זימון האל) לא הבנתי מה הרעיון שמאחוריו.... משום מה הם רוצים שהמכשף יעמוד מאחורי האדם שאמור לתקשר עם האל (אולי כי הוא צד נטרלי?) בכל מקרה לא הבנתי את זה אז אם מישהו יוכל להסביר לי אני אודה לו מאוד.... תודה, Tatu4Taty
 

Justin Angel

New member
אנחנו לא.

לפחות לא בפורום הזה, כאן אנחנו עוסקים בתוכן ולא במאגיה מוזנחת וחסרת-בסיס (אתם יודעים למה אני מתכוון). הדף שנתת מכיל שני "לחשים" (למעשה אלה אפילו לא מתכונים מוצלחים, סתם לחשים מוזנחים) שהראשון מביניהם מסביר כיצד לעשות Scrying בעזרת אנוביס ועוד אחת איך לעשות משהו שמביא הגנה ועוד חלק המדבר על פסטיבלים מצריים. אישית אני ממליץ לך לזנוח את האתר המזעזע הזה ולהתחיל ללמוד ממקורות קצת יותר איכותיים. ברכות זוהרות
 
לפי התיאור של הכישוף

שלפי כותב באתר מובא מהפפירוסים המאגיים ממצרים בתקופת ההלניזם (פפירוסים שכאלה גם מוזכרים בספר "מאגיה הרמטית" של פלאוארס) - הנער הוא פשוט מאוד הכלי דרכו מתקשר המכשף עם האלים. אני מניח שבפפירוס עצמו גם נכתבו תנאים לגבי גילו של הילד, מוצאו (משפחת אצולה, משפחה רגילה) וכו´. אני מניח כי הדבר הזה מגיע מתוך האמונה כי היכולת של ילדים להתחבר ללא-מודע ולאלים בצורה טהורה יותר, כי הם עצמם "טהורים" יותר (ד"א, גם היום יש המאמינים כי ילדים הם בעלי יכולות "מיסטיות" חזקות יותר מאשר של בוגרים, אך זה דיון אחר). בעיני שיטות שכאלו פסולות, אלא אם כן הילד עצמו הביע נכונות להשתתף בתהליך שכזה (אך מה כבר ילד יודע? הויכוח הזה עשוי לארוך דפים על גבי דפים, מאחר ובדתות ואמונות רבות מראש קובעים מה תהיינה אמונותיו של הילד ולאיזו דת יהיה שייך ולכן מבצעים בילדים ברית מילה, הטבלה ועוד טקסים שכאלו. האם הם בהסכמתו? לא. אבל גם זה דיון אחר).
 

Tatu4Taty

New member
נכון...

קודם כל, תודה על התגובות עזרתם לי מאוד :) וגם אני לא חושב שיש קשר בין הילד לאל... לדעתי דווקא אדם המודע לעצמו ולהתהליך בצורה טובה יותר יוכל לראות ולהבין טוב יותר... מה שלא נראה לי הגיוני מעבר לזה הוא ש"טוהר" מתקשר לאל שהוא רחוק כ"כ מטוהר כלשהו והוא עצמו סמל לרוע... אבל אולי אכן מידה של טוהר קיימת בו, במיוחד בגלל שהוא מתעסק בנושא המוות שהיה רגיש כ"כ אצל המצרים או שלחילופין, הוא בעצם נעזר בטוהר של הילד למען עצמו... *ניצול*
 
המוות לא נתפס כדבר רע

אצל המצרים (וגם בהרבה תרבויות אחרות). אם תשים לב, בהרבה תרבויות, החיים הם מעין הכנה למוות, בין אם תתגלגל לחיים אחרים או בין אם תמשיך לאיזשהו עולם אחר. בהרבה תרבויות ודתות, הטקסים של המוות ואלה שלאחריו הם חשובים לא פחות, אם לא יותר, מטקסים אחרים בחייו של אדם. אנוביס לא היה אל רע וגם אוסיריס לא היה אל רע. נהפוך הוא. אנוביס גם היה אחד משופטי המתים שהיה מציב את לב הנאשם מול הנוצה של מא´את לראות אם אדם היה טהור בחייו (הלב והנוצה היו מוצבים על מאזניים).
 

Tatu4Taty

New member
יש לך נקודה, אבל...

בכל זאת אנוביס לא היה מהאלים ה"טובים" הוא בכל זאת עודד הרס... אף על פי שהמוות נתפס כדבר טוב ותפקידו היה בסה"כ להציג את האדם כמו שהוא הוא לא היה מהאלים שעודדו "צמחיה רוחנית" אלא יותר מאלה שאהבו חורבן במקום...
 
סליחה, אבל

מאיפה בדיוק אתה שואב את המידע הזה? אנוביס לא עודד הרס. הוא לא היה אל מוות כפי שהתרבויות היודאו-נוצריות תופסות אותם (סמאל כמלאך מוות ומלאך הרס, או עזראל ודומיו) אלא האל שאחרי מותו של אדם היה משגיח על מסעו לעולם שמעבר, האל שאחראי על פעולות החניטה (והרי המצרים תפסו את החניטה כדרך לחיי הנצח בעולם הבא) ואל הזמן. לא אהב חורבן ולא שום דבר דומה לו... דיכוטומיה של "טוב" אבסולוטי אל מול "רע" אבסולוטי היא "מודרנית" לעומת הדתות הפגניות.
 

Tatu4Taty

New member
טוב שאמרת לי את זה

אכן בדקתי ואין לי מושג מאיפה הבאתי את זה... סליחה על הפיגור... כנראה שזה נקלט אצלי ממקור סלקטיבי במיוחד
 
למעלה