את ישעיהו פרק נ"ג נמנעים מלקרא בבתי

EMITIST

New member
את ישעיהו פרק נ"ג נמנעים מלקרא בבתי

הכנסת האם מישהו כאן יוכל להסביר לי מדוע? בתודה מראש וערב נפלא לכולנו, EMITIS
 

masorti

New member
כדי לא לעשות נחת רוח לנוצרים.

הנוצרים טוענים שפרק זה מנבא על ישו, ולכן הפך הפרק ל"מוקצה". חוץ מזה, יש פחות ימים בשנה מאשר פרקים בתנ"ך. אז למה את מצפה שיספיקו לקרוא את כל התנ"ך בבתי הכנסת?
 

EMITIST

New member
מסורתי, עם כל הכבוד לי אליך נו, באמ

באמת... אז דווקא מכל הספרים והפרקים בתנ"ך אז דווקא את הפרק הזה... זה שוב תשובתך רק מחזקת בי את ההשערה שמא הפוך הוא ולהיהודים פשוט לא נוח עם האפשרות שאולי יש משהו בכך וישוע הוא אכן האיש ומאחר ומסיבה זו או אחרת הם פשוט לא מוכנים להתמודד עם העובדה והאמת ובעצם נימוקך אף חיזקת בי את השערתי בכך שטענת כי בגלל הנוצרים הפרק הזה מוקצה ולדידי זה היה צריך להיות להפך שדווקא כדי להוכיח לנוצרים שהם טועים ובפרט שמודבר בתנ"ך (וממתי יהודי ובאיזו זכות יש לו ""לתפוס בעלות"" על התנ"ך האהלי שהוא כל כך מאמין בו {וכאן בא שוב הרגשתי המחוזקת בזכותך על היחס היהיר והמתנשא של היהודי הן כלפיי בני עמו והן בכלל כולל אלהים בעצם כך שהוא מנסה לתפוס בעלות ומונופול עליו עד כדי כך שהוא מנסה עם שגעון הגדלות שלו [ואל נא במחילה מכבודדך תיקח זאת באופן אישי - זו דעתי ואין לי שום עיניית לעורר פורבוקציות מאחר וגם כאמור גם אצלכם בישיבות מתלפלים ומחליפים דעות ודנים בכל מיני סוגיות ואפשרויות] מנסה להיות יותר קדוש מקדוש ואהלי של אלהי ויותר מאלהי) - מה מוקצה ומה לו ובכלל האם לא נראה לך בעצמך מגוכחת טענתך (ואני מחשיבה אותך כבן אדם הגיוני) ואבסורדית שרק בגלל שאין מספיק ימים בשנה לקריאת כל ספר התנ"ך, נו באמת אפשר לחשוב שפחות פרק או יותר זה מה שיעשה את ההבדל ואת האפשרי - הן גם בפחות פרק אחד כל התנ"ך מהווה יותר פרקים מאשר ימות השנה ואתה יודע זאת טוב מאוד. אז עם כך תעשו לכם גרסה מקוצרת שאותה תקראו בבתי כנסת. וחוץ מזה שתנ"ך הוא תנ"ך הוא תנ"ך ולא מסתכלים על מספר ימים בשנה הוא לא מוגבל לכך עד כמה שידוע לי וזה צריך באם איני טועה שוב אם כל הכבוד לי אליך להיות מובן מאליו וידוע לך אף טוב יותר ממני.
 

masorti

New member
כנראה שלא ידוע לך הרבה...

על מנהגי קריאת התנ"ך בבית הכנסת. קוראים בתורה (בחמישה חומשים) ביום ב´, וביום ה´ ובשבת + בחגים. בנביאים/כתובים קוראים בשבתות ובחגים, בד"כ פרק אחד (או חלקו). תעשי לבד חישוב כמה שבתות וחגים יש בשנה וכמה פרקים יש בתנ"ך. אז למה שיתעקשו לקרוא דווקא את ישעיהו נ"ג? "תעשו לכם גרסה מקוצרת"... שהרפורמים יעשו גרסה מקוצרת. נ.ב. התורה נוהגת לאסור לנהוג כמנהגי הגויים, וגם ההלכה בהמשך אימצה את דרך ההתנהגות הזו. אז ברור שישתדלו לא לחקות את מנהג הגויים להתעמק בישעיהו נ"ג. מה לא הגיוני בזה? עד כמה שידוע לי, כל מי שמחזיק בבית תנ"ך יכול לקרוא כל פרק שהוא רוצה. אבל אני לא רואה שום סיבה שאנשים יתעניינו במיוחד בישעיהו נ"ג. יכול להיות שאת מאמינה בישו, ולכן מעצבן אותך שיהודים לא מעלים את הפרק הזה על ראש שמחתם?
 

EMITIST

New member
מסורתי, דווקא בגלל שידוע לי המון

מאחר ואני נכדתו של רב שרוב ילדותי העברתי במחיצתו וכבר אז היו לי איתו עימותים מעימותים שונים כגון אלו וזו בין השאר אחת הסיבות לכך הגבתי כפי שהגבתי. וידוע לי בדיוק מתי ובאילו ימים נוהגים לקרא את התנ"ך בכלל ואת התורה בפרט. ובכל זאת עדיין לצערי כרגיל לטעמי פספסת את הנקודה ולא השבת לי תשוב ממצעת ומספקת וגם חוץ מזה אגב, לא באמונתי עסקינן (אבל בכל זאת לפרוטקול באם העלת את הנושא כן אני בהחלט מאימינה ורואה בישו כיהודי טוב ונאמן שעם ישראל פספס אותו ובג-ד-ו-ל). ובכל הקשור למנהגי הגויים - אז למה דווקא רק את הפרק הזה...???!!! למה בעצם לא את כל התנ"ך...??!!! ושהיהדות תמציא את עצמה מחדש... וזאת מהטעם הפשוט שכל הנצרות מבוססת על התנ"ך והיהדות כולל אמירת תהילים ולמרות ולמרות שבעצם כך לפי הגדרתך עם כך, כל זאת נהפך למנהג גויים אז למה בכל אופן היהדות ממשיכה להיות כפי שהיא וממשיכים לקרא בתנ"ך ןלומר תהילים באם זה מנהגי גויים...??? נ.ב.; איני יודעת מאין הסקת את המסקנה שמעצבן אותי משהו. אתה בפירוש לגביי מבלבל התייה לעצבנות וזו הייתה פשוט שאלה תמימה לשמה ובטח ובטח שלא זה מה שיעצבן אותי להפך אני בעד שאיש באמונתו יחיה. ועד שבוע הבא שיהיה לך בנתיים שבת שלום וחג חנוכה שמח
 
מי שהוא יכול להביא את הפרק

ולהסביר לי את הקשר ליהודי המפורסם ביותר בעולם ישו
אני אשמח
 
אחת הבעיות הגדולות ביותר היא

שאת החלוקה לפרקים עשו הנוצרים. החלוקה הזו לא הייתה קיימת בתורה (בה החלוקה הייתה לפי פרשות לשבעה + מפטיר). לכן, פרק זה נחתך מקודמו, אשר ניתן בברור לראות כי המדומה לאדם הוא בעצם עם ישראל אם קוראים בפרק הקודם. הנוצרים פירשו פרק זה כמעיד על ישוע, אך לא קשה לראות את ההקבלה לעם היהודי דווקא אשר הגויים מסביב מלהגים עליו (כך לפחות בפרק).
 
סיבה טובה נוספת שבשלה לא קוראים

את הפרק - הדימוי של עם ישראל בפרק. זה לא הדימוי הכי חיובי, בלשון המעטה. לא שהדבר מפריע בסיפורי תנ"ך אחרים, אך בימים בהם היו החל מנהג ההפטרה, ייתכן כי זה לא הדימוי שרצו רבני העם לתת למתפללים - מאחר והעם היה תחת כיבוש ונחוץ דווקא היה לחזקו רוחנית.
 

חי אדר

New member
אולי כך

לטעמי אין מקום לתור אחר הסברים. שהרי אני מנחי כי יש גם פרקים רבים אחרים שלא קוראים אותם בבית הכנסת. כמו כן, כעיקרון ההפטריות של הפרשיות הם באות לציין השלמה והתאמה לאמור בפרשת הכתובה בתורה ייתכן אם כן, שלא נמצטא עניין מיוחד בפרשיות השבוע שלגביו ימצא לנכון לשבץ את ההפטרה מפרק נג.
 
למעלה