אתר שקשור

Mr Peiser

New member
עדי..

איכפת לך אם אני אוסיף אותו לקישורים עם קרדיט לך..?
 
כלל וכלל לא, רק שאתה מוזמן לוותר

על הקרדיט אגב, התחלתי לקרוא שם את המאמרים ובוא נגיד שלפחות לגבי המאמר הראשון יש לי כבר כמה השגות...
 

Mr Peiser

New member
../images/Emo22.gif השגות..? פרט נמק והסבר!

ודרך אגב...אתה מוזמן להמליץ על מאמרים חדשים או להעלות אם בא לך..בכל אופן אני מתכנן בקרוב עדכון גדול של המאמרים.
 
מבחר דוגמא

נושא הדינמיקה. ברבים מהצ´מבלים היו מספר מנואלים עם מספר סטופים, מה שכן אפשר שינויים בין חזק לחלש, אם כי בצורת מדרגה כאופיני בתקופה. הקרשנדו בכלל נחשב להמצאה מהפכנית של תזמורת (לא פסנתר) מנהיים. אכן, פני המוזיקה השתנו והטווח והביטוי הדינמי בה התרחבו מאוד. היתה תחלופה מסיבית של כלים ישנים בחדשים במאה ה18. לא רק צ´מבלו(שלרבים מהם היו 5 אוקטבות בדיוק כמו לפסנתר של מוצארט ובטהובן) וקלויקורד(שדוקא מסוגל להבעה דינמית לינארית) נעלמו, אלא גם משפחת החליליות, העדינה יחסית ובעלת התחום הדינמי המצומצם, או משפחת הגמבות או הלאוטות העדינים גם הם וכו´. אגב, שום כלי לא נעלם לחלוטין מעולם, ובמאה ה20 זכו כולם לתחיה מחודשת, מי יותר ומי פחות. אין לי ספק עם זאת, שהשפעתם של תכונות הפסנתר שהלך ותפס את מקומו על המלחינים שרובם ככולם היו קלידנים היתה ועודנה רבה.
 
למעלה