אתר לרישומי בתי כנסת עתיקים

  • פותח הנושא א77
  • פורסם בתאריך

telavivit

New member
תודה על האתר.

שאלתי את עצמי אם לקרוא להם בתי כנסת עתיקים ? או שם אחר כלשהו. עבורי בתי כנסת עתיקים הם אלו שמצאו את שרידהם פה בארץ ישראל. הם באמת עתיקים, רובם מן המאה ה 3 -ועד המאה 6-7. יש ספר של צבי אילן שמתאר ומתעד עשרות ( אולי יותר ) של ממצאים מבתי כנסת עתיקים בארץ ישראל.
 

א77

New member
אני חושב שאמנם

בתי כנסת בארץ ישראל אמורה להיות להם חשיבות יתרה. אבל למרות הכל דוקא בגולה כשעם ישראל מתכנס לו ביחד בבית הכנסת. הרי זה מהווה כעין המחשה לליכוד, כמו שכבר פירשו האספו ואגידה אתכם. אגידה היינו מלשון אגד ואיגוד יחדיו. דוקא בתי הכנסת שבחו"ל עשו לי המון. תוכלי להבין אותי מעט יותר טוב אם תקראי את שכתבתיע בנושא. בני המנהל הכניס את זה למדור ה'מאמרים' בפורום.
 
אחד הציורים באתר זה ריגש אותי

באתר זה יש ציור של בית הכנסת הגדול בעיר בנדין פולין בבית הכנסת זה היו ציורי קיר שאמנים יהודים ציירו אותם האמנים אפלבוים וציגלר הם למדו אמנות בפריז הורי ז"ל סיפרו לי שגם תלמידי בתי ספר של הגויים היו באים לבקר ולראות את קירות ואמנות של בית הכנסת זה. הכנסתי בגלריה של פורום זה "אמנות בשואה" ציורי קיר משם, שננלקחו מיד ושם. התמונה בצד הוא של בית הכנסת לפני המלחמה. בימים הראשונים של המלחמה הגרמנים שרפו בית הכנסת זה כולל 50 יהודים. לכל מי שיש לו צילום של אמנות מלפני השואה מוזמן לשלוח אלי כדי שנפרסם בגלריה זאת. בברכה בני הרשקוביץ
 
למעלה