את הספר החדש הזה אני אקרא
התנ"ך והזהות היהודית, מאת אניטה שפירא, הוצאת מאגנס, 2005, 174 עמודים מאת יצחק לאור בתיאור של אניטה שפירא מתהפך היחס אל התנ"ך. אם יחס זה נתפש קודם רק כחצי-דתי, דת של חילונים, הנה עכשיו דורשת שפירא לקבל אותו בלי ויכוח, כאמונה לצורך אמונה, כטקסט מקודש בשם הקיום בבית הספר התיכון ע"ש דוד קלעי בגבעתיים, באמצע שנות השישים, שימש התנ"ך את המורה להיסטוריה, אניטה שפירא, כמקור לעונשי העתקה. בעיקר חביבים היו עליה פרק קי"ט בתהילים (זה המתחיל ב"אשרי תמימי דרך ההולכים בתורת ה'" ומסתיים 176 פסוקים אחר כך ב"תעיתי כשה האובד, בקש כבדך כי מצוותיך לא שכחתי"), ופרק ז' בדברים (זה הנפתח בחזון "כי יביאך ה' אלהיך אל הארץ אשר אתה בא שמה לרשתה ונשל גויים רבים מפניך, החתי והגרגשי והאמורי והכנעני והפריזי והחיווי והיבוסי, שבעה גויים רבים ועצומים ממך" וגו'). להמשך המאמר של יצחק לאור על הספר ראו בקישור
התנ"ך והזהות היהודית, מאת אניטה שפירא, הוצאת מאגנס, 2005, 174 עמודים מאת יצחק לאור בתיאור של אניטה שפירא מתהפך היחס אל התנ"ך. אם יחס זה נתפש קודם רק כחצי-דתי, דת של חילונים, הנה עכשיו דורשת שפירא לקבל אותו בלי ויכוח, כאמונה לצורך אמונה, כטקסט מקודש בשם הקיום בבית הספר התיכון ע"ש דוד קלעי בגבעתיים, באמצע שנות השישים, שימש התנ"ך את המורה להיסטוריה, אניטה שפירא, כמקור לעונשי העתקה. בעיקר חביבים היו עליה פרק קי"ט בתהילים (זה המתחיל ב"אשרי תמימי דרך ההולכים בתורת ה'" ומסתיים 176 פסוקים אחר כך ב"תעיתי כשה האובד, בקש כבדך כי מצוותיך לא שכחתי"), ופרק ז' בדברים (זה הנפתח בחזון "כי יביאך ה' אלהיך אל הארץ אשר אתה בא שמה לרשתה ונשל גויים רבים מפניך, החתי והגרגשי והאמורי והכנעני והפריזי והחיווי והיבוסי, שבעה גויים רבים ועצומים ממך" וגו'). להמשך המאמר של יצחק לאור על הספר ראו בקישור