א' מקדמת למידה

ענברI

New member
א' מקדמת למידה

בני עולה לכיתה א' מקדמת למידה, אחרי שהיה שנה בגן שפתי. אמנם הוא יליד מרץ אבל התוכנית שלי היא להעלותו בשנה הבאה לא' רגילה עם חלק מחברי קבוצתו שנשארים בגן חובה. הייתי רוצה לקבל תגובות מהורים של ילדים בכיתה כזו. אני עדיין בלבטים למרות שכך נראה לי שלבני יהיה יותר טוב מאשר בכיתה גדולה של כ-40 ילד (מה שמתוכנן בבית ספר האזורי שלנו). תודה מראש
 
תגובה של מורה ../images/Emo13.gif

אני הייתי מחנכת בכיתה א' מקדמת, לפני שנתיים. אין לי מושג אם זה פועל כמו אצלכם בביה"ס, אבל אשמח לשתף אותך מנסיוני. מה יית רוצה לדעת?
 

ענברI

New member
הייתי רוצה לדעת

אוריתוש שלום הייתי רוצה לדעת איך הכיתה הזאת, והאם יש בעיה להעבייר לחינוך רגיל אח"כ? האם אני עושה נכון לילד (לפי אבחון פסיכולוגי הוא מתאים לכיתה) ואני לא עעושה לו עוול? אנחנו גרים במושב, ואיך יהיה לו במחינה חברתית אני יודעת שלא על כל השאלות יש לך תשובה, אבל אשמח לקבל כל אינפורמציה תודה
 
היי ענבר, מעט תשובות-----

אני חושבת שכיתה מקדמת היא פתרון נהדר לילדים שזה מתאים להם, בעיקר בגלל המעטפת החמה והקרובה שהיא מעניקה. תחשבי על ההבדל בין לימוד בכיתה גדולה של 25-30 תלמידים, עם מורה אחת, לבין לימוד בכיתה קטנה 8-9 תלמידים, עם מורה וסייעת, ורמת הילדים תואמת יותר את שלו, הכל יותר באיזי ובנחת פחות מתח ולחץ לימודי. אני אישית, כשהייתי מורה בא' וב' (חינכתי שנתיים את אותה כיתה) שמתי דגש על החלק הרגשי הטיפולי, ולכן היו לנו בכיתה הרבה שיחות, סיפורים טיפוליים מחברות אישיות וכו'. הרגשתי שזה מאד בנה אותם מבחינה רגשית וחברתית. יש כמובן את הפלוס הגדול של למידה יחידנית - בחינוך מיוחד מתאימים לכל ילד תכנית לימודים שמתאימה לרמתו, לאופן תפקודו ולליקויו. בכך מעלים את סיכוייו להתקדם ולהגיע להשגים טובים יותר בכל תחומי הלמידה. לשאלתך בדבר מעבר לכיתה רגילה, זה לא קל, אבל זה בהחלט אפשרי. אני אישית העברתי בשנה זו (כיתה ה') שתי ילדות מכיתה מקדמת לרגילה. גם אם לא עוברים באופן מלא, כיתה מקדמת ממוקמת בבית ספר רגיל, והיתרון הגדול בכך הוא שניתן לשלב במקצוע אחד, ולהוסיף בהדרגה לפי יכולתו של הילד. מקווה שעזרתי, אשמח לעזור עוד, אם יש לך עוד שאלות או תהיות. הרבה הצלחה!
 

ענברI

New member
תודה בינתיים

אוריתוש המון תודה בינתיים אם במשך השנה יהיו לי עוד שאלות, אשמח אם תוכלי לעזור לי. שמעתי שמועה ואני מקווה שתפריחי לי אותה, בכל מקרה כך זה היה בבי"ס מסויים בעיר הקרובה למקום מגוריי. אם חסרה מורה לכיתה רגילה אז לוקחים את המורה של החינוך המיוחד ולכיתה המקדמת נותנים כבר משהו לעשות. תודה
 
מממש לאאאאאאאא ../images/Emo4.gif

אצלנו בבית הספר יש כבוד מאד גדול לצוות של חינוך מיוחד, אני יכולה לזכור רק פעם אחת מקסימום פעמיים שבקשו מהסייעת (בשום אופן לא מהמורה!!) אצלנו להכנס לרבע שעה-חצי שעה לכיתה רגילה שהיתה חסרה בה מורה, וגם זה לאחר שהמורה בכיתה המקדמת אמרה שהיא לא זקוקה לסייעת בדיוק באותו זמן. אבל כמובן שכל בית ספר מתנהל באופן אחר, כך שזה לא ממש אומר איך זה יהיה אצלכם. נ.ב. אצלנו גם לא דורשים מהמורת של חנ"מ להכין פעילויות לבי"ס ודברים כאלה כמו שאר מורות בי"ס כי מודעים לאחריות ולעבודה הקשה שמוטלת עלינו לאורך כל השנה.
 

ענברI

New member
אהיה בעניינים

אורית אני בכל אופן בשיחה הראשונה אעלה את ה"שמועה", כך שיהיו מודעים שיש הורים שלא ישתקו על עוול כזה. ענבר
 

Diana M

New member
כתה א' לליקוי למידה

שלום ענבר, אני מבינה כי בנך ילד צעיר בשנתון. משמע הוא יוכל ללמוד בכתה א' ללקויות למידה, כשלב מעבר ובשנה לאחר מכן לעבור לא' רגילה. כמובן בהתאם להתקדמותו ומסוגלותו. לדעתי זה רעיון מוצלח יותר מאשר עוד שנה בגן. בהצלחה רבה דיאנה
 

ענברI

New member
תיקון טעות

Diana בני לא צעיר בשנתון, בני יליד מרץ 97. אבל אני מכירה ילד במושב שלנו יליד פברואר 96 שנשאר שנה בגן ועולה לכיתה א' עכשיו. בני הבכור יליד ספטמבר ואותו כן השארתי שנה נוספת בגן חובה וכיום הוא בכיתה ג' רגילה עם ציונים די טובים. למרות שבעיתו דומה אבל שונה בחומרתה. תודה ואשמח לשמוע עוד תגובות גם מהורים וגם ממורים
 
למעלה